18 Eylül 2010 Cumartesi

Paco Rabanne - Paco Rabanne Pour Homme (1973)

"ortalama bir kullanıcı için normalden fazla oranda adaçayı içeriyor.."


Paco Rabanne pour homme, kendine has yeşil şisesi ile hemen herkesin en azından göz aşinalığı bulunan bir parfüm. 1973 çıkışlı ve nispeten eski bir parfüm olan pour homme, deneyimli komşularımın tahmin edebileceği üzere aromatik fujer tarzında. Malum 70-90'lar arası çıkıp da şişesi yeşil olan parfümlerin büyük bir kısmı ya fujer ya şipre oluyor.

Paco Rabanne Pour Homme' un harmanı:

üstte: biberiye, adaçayı, gül ağacı, defne
ortada: lavanta, sardunya
altta: tonka fasulyesi, meşe yosunu, bal, misk, amber


notalarından oluşuyor. Bu eski ve oturaklı koku önemli bir kesimce paco rabanne'ın en iyi kokusu ve en güzel maskülen erkek kokularından biri olarak kabul edilmekte. Ancak ne yazık ki büyük umutlarla aldığım bu kokudan ben hiç tatmin olmadım. Kokusu sıkıcı ve tekdüze. İçeriğinde bal, lavanta, misk, sardunya, gül ağacı, adaçayı gibi notalar var. Ancak ilk sıktığınızda hakim bir adaçayı kokusu var ki ben kişisel olarak adaçayının kokusundan rahatsız olurum. Adaçayı üst notası olmasına rağmen koku uçana kadar terketmiyor ve tonka fasulyesi ve bal ile karışarak pek hoş olmayan bir koku yaratıyor. Lavanta bu durumu kurtaramıyor. Ağır değil ancak koyu ve buruk. Bilenler vardır, asteriks çizgi romanında korsika bölümünde korsikalıların içeriğinde lavanta dahil birsürü şey ihtiva eden bir peynirleri vardı fena kokulu. Bu parfüm aklıma onu getiriyor. Hayır çok çirkin bir koku değil. Ancak güzel de değil. Evet kabul ediyorum, adaçayından rahatsız olmamdan dolayı kokusunu kişisel olarak fazla eleştiriyor olabilirim. Ama gene de ortalama bir kullanıcı için normalden fazla oranda adaçayı içeriyor. Bunun bilincinde olarak denemeden almayın.

 
Bunlar dışında koku kalite olarak da çok özek bir parfüm değil. Yer yer sentetiklik batıyor. 73 çıkışlı ancak ne tam 70'ler dönemi parfümleri gibi, ne tam 80'ler dönemi parfümleri gibi davranıyor. Bu sorun uyuşmamış harmanından kaynaklı.  Özetle ben vasat kalitesi, uyumsuz harmanı, çekici olmayan kokusundan dolayı beğenmedim.



Fark edilirliği düşük, kalıcılığı iyi. Yaz dışında kullanılabilir. Uygun yaş grubu 25 ve yukarısı. Çok daha başarılı maskülen kokular varken, tavsiye etmiyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder