17 Eylül 2010 Cuma

Escada - Sentiment (2002)

"Sanki pazara gittiğinizde taze meyvelerin (özellikle şeftalilerin) önünden geçerken aldığınız o mis gibi güzel meyve kokuları gibi kokuyor.." 


Sentiment, standart market ürünlerinin ortalaması bir kaliteye sahip, ancak koku olarak güzel bir Escada kokusu. Daha bilinen Magnetism' e göre farklı bir karakter çizen Sentiment 2002 çıkışlı odunsu aromatik bir parfüm.

Sentiment'in harmanı:

üstte: misket limonu, jack fruit
ortada: muskat, pembe biber, kırmızı biber
altta: sandal ağacı, kabe samanı


notalarından oluşuyor. Kokunun bir odunsu aromatik olmasına bakmayın. Temel olarak meyveli tip bir koku. Oldukça hafif, ferah ve fresh bir koku. Tatlı meyveli tipte ancak neredeyse hiç şekerli değil, yani baymıyor. Sanki pazara gittiğinizde taze meyvelerin (özellikle şeftalilerin) önünden geçerken aldığınız o mis gibi güzel meyve kokuları gibi kokuyor. Ben bildiğiniz gibi unisex tipteki kokuları ve böyle meyveli kokuları çok tutmuyorum. Ancak bu parfüm koku güzelliği açısından kullanmış olduğum tüm meyveli parfümlere göre daha güzel. Öyle ki tinerci gibi devamlı o güzel meyveli kokusunu kokluyorum şişeyi alıp alıp. Temasında jack fruit denilen özel bir meyve barındırıyor. Sanırım bu çok güzel kokuyu o sağlıyor. Birkaç çeşit biber de bulunduruyor, fakat çok güzel harmanlanmış biber kesinlikle burnunuzu rahatsız etmiyor. Hatta iyice dikkat etmezseniz kendini pek hissettirmiyor, hep o canlı şeftali benzeri kokuyu alıyorsunuz. Niye bu kadar uzun yazıyorum, çünkü kokusu ve harmanı çok güzel, diğer pek çok meyveli parfüm gibi baygın kokmuyor, capcanlı tertemiz mis gibi. Ancak..

Evet ancak, ne yazık ki bu parfümde şöyle bir durum var. Zannettiğim kadarıyla escada mali kaygılarla son sürümlerde bu parfümün kalitesini düşürmüş gibi. Benim incelemesini verdiğim iyi olanlarda koku çok temiz, doğal ve anlattığım gibi kokuyorken, yeni tipler gayet yapay, ucuz, kokulu sakız gibi kokmakta. O yüzden mutlaka almadan önce test edin. Eğer kokusu bu şekilde vasatsa o yeni bir sürümdür almayın.

Sentiment ile ilgili bir diğer problem kalıcılığının az olması. Sık sık yenilenmesi gerekiyor. Çoğunuzun beklentilerinden tahmin ettiğim üzere bu sizin için önemli bir dezavantaj, ancak ben şu tecrübemle o kadar güzel bir meyveli kokuya sahipki, ne kadar az kalıcı olursa olsun gene de alınmaya değer diyorum. 


Özetle, herhangi bir kadına çok güzel olabilecek yumuşacık meyveli kokusu, benim gibi maskülen kokuları seven kullanıcılar için dahi çok güzel. Kalite ya da kalıcılık gibi konularda olmasa da koku puanıyla benim listemin en yukarılarında. Ve eğer bahsettiğim kaliteli önceki sürümler üzerinden konuşursak kokusu en güzel meyveli erkek parfümü nedir diye sorarsanız sentiment derim. O yüzden göz ardı etmemenizi tavsiye ediyorum.

Fark edilirliği ortalama, kalıcılığı az, her mevsimde kullanılabilir ama ilkbaharda mükemmel olur. Uygun yaş grubu 16-25 arası. Sonrası için biraz fazla basit bir koku kalabilir. Eğer parfüm tazelemek sizin için sorun değilse mutlaka deneyin derim.

1 yorum:

  1. escada casual friday kullandınız mı acaba çok övgü alan bi koku ama bulunmuyor pek artık sanırım?

    YanıtlaSil