8 Eylül 2010 Çarşamba

Cacharel - Nemo (1999)

"uzun süre kullanmadıktan sonra kendini özletebilen nadir kokulardan.."


Artık üretilmeyen Nemo'ya  mygitarda biraz haksızlık ettiğimi düşünüyorum. O dönem tarçınlı tatlı havasında nsonra burun bükmüştüm, ancak zaman geçtikçe dönem dönem insan o kokuyu özlemiyor değil. Ki bir parfüm bunu başarabiliyorsa benim kitabımda başarılı bir parfümdür. Neyse, 1999 çıkışlı odunsu oryantal tarzda bir koku.

Nemo'nun harmanı:

üstte: muskat, lavanta, kakule
ortada: laden reçinesi, karanfil, yasemin, kimyon, sardunya
altta: deri, silhat, sedir, vanilya


notalarından oluşuyor. Gördüğünüz gibi birkaç nota hariç harmanındaki tüm notalar ortalama üzeri tatlılığa sahip notalar. Dolayısıyla ortaya çok standart bir tatlı odunsu oryantal çıkmış. Ancak bu tatlı odunsuluk pek de yumuşak sayılamaz, açıkcası oldukça şekerli, tarçın ya da karanfil tatlılığında bir koku. Ancak bu kendi tarzı içerisinde oldukça düzenli bir harmanı var ve tüm notalar bir bütün şeklinde uyumla kokuyorlar. Dolayısıyla burnunuzu rahatsız eden bir köşe yok. Özellikle hissedilen notalar kakule, laden, karanfil, vanilya. Sanırım en kuvvetlileri de laden ve karanfil kombinasyonu.



Düzenli kullanılamayacak kadar tatlı bir yapıda. En makulu kış mevsiminde kullanmak. Şimdi tabi sizi yanıltmayayım, bir lolita lempicka gibi süper bayık bir parfüm değil, sadece şekerli bir yapıda. Kendine has bir tarzı var. Notalar oldukça doğal ve kaliteli. Sentetiklik yok. Bu iki nedenden dolayı da uzun süre kullanmadıktan sonra kendini özletebilen nadir kokulardan. Benim gibi tatlı kokulardan hiç hazetmeyen bir kişi bile özleyebiliyorsa siz düşünün. Özetle denenebilecek, ve dönemsel olarak kullanılabilecek bir parfüm. Üretilmiyor olmasına çok bakmayın, hala kolaylıkla bulunabiliyor.


Fark edilirlik ortalama, kalıcılık ortalama altı gibi. Uygun yaş grubu 20-30. Deneyebilirsiniz.

6 yorum:

  1. nereden temin edebiliriz bilginiz var mı acaba

    YanıtlaSil
  2. nereden temin edebiliriz bilginiz var mı acaba

    YanıtlaSil
  3. çok harika bir koku.yıllar önce kullanmıştım.ısrarla arıyorum ama bırakın orjinalini doldurmasını bile bulamıyorum.bu kokuya aşığım diyebilirim.nerde bulabilirim.yardım ederseniz çok sevinirim.saygılarımla...

    YanıtlaSil
  4. çok harika bir koku.yıllar önce kullanmıştım.ısrarla arıyorum ama bırakın orjinalini doldurmasını bile bulamıyorum.bu kokuya aşığım diyebilirim.nerde bulabilirim.yardım ederseniz çok sevinirim.saygılarımla...

    YanıtlaSil
  5. İlginç bir koku bana hissettirdikleri biraz deri çokça karanfil ben nedense tarçını çok yoğun alamıyorum acaba farklı kokumu kokluyorum dediğim de oldu tarçından daha yoğun ana temanın karanfil olduğunu düşünüyorum ancak terre d hermes azzaro pour homme gibi parfümlere oranla şekerli denebilir bende şekerli kokulardan genelde hazzetmesem de bunu beğendim çünkü tatlılıktan çok baharat temalı hafif tatlılıkta olduğunu düşünüyorum...Piyasada uygun fiyata satılan Xo charicmatic adlı parfüm buna çok benziyor benzetmeye mi çalışmışlar bilmiyorum ama bunu bulamayıp kokusunu sevenlerin denemesinde fayda olabilir :)

    YanıtlaSil