7 Eylül 2010 Salı

Giorgio Armani - Acqua di Gio (1996)

"çok açık bir şekilde son 5-6 yıldır üretilen gio'lar ilk varyetelerden daha kalitesiz, sentetik hissiyatlı ve memnuniyetsiz kokulu ürünler.."
 


Gio'yu bilmeyen yoktur herhalde. Ancak eksik olmasın diye onu da yazmak istedim. Acqua di Gio 1996 yılında çıkmış aromatik sucul tarzda, hepinizin bildiği üzere fresh bir koku. Tüm dünyada en çok sevilmiş ve satılmış parfümlerden biri. Ancak artık modası iyiden iyiye geçmiş bir parfüm halinde.

Acqua di Gio'nun harmanı:

üstte: portakal, misket limonu, mandalina, yasemin, bergamut, limon
ortada: portakal, muskat, muhabbetçiçeği, kişniş, menekşe, süsen, sucul notalar, şeftali, sümbül, gül
altta: amber, silhat, meşe yosunu, sedir, beyaz misk

notalarından oluşuyor. Görüldüğü gibi güzel ve ferah bir harman ki zaten kokusu da öyle. Kısaca özelliklerine değinirsek çok hafif ve taze bir parfüm. Tip olarak fahrenheit'ın sulandırılmış çok daha fresh hali diyebilirim. Daha açık olmamı isterseniz çok sulandırılmış bir kavun kokusu havasında. Güzel kokmakla beraber kokusunun bulunmaz nimet tarzında çok özel olduğunu düşünmüyorum. Tatminkar bir yaz kokusu, abartılmaması lazım. Ama sorunda burada zaten, parfüm çok fazla abartılan ve dillerde dolaşan bir parfüm, ama bunların hakkını verecek mükemmellikte değil. Dolayısıyla hiç kullanmadıysanız ve ilk kez alacaksanız az deneyimli bir kullanıcıyı memnun edebilecek, hafif bir koku alacağınızı bilin, o kadar fazlası değil.

Fark edilirliği oldukça iyi ancak çok kısa bir süre için. Sonrasında oldukça sakin, kendi başında bir koku. En büyük dezavantajı bana göre 90'lı yıllardan sonraki düşen kalitesi oldu. Çok açık bir şekilde son 5-6 yıldır üretilen gio'lar ilk varyetelerden daha kalitesiz, sentetik hissiyatlı ve memnuniyetsiz kokulu ürünler. Giorgio Armani kesinlikle kaliteyi düşürmüş. Özellikle de o yumuşak kavunsu hissin azalması kokuyu bitiren unsur. Herkesçe bilinen, her yerde taklidi kullanılan, adeta ele düşmüş bir koku olması da cabası. Bu durum Issey Miyake L'eau D'issey gibi daha modern rakiplerinin işini kolaylaştırıyor.


Özetle bana göre düşen kalitesi, yavan yapısı  ve çok ele düşmüş bir parfüm olmasından dolayı artık pek kullanırlığı kalmamış bir ürün. Hatta bana göre; bu hale gelmeden önce üretimi sonlandırılıp tarihte başarılı bir atılım olarak kalsaymış çok daha akıllıca olacakmış. En azından şu andaki halinden çok daha saygı duyulan bir koku olacaktı.



Kalıcılığı çoğu fresh parfüm gibi ortalama altı. Fark edilirliği kısa bir süre için çok yüksek. Uygun yaş grubu 16-22. Sonrasına fazla basit kalır görüşündeyim. Zaten hepiniz biliyorsunuz ama hiç kullanmadıysanız dönemindeki başarısı adına bir kere denemeden de etmemelisiniz. Unutmadan "akua di cio" değil "akva di co"  ;)

5 yorum:

  1. Acqua di Gio Dünya nın en iyi parfüm sıralamalarında en iyi 3 arasında gösterilen bir parfüm olup koku kalıcılık testlerinde en kalıcı fresh kokulardan biri olmasıyla bilinir. Freahlatıcı Yetişkin kokuları arasında en çok tercih edileni olmasının altında yatan ilginçte bir sır var bayanların erkeklerde bu kokuyu oldukça çekici ve hoş bulmaları. Bu yüzden yorumlarınıza bu kokuyu bilen kimsenin katılacağını sanmıyorum . Saygılar

    YanıtlaSil
  2. Sizin yorumunuzda "yorumlarınıza bu kokuyu -seven- kimsenin katılacağını sanmıyorum" 'un bir örneği gibi.

    Sevdiğiniz şeylerin de eleştirilebilir olduğunu kabullenmeye çalışın.

    YanıtlaSil
  3. harika hissediyorum çünkü acayip olumlu geri dönütler alıyoum

    YanıtlaSil
  4. bence 1997 lerdeki gio kadar etkili değil iyi bir konuya parmak bastı, kalitesini düşürdü, sadece koku oldu üst seviyeye çıkaramadı.

    YanıtlaSil
  5. kalitesinin düştüğü konusunda herkesle hemfikirim .. essenza denenmeli mi ya da , gio kullandığımda kızlardan aldığım afrodizyak etkisi gibi görünen abartılı ve bazen , oha bu derece mi dedirtecek aşırı ilgiyi, başka hiç bir parfümden almadım bu güne dek.. bilmiyorum belki de tenime oturuyor.. kendi elime sıktığımda kokusu bana sönük ve kötü gibi geliyor ilginçtir..çevreden duyduğum kokusu çok çok farklı hep.. ama şu var ki, muhakkak masamda bulunduracağım bir kokudur.. aynı 212 ve clinique happy gibi.. acqua di gio kokmayı seviyorum aslında..kim ne derse desin mi gibi kokuyor .. bu kokuyu duyup da burun bükeni hiç görmedim.. ayağa düşmüş olsa bile ,sahtelerinin arasında orjinalinin kokusu anında farkedilir .. burun tabir edilen parfüm uzmanlarının, abartıldığını düşündüğünü biliyorum ama karşı cins üzerinde benzer etki yapan güncel bir parfüm varsa lütfen söyleyin de ona yönelelim o zaman :)

    YanıtlaSil