12 Eylül 2010 Pazar

Pierre Cardin - Bleu Marine (1986)

"size hani altlarda fresh bir koku varmış da, üstteki daha yoğun ağırca bir koku ile baskılanmış gibi hissettiriyor, iki zıt kutbun zoraki birleşimi.."  


Bleu Marine 1986 çıkışlı ve hala üretilen bir Pierre Cardin kokusu. Oryantal fujer tarzında.

Bleu Marine'in harmanı:

üstte: tarhun, yeşil notalar, adaçayı, fesleğen, bergamut
ortada: karanfil, silhat, tarçın, yasemin, sedir, kimyon, sardunya
altta: laden, deri, amber, benzoin, meşe yosunu notalarından oluşuyor. Oryantal fujer dediğimde, biraz deneyimli komşularım durumun farkına varmışlardır. Ama ben aldığımda dikkat etmemiştim. 86 çıkışlı, mavi yapılı, blue marine diye parfüm çıkarıyorsun, ama türü "oryantal" fougere. Çok uyumsuz bir tarz. Tabi buna başta dikkat etmeyen alıcı, gayet hafif, polo blue tarzı bir kokuyla karşılaşmayı beklerken bir anda alakasız tatlı bir kokuyla başbaşa kalıyor. Açıkcası bende ibiş gibi ortada kalmıştım. "Nasıl yani, nasıl blue marine olabilir bu demiştim."

 
Bu açıkcası insanları aldatmaktır bana göre. Sen mavi tarz ve deniz temalı koku diye sunup insanlara oryantal koku vereceksin. O vakitten sonra koku bir oryantal olarak güzel olsada insandaki o ön yargı gitmiyor. Kokusuna gelirsek; bergamut barındırmasına rağmen içerisindeki kokuyu ağırlaştıran esanslardan dolayı size hani altlarda fresh bir koku varmış da, üstteki daha yoğun ağırca bir koku ile baskılanmış gibi hissettiriyor. Bu koku ikilemini size gün boyu hissettiriyor ve karmaşası yüzünden beyninizi yoruyor. Bu açıdan ben başarısız buldum.Şekerli biber gibi ilginç bir kokusu var hoş gelmeyen. Özetle yanlış düşünülmüş, yanlış hazırlanmış, mantık hatalı bir koku.

Kalıclığı ortalama üzere, fark edilirliği ortalama altı. Uygun yaş grubu 30 ve üzeri. İki zıt kutbun zoraki birleşimi. Pek sevilebilecek bir yanı olmadığından tavsiye etmiyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder