5 Eylül 2010 Pazar

Jaguar - Jaguar for Men (1988)

"Oldukça keskin ve kuvvetli aromatik otsu bir koku alacağınızın bilincinde olun.."


İncelemesini verdiğim ürün Jaguar'ın ilk çıkardığı 1988 çıkışlı aromatik kokusu. Ancak bir baharatlı aromatik kokusuna sahip. Koyu yeşil, baharatlı otsu bir kokuya sahip.

Jaguar for men'in harmanı:

üstte: portakal, yeşil notalar, lavanta, mandalina, çin tarçını, fesleğen, greyfurt, anason, bergamut
ortada: siklamen, muskat, karanfil, gardenya, tarçın, yasemin, kimyon, adaçayı, gül, sardunya
altta: deri, sandal ağacı, tonka fasulyesi, amber, silhat, misk, meşe yosunu, vanilya, sedir, tütün

notalarından oluşuyor. Gördüğünüz gibi harmanı çok karışık. Peki bu kokuya da yansıyor mu? Evet. Öncelikle kokuya neredeyse tamamen orta notaların halim olduğunu söyleyeyim. Ne turunçgiller, ne çiçekler, ne de yosun ve miskler keskin baharat ve otların yoğun kokusunu bastıramıyor. Gerçekten de Jaguar şimdiye kadar kullandığım 250'den fazla parfüm içerisinden en keskin, en yoğun ve en kuvvetli kokan koku. İnanılmaz kuvvetli. Anason, keskin yeşil notalar, hiç sevmediğim baskın adaçayı, sardunya birleşerek ortaya çok keskin, çok kuvvetli ve agresif bir koku ortaya çıkarıyor. Koku o kadar kuvvetli ki bir iki fıstan fazla sıkarsanız boynunuzu yıkamak zorunda kalabilirsiniz. Haliyle fark edilirliği ve kalıcılığı çok yüksek. Ancak parfümü kullanabilirseniz tabi.

Harmanındaki gardenya, yasemin, misk, yosun, vanilya, sedir, tütün, sandal ağacı gibi yumuşak notaları belki de baharat ve otların keskin kokusundan dolayı hiç alamadım. Dolayısıyla oldukça keskin ve kuvvetli aromatik otsu bir koku alacağınızın bilincinde olun.


Fark edilirliği iyi, kalıcılığı çok iyi olan kokunun yaş grubu 40 ve üzeri. Daha alt yaş grubu ancak serin sabahlarda tıraş sonrası aftershave olarak kullanabilir görüşündeyim, o da seyrelterek. Özetle bu tarz çok agresif ve kuvvetli kokulara özellikle meraklı değilseniz, kesinlikle denemeden almayın derim.

9 yorum:

  1. Merhabalar,
    Gayet güzel bir yorumlamada bulunmuşsunuz ve konuya gayet hakim olduğunuzda aşikar. Koku konusunda henüz halen bir tarza erişebilmiş değilim lakin bana hediye gelen bir kokuydu jaguar ve severek kullandım. Ağır ve agresif bir koku kullanmanın avantajı ve dezavantajları var mıdır?

    Bilginize önem veridğimden dolayı böyle bi soru sorma gereksimini duydum, cevaplarsanız çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağır koku kullanmanın dezavantajı günümüzde daha az kabul görecek olması ve kullanımı sonbahar, kış aylarıyla sınırlamasıdır.

      Agresif bir koku ise insanlara fazla ofansif gelip rahatsız da edebilir, sertliğiyle çekici de gelebilir Tamamen karşınızdaki insanın algı ve beğenileriyle alakalı bir durum.

      Sil
  2. Biraz tütün kolanyasına benzettim belkide bana öle geldi bilmiyorum yanılıyomuyum acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın; tütünvâri bir havası var. Ama başlangıçtaki taze mandalina, greyfrut ve portakal karışımı müthiş. Bu koku niye bu kadar popüler olmadı bilemiyorum; açıkcası en sevdiğim kokulardan biri. Ama zannedersem reformülasyona uğradı. Geçenlerde satın aldığım "metal" kapaklı olanla "ahşap" kapaklı olan Jaguar arasında fark var. 80'lerde çıkan ahşap kapaklılardaki koku daha yeşilimsi freşken; şu anda satılan "metalik" kapaklıların kokusunda hafif bir "deniz suyu tuzluluğu" algılanmaktadır.

      Sil
  3. Bu incelemeye konu olan eski , kaliteli maskülen koku ile. Şu an var olan yeni formülasyon( aslında yeni formülasyon demekte yanlış olur aynı isimde farlı parfüm artık) ile yukarıda incelenmiş olan parfüm apayrı kokular . Alacak olanlara duyurulur.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba!. Öncelikle, beni doğru bir seçim yapmama neden olduğunuz için teşekkür ederim. Jaguar - Jaguar For Men'i bugüne kadar kullanmayı düşünememiş, diğer bir deyişle; fırsatım olmamıştı. Aldım, çok beğendim. Hani derler ya; berber kokuları, ''OldSpice'', '' Mennen'', '' English Leather'', '' Aqua Velva'', '' Roger Gallet'' ve vb. gibi değişik parfüm ve kolonyalarla başlayan gençliğim, olgunluğum, sonraki yıllar ve günümüzde hâlen de, çok sayıda kalıcılığı, farkedilebilirliği olan yakın geçmiş ve günümüze ait parfumleri takip etti. Burada, sizlerden çok şeyler öğrendiğim, gelecekte de öğreneceğimi, bilgilendirileceğimi sanıyorum. Ben henüz,sözün gelişi ''Saklı Notalar''ın ilk sayfasındayım. Sizlere, yorumcularınıza teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin alıp kullandığınız yeni gümüş kapaklı şişe mi acaba?

      Sil
  5. Selamlar, Pino'ya benziyor mu kokusu Jaguar'ın.

    YanıtlaSil
  6. Yeşil şişe kahverengi kapak ve kapağın üzerindeki jaguar resmi, yaklaşık 10 senedir hiç değiştirmediğim koku. Tek sorun kokunun maalesef kalıcı olmaması, çabucak uçup gidiyor sanki, halbuki orijinaliğinden emin olduğum ürün kullanmama rağmen...

    YanıtlaSil