15 Eylül 2010 Çarşamba

Yves Saint Laurent - Body Kouros (2000)

"tütsü ve pamuk şeker tatlılığında, gayet sıcak, pudramsı, kuru ancak çekici bir kokusu var.." 


2000 çıkışlı, diğer kouros' lara göre nispeten yeni bir parfüm olan body kouros baharatlı oryantal tarzında sıcak bir koku.

Body Kouros' un harmanı:

üstte: tütsü, okaliptüs
ortada: sedir, adaçayı
altta: kafuru, benzoin

notalarından oluşuyor. Kouros ailesinin yeni çocuğu body kouros 2000 lerde çıkan bir parfüm olarak bunu diğer kouroslardan biraz daha düşük kalitede olmasıyla belli ediyor. Ancak body kouros tüm kouros türleri içerisinde en popüler olan ve günümüzde de sıklıkla kullanılan bir parfüm. Bunun nedenleri günümüz trendine uygun olarak sıcak, tatlı bir kokuya sahip olması ve ysl' nin yoğun reklam kampanyası. Yoksa bana sorarsanız body kouros, kouros adını taşımayı pek de hak etmeyen bir koku. Neden mi?


Öncelikle diğer versiyonların aksine klasik kouros kokusuna sahip değil. Kendine has bir kokusu var. Güncel bir parfüm olmasından dolayı az da olsa sentetiklik hissiyatı da var. Bence ysl bu ürünü başka bir model adıyla sunmalıydı. Tahminim kouros ismini kullanarak piyasada daha yüksek oranda istek uyandırmaya çalışıldığı şeklinde, ki başarılı da oldular. Ha tabi yanlış anlamayın, body kouros kalitesiz bir koku değil. Ancak diğer kourosları biliyorsanız, benzer bir koku almadığınızı bilin. Body kouros oldukça farklı kokuyor. Tütsü tatlılığında, gayet sıcak, pudramsı, kuru ancak çekici bir kokusu var. Pamuk şeker, tütsü ve okaliptüs karışımı bir koku. 

Kouroslar arasında en şekerli olanı bu. Özellikle kalıcılığı çok yüksek. Düşünün üzerinize sıktıktan saatler sonra duşa giriyorsunuz ve çıktığınızda hala rahatça teninizde parfümü algılayabiliyorsunuz. Böyle bir koku. Karşı cinsi mest eden nadir kokulardan. Gerçekten de tüm vücudunuza uygulayıp buram buram kokabileceğiniz ilginç bir koku. Masaj esansı ya da cinsel esans gibi ilginç bir etkileyiciliği-uyarıcılığı var. İçinde feromon falan mı var bilemiyorum ama sade harmanına rağmen ysl bu kokusunda, çok az parfümde olan cinsel çekicilik özelliğini vermiş. Biliyorum bunu yazdıktan bu inceleme blog'un en çok okunanı olacak ve hepiniz birer body kouros edineceksiniz. Ancak koşmadan önce şunları bilin. Parfüm tatlı ve sıcak, sadece kış mevsimine uygun, kuru ve pudramsı, tozlu bir yapısı var. Sıcak zamanlarda kolayca boğacaktır. Tatlı parfümleri sevmiyorsanız bunu da düzenli kullanamazsınız. Bunlar dışında oldukça iyi bir kou, hatta kendi tarınzda en iyilerden biri. 




Fark edilirliği ve kalıcılığı çok iyi. Dans gibi tensel temasların olduğu zamanlara çok uygun ateşli bir koku. bunun dışında her gece ortamına ve soğuk günlere uygun. Uygun yaş grubu 20 ve yukarısı. "Etkileyici" bir parfüm arıyorsanız denemenizi tavsiye ediyorum.

27 yorum:

  1. Bu tarz hafif şekerli,biraz da kuru kokuları seviyorsanız daha iyisini bulmanız zor.Çok iyi dengelenmiş bir koku.Şekerli ama maskulen.

    YanıtlaSil
  2. çok şekerli. liseli işi. kesinlikle 30 yaş üstüne gitmeyecek bir parfüm. ucuz bir kokusu var. elit kokuları seven biri alırsa pişman olur.

    YanıtlaSil
  3. LADY KILLER kesinlikle..etkileyici vede seksi koku..bir blog yazarının dediği gibi Sex ın bottle..tatlı koku seven herkes kör alışı yapabilir;pişman olmaz..sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Açılışı oldukça yanık şeker kokuyor. Yanık şeker kokusunu hiç sevmem parfümde tatlılığı ancak biraz bal veya meyve olursa severim şahsen ama kötü parfüm anlamına gelmez bana göre olmasa da kaliteli bir parfümKokunun oturması ise bayağı bir zaman alıyor ama kalıcılık çok yüksek. Parfüm oturduktan sonra o çok kuvvetli yanık şeker kokusu geri çekiliyor ama çok fazla zaman istiyor. Hatta parfüm güzel halini bir 6-7 saat sonra alıyor. Farkedilirlik ve Kalıcılık ise çok yüksek ertesi gün palto veya kabanınızda kullanmışsanız tazelemenize gerek yok.

    YanıtlaSil
  5. Bu kokuyu bugüne kadar fark etmemem kendime yaptığım en büyük saygısızlık.

    YanıtlaSil
  6. Kokuyu beğenerek kullanıyorum ,bu tarz tavsiye edebileceğiniz koku var mı ? Dior Homme İntense alsam aradığımı bulurmuyum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek muadili yok ama Armand basi homme, lancome hypnose, montale black aoud deneyin.

      Sil
    2. Body kouros a yakın bulduğunuz
      Armand basi homme mi?
      Armand basi basi homme mi?
      Bu ikisi çok karşıyor da:)

      Sil
    3. 2000 çıkışlı armand basi homme

      Sil
  7. kokuyu geçenlerde aldım ilk başlarda sevmemiştim zaman geçtikçe alıştım gayet hoş şekerli bir kokusu var. kalıcılık konusunda tende daha iyi sanırım ya da ben alıştığım için gelmiyor bana koku. bana bu tarzda daha doğrusu kalıcılığı daha iyi olan baharatlı biberli bir koku önerir misiniz mesela d&g la'ameraoux un kokusunu çok sevmiştim ama istediğim düzeyde kalıcı değildi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jaguar original, joseph abboud, cacharel pour l'homme, caron yatagan önerebilirim.

      Sil
  8. Lord'um hypnose aldım , fakat yaz geldi artık ; ysl jazz mı alsam d&g pour homme hatta azzaro chrome da düşündüm ; isseyi kokladım feminem buldum versace erosu denedim her parfumden biraz karıştırmışlar karakterini çözemedim kokunun,tam blv ph extrm alım dedim satıcı hiç deneme bile dedi farkedilirlik yok yeşil çay iç kokla aynı dedi.Bir Lord'luk daha yap ve akıl ver :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Creed original vetiver ya da green irish tweed al.

      Sil
    2. Ustam ;ysl jazz,d&g pour homme bütçeye daha uygun ve bulunabilir kokular bunlardan biri yada bu fiyat civarı önerin olursa sevinirim .

      Sil
    3. o zaman parfüm önerileri sekmesindeki yumuşsk ve fresh parfümler listesinden birşeyler seçebilirsin tarzına göre.

      Sil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. bize de cevap vereydin iyiydi özgün bey

    YanıtlaSil
  11. lordum bu parfümü denemeden alacağım.zaten parfüme yeni başladığım için bir defa deneyince de bir şey anlamıyorum bi kaç gün kullanmam lazım.sizin yorumlarınızı okudum ve bana en uygun bu geldi umarım pişmam olmam

    YanıtlaSil
  12. parfümü aldım şimdilik sadece pudra vanilya yanık şeer kokuyor:)

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar,
    sanırım parfüm bir revizyon gördü,yeni formül olan YSL neredeyse hiç kokmuyor gibi.
    daha önceleri D&G by Man kullanıyordum, o da artık üretimden kalktı. kalan şişiler de 475 tl gibi fiyattan satılmakta. henüz değişmeyen versace dreamer ile yola şimdilik devam.Roma Uomo by Laura Biagiotti ide oldukça Terre d Hermes 'e benzetenler var. bayık bayık şeker kokmayan ( roschas -angel ) ve piyasada çok bilinmeyen oryantal erkek kokusu olarak ne önerebilirsin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. guerlain mdm, guerlain habit rouge, bijan men, ysl jazz prestige, aramis havana, burberry london ve brit, geir ness, lagerfeld photo, creed bdp, mancera black intensive aoud.

      Sil
    2. Merhaba,
      Arkadaşa katılıyorum. Eski şişesini koklamamış olmama rağmen, yeni metalik şişesi kesinlikle reformüle olmuş diyebilirim. Bahsedilen aşırı tatlılıktan ve kalıcılıktan eser yok. Hatta kokunun herhangi bir kimliği yok denecek kadar etkisiz. En az 7-8 fıs sıkmama rağmen kokusu bana bile gelmiyor. Yazıda bahsettiğiniz versiyonu denemeyi çok isterdim. :/

      Sil
  14. Kesinlikle farklı koku..tavsiye ederim..jazz ve Grey Flannel kullanıcısıyım. Body Kouros özellikle yakın temasta müthiş bir koku..

    YanıtlaSil
  15. Parfüm güzel. Fakat bana sigara içmiş berber kokusunu andırıyor. Anımsayın, ne demek istediğimi anlayacaksınız.

    YanıtlaSil
  16. Ben bu kokuyu Lolita Lempicka au masculin'ne çok benzetiyorum bilmiyorum kim kimden kopya çekmiş belkide tasarımını yapan aynı kişi Annick Menardo olduğu içinmidir fakat aralarinda 90% benzerlik var belki bir çok kışı bana katılmayacak ama aradarki benzerlik Terre D'hermes-Cartier Declaration kadar yakın kimbilir belkide onlarında tasaramcısı aynı kışı olduğundandır.

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil