5 Eylül 2010 Pazar

Laura Biagiotti - Roma (1988)

"Tam olarak haylayf kraker gibi kokuyor, aynısı.."
Romayı bilmeyenler azdır diye tahmin ediyorum. 25'li yaşların üzerinde olan ve parfüm meraklısı herkes bir kere de olsa kullanmıştır. Ha kullanmadınız mı? Merak etmeyin, o zaman Paloma Picasso'dan Minotaure kullandıysanız, roma ona çok benziyor. Roma 1988 çıkışlı odunsu oryantal bir koku.

Romanın harmanı:

üstte: mandalina, pembe greyfurt, fesleğen, defne yaprağı
ortada: sardunya, meşe yosunu
altta: sedir, sandal ağacı, amber, vanilya, misk

notalarından oluşuyor. Roma, bir odunsu oryantal olmasına rağmen, kesinlikle ağır, ya da bayık kokmuyor. Açılışı yumuşak turunçgiller eşliğinde vanilyamsı tatlı bir hindistan cevizi kokusu şeklinde. Tatlı ama fazla tatlı değil, yumuşak bir tatlılık.


Tam olarak haylayf kraker gibi kokuyor, aynısı. Ancak harman çok temiz, doğal ve en önemlisi oldukça yumuşak. Yani sizi boğmuyor. Dolayısıyla yazın, kumsalda güneşlenirken dahi kullanabileceğiniz bir koku. Ancak her parfümde olduğu gibi aşırı sıcaklarda kullanmamak gerekli. Yaz akşamları ve ilkbahar için oldukça güzel olacaktır.


Özetle başarılı ve denenebilir bir koku. Sentetiklik yok. Kendine has beğenilesi kokusuyla çoğu parfümün önüne geçiyor. Doğru zamanda kullanırsanız sevmemeniz pek mümkün değil.

Kalıcılığı ortalama üstü, fark edilirliği iyi. Uygun yaş grubu 20 ve yukarısı. Hindistan cevizi ve vanilyanın tatlımsı kokusunu seviyorsanız Roma'yı çok beğenirsiniz. Genel kulanıcı grubu içinde ortalamanın üstünde, kendine has güzel bir parfüm. Denemenizi tavsiye ederim.

16 yorum:

  1. Ya Lord senin yüzünden bunu da listeye aldım :)
    Eline sağlık ..

    YanıtlaSil
  2. Uzun zamandır düşünüyordum fakat böyle bir yorum bulup da okuyamadığım için hep tereddütte kaldım. Listeme aldım. Teşekkürler
    Ve Bir şey daha. Kalıcılığı iyimi gerçekten veya bayıcı bir tatlılıkmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıcılığı yazdığım gibi ortalama üstü. Tüm gün üzerinizde kalacak bir koku beklemeyin. Bir ya da iki tazeleme gerektirir. Tatlılığı bayıcı değil, yumuşak hoş bir tatlılık.

      Sil
  3. Üniversite döneminde kullanmıştım, gerçekten kendine özgü bir koku. Şu parfüme benziyor, şunun gibi kokuyor diyemediğim bir koku. Kesinlikle baymıyor. Tatlılığında çok hafif bir mayhoşluk var, bu yüzden tatlılığı baymıyor.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Ve bir iki fıs sıktım. Önce Dunlop geldi. Sonra yerini yavaş yavaş Kashima'ya bıraktı. Evet haylayf gibi. Bence artıları var. Turunçgiller baskın. Alttan alttan gelen ikincilin Çam kokusu olduğunu hissettiriyor. Eskiden benzinliklerde satılan "çam kokulu" oda spreylerinden kullandıysanız çok yakın. Üçüncül olarak bir baharat kokusu var. Eser miktarda "Poy" kıvamında :) Bergamot içerdiğini okumuştum. O olabilir. Devamını kestiremiyorum.

    Rahatsızlık vermeyen bir koku.

    Beni eskilere götürdü. Bir çok kişide bu kokuyu duymuştum.

    Yarım saat geçti. Şu anda söyleyebilirim ki Dunlop'a çok yakın. Etrafınızdakiler Dunlop sanabilir.

    YanıtlaSil
  6. Parfümün kalitesinden pek anlamam fakat bende kalite hissi uyandıran bir koku oldu pek çok ünlü parfümün testerını aldım içlerinden en olumlu iz bırakan bu oldu bende. Kalite olarak hepsi iyi olabilir fakat bıraktığı iz de kişiden kişiye değiştiği için önemli. Parfümü denemek çok kolay olmadığı için şunu söylemeliyim ki, ben de şaşırdım hatta sıktığımda, her markette rahatlıkla bulabileceğiniz "Privacy" bu parfümün bire bir kopyası onu beğenip kaliteli halini arıyorsanız o parfüm bu.

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar... Bu parfümün adını ve kaliteli kokusunu çok duyuyordum ama burada yazılanları okuduktan sonra kesinlikle bir tane almam gerektiğine karar verdim. İstanbuldaki çoğu büyük mağazada sordum artık gelmiyor dediler. Geçen hafta dutyfree sordurdum orada da yokmuş. Ben bu parfümün orijinalini istanbul'da nereden bulabilirim yardımcı olabilir misiniz rica etsem? İnternette arayınca birsürü internet sitesinde var görünüyor ama orijinalliğinden şüpheliyim çünkü fiyatlar 90-250 tl arasında değişiyor buda kafamı kurcaları. Açıkcası sokakta tezgahta 10 tl'ye satılan parfüme 200 tl vermekte istemem. Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim. İyi günler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Ben bu parfümü 2006 dan beri kullanıyorum ve ne yazık ki şu an başka parfümü beğenemiyorum. Varsa yoksa roma oldu benim için. İlk önce sahte parfüm satan yerlerde gördüm ve çok hoşuma gitmişti. Sonra orjinalini buldum ve o gün bu gündür bu parfümü kullanıyorum. Bir ara bulması gerçekten çok zor olmştu. Şu an intternettte heryerde bulabilirsiniz. Reklam olmayacaksa ki kendi şirketim veya arkadaşımın sitesi değildir, bellamola.com dan alıyorum. Her defasındada sorunsuz orjinal bir şekilde elime ulaştı. Fiyat olarakta 125ml en son 104 tl ye almıştım.

      Sil
  8. Dostlar üstteki yorumumda yazdığım gibi roma benim için vazgeçilmez ve ne yazıkki tek seçenek oldu. Benzeri bir parfüm aradım ama aynı kokuyu verebilen bir parfümle karşılaşmadım daha. internette yazdıklarına göre Paloma Picasso Minotaure romaya en yazkın kokuymuş fakat üretimi durdurulmuş. Bildiğiniz ve romaya muadil diyebileceğiniz bir koku var mı acaba ?

    YanıtlaSil
  9. Markafoni'den gönül rahatlığı ile sipariş verebilirsiniz, sık sık satışı yapılıyor, gayet orijinal, gayet hesaplı (125TL ciavarı)...

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Üst ve orta notolar Dunlop'a benzese de alt notalarda kendine has güzel bir aromatik koku kalıyor. Tabi bunu anlamam için 1-2 gün geçmesi gerekiyormuş :)

    YanıtlaSil
  12. en iyi açık parfüm

    bende parfüm alırken ince detaylara değinmişler. Koku ve parfüm olayı benm için çok değerli. Yazı için teşekkürler. ALBERTO SEGO parfüm markası şu an favorim. Orjinale gücümüz yetmiyor. Makalede belirtilen modelin de harika şekliyle kendilerinde bulunmaları benim için avantaj oldu.

    YanıtlaSil