17 Eylül 2010 Cuma

Moschino - Uomo? (1997)

"Parfümü kendiniz dahi zor algılıyorsunuz.."


Uomo? 1997 çıkışlı odunsu çiçeksi misk tarzında bir koku.

Uomo?' nun harmanı:

üstte: siklamen, tarçın, adaçayı
ortada: maun, kişniş, yasemin
altta: misk, sedir, amber, brezilya gülağacı

notalarından oluşuyor. Parfüm koyu, odunsu, maskülen bir yapıda. Ancak çok donuk, çok karaktersiz ve fark edilmez bir yapıda. Sabunsu, baharatlı, odunsu bir kokusu var. Kokusunu ve harmanını beğenmedim. Bu parfümde çok fazla şey olmamış. Hem kokusu vasat ve özel bir yanı yok. Hem harmanı uyumsuz ve canlılıktan çok uzak. Üstüne kalıcılığı çok az. Parfümü kendiniz dahi zor algılıyorsunuz. Böyle bir durumda ben tavsiye edilebilecek bir yanını bulamıyorum.


Benim bu yazımdan sonra netteki diğer incelemelerini okuduğunda çoğunlukla olumlu yorumları göreceksiniz. Bu kokunun benim tenime hiç uymamış olmasından ya da elimdeki versiyonun kötü, ya da bayat olmasından kaynaklanmış olabilir. Ancak benzer eleştirileri benden başka bazı kişilerinde yapmış olduklarını görünce bu ihtimmaller azalıyor. Benim nihai fikrim parfümün güzel kokmadığı, çok sönük, durgun ve önemsiz bir koku olduğu yönünde.

Kalıcılığı ortama, fark edilirliği çok az. Genel olarak çoğu mevsim kullanbilirsiniz. Uygun yaş gurubu 20 ve üzeri. Ben tavsiye etmiyorum, alacaksanız da mutlaka önceden deneyin.

3 yorum:

  1. İçerisinde Brezilya Gül ağacı kullanılarn parfumler galiba pek farkedilir ve kalıcı olmuyor.
    Rykiel Homme Grey kullanıyorum.Değişik bir koku.Gül gibi kokuyor,yumuşak bağırmayan bir koku.

    YanıtlaSil
  2. Tam tersi ağaçlardan elde edilen esanslar oldukça kuvvetlidir, hele ki gül ağacı türevleri. Sizde kalıcı olmaması teninizle uyuşmamış olmasından ya da kullandığınız parfümdeki gül ağacı notasının çok az sadece dengeleyici olarak kullanılmasından kaynaklanıyor olabilir. Zira oldukça kuvvetli ve tatlımsı bir esans olduğundan özellikle de erkek parfümlerinde tıpkı vanilya gibi az oranda kullanılmasına özen gösterilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokuyu "Kokudan kokuya" dan mı aldınız? Kalıcılık ve farkedilirlik ile aklıma gelen ilk soru bu oldu. Elimde oradan aldığım bir Drakkar, bir de Vintage Fahrenheit var. İkisi de güzel kokuyor; ağırlaşmamışlar fakat yarım saat sonra duyabilene aşk olsun... Bu kokunun bende Gittigidiyor'da dükkanı olan bir satıcıdan aldığım bir sample'ı var. Orijinal sample değil yalnız. Benim için bir kaç kokuyu sample yapıp göndermişlerdi. Farkedilirliği gayet iyi. Eğer söz konusu siteden aldıysanız bir de başka bir yerden denemenizi öneririm.

      Sil