13 Eylül 2010 Pazartesi

Yves Saint Laurent - Jazz (1988)

" Jazz erkek parfümleri dünyasında kendine has özel kokusuyla kesinlikle gelmiş geçmiş en iyi erkek kokularından birisi.."


 Evet, işte karşınızda jazz. Çok ünlü bir YSL kokusu olan Jazz 1988 çıkışlı, aromatik odunsu bir koku.

Jazz' ın harmanı:

üstte: Muskat, tarhun, kişniş, tarçın, lavanta, fesleğen, anason, bergamut, kakule
ortada: karanfil, zambak, yasemin, sardunya
altta: deri, sandal ağacı, tonka fasulyesi, amber, misk, meşe yosunu, sedir, tütün

notalarından oluşuyor. Gördüğünüz gibi harmanı oldukça dolgun bir parfüm. Ancak harmana gelmeden önce biraz koku hakkında birşeyler yazmak istiyorum. Bugün 250'den fazla parfüm kullanmış, piyasa markalarının çoğunu bilen bir kullanıcı olarak YSL en tuttuğum ve beğendiğim parfüm üreticilerinden birisi. Ne chanel ne dior gibi kokoş markaların abartılan parfümleri bir ysl kalitesinde olamıyor. Bir tek gucci'nin bazı ürünleri bu kalitede. Evet, birkaç parfümünü saymazsan tüm ysl parfümleri niche market ürünlerine yakışan kalitede guerlain ile yarışacak ürünler. Jazz da farklı değil.


Karakteri itibariyle Jazz tam bir 80'ler kokusu. Ancak kesinlikle kuvvetli, sert, fazla maskülen değil. Aksine çok efendi, elegant, kendine has bir koku. Harmanınn dolgunluğundan bahsetmiştim. Evet gerçekten dolgun çok zengin çok çok temiz ve doğal bir harman. Ama ağır değil. Gayet yumuşak ve hafif bir parfüm. Parfümde çok hafif lavanta algılıyorsunuz dikkat ederseniz, ama ön planda sandalağacı, tarçın ve derinin tatlı harmanı var. Aralarda da tütsümsü tatlı elma kokusu geliyor. Tarif olarak gio'nun tatlımsı kokanı diyebilirim. Koku kalitesi olarak ondan çok daha başarılı. 1 kusuru var ki o da farkedilirliği. Yani sevdiceğiniz boynunuza sarılmadıktan sonra pek farkedilmez. Kalıclığı ortalama değerlerde. Farkedilirliğinin az olmasına rağmen şunu söylüyorum sevgiliniz/eşiniz varsa mutlaka bir kere alıp kullanın. Gerçekten çok beğenilesi bir harmanı var. Hafif, fresh, tatlımsı temiz bir koku. Ancak gio benzeri dediysem koku olarak değil hafiflik olarak. Yoksa gerek koku kalitesi olsun, gerek harmanı olsun ondan kat kat daha kaliteli ve oturaklı bir ürün.


Mygitarda parfüm hakkında gayet olumlu bir incelemem var bilirsiniz. Şimdi o inceleme için az bile yazmışım diye düşünüyorum. O kadar ki çok açık şöylüyorum, o ballandırılan niche ürünlerden ne Creed'de, ne Annick Goutal'da, ne L'artisan Perfumeur' da karakter ve koku güzelliği olarak Jazz'a yakın bir koku var. İnanmayanlar araştırsın, Jazz erkek parfümleri dünyasında kendine has özel kokusuyla kesinlikle gelmiş geçmiş en iyi erkek kokularından birisi. Çok net yazayım, birisi Jazz' ın kokusuna kötü diyorsa gerçek anlamda tecrübesiz, parfümün p'sinden anlamayan bir insandır. Zevkler kişiden kişiye değişir evet ama ortada bir kalite varsa ve inatla göz artı ediliyorsa bu beğeni değil, eşekliktir. Böyle insanların tek bir cümlesine değer vermeyin. Abarttığımı düşünüyorsanız almayın tüm Jazz'lar bana kalsın..

Özetle 80'ler efendiliğini hafif elmamsı, tütünsü tatlılıkla birleştirip harika kokan muhteşem bir erkek kokusu. Abisi Jazz prestige'in aksine sıcak zamanlarda da kullanılabilecek bir ürün. Bu kokuyu kullanan birisi insanlarda kesinlikle bir kalite anlayışı hissi uyandıracaktır. Akıllarından geçeceği söylüyorum "hımm bu adam parfümden anlıyor.." Eğer 20 yaşın üzerinde, ben parfümle ilgileniyorum deyip te hala Jazz kullanmamış bir insansanız kaybınız çok büyük.



Fark edilirliği biraz az, kalıcılığı ortalama. Uygun yaş grubu 22-40 arası. Hemen her mevsim kullanılabilir. Ama özellikle sonbahara daha uygun. Kesinlikle denemelisiniz.

14 yorum:

  1. KAtılıyorum, uzun yıllardır kullanıyorum

    YanıtlaSil
  2. Selamlar;

    ben daha önce hiç jazz ı denemedim yorumunuza bakıp alsam pişman olma ihtimalim ne kadardır sizce? :)
    bvl pour homme u ve paul smıth story yı sayenızde aldım ve cok begendım.özellikle de hareketli yapısından dolayı story yı...

    ne dersınız ? :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba,

    tecrübenizi, parfüm merakınızı, beğenilerinizi bilmeden buna cevap veremem. Ancak blv homme ile story hem birbirleri ile he jazz ile yakıon kokular değiller. Dolayısıyla bu ikisini seven birisinin jazz'ı seveceğini söyleyemeyiz.

    klasik 80ler parfümlerini sevenlerin büyük bir kısmı jazz'ı çok sevecektir. Bu tarz parfümlerle tecrübesi olmayan kişiler sevebilir de sevmeyebilir de, önceden denenmeli.

    YanıtlaSil
  4. selamlar
    yani benzerliği; çok rahatsız edici olmayan ( boğmayan ) , aşırı bağıran bir koku olmamaları ve bir nebze ikisinde de bir elegantlık barındırmaları mı diyeyim artık bu açıdan ... Jazz ı maalesef mağazalarda bulmak hiç kolay olmuyor.Zaten beni de tek düşündüren 80 ler kokusu olması sözünüz.90 lar olsa gözüm kapalı siparişi vericem ama :) ...80 ler deyince aklıma ck obsession geliyor yoksa bende günümüz parfümlerini çok sevemiyorum gerek sentetiklik gerek erkek parfümlerinde ki tatlılık bazında...

    kolay gelsin

    YanıtlaSil
  5. Obsession klasik bir oryantal olduğundan durum bu şekilde. Jazz aromatik bir odunsu olduğu için obsession gibi ağır değil. Kullanmadan anlayamazsınız tarifi zor. Drakkar, safarivari bir kokusu var. Maskülen değil de has erkek kokusunun tanımı klasik bir karakter.

    YanıtlaSil
  6. ÇOK TEŞEKKÜRLER...

    KOLAY GELSİN

    YanıtlaSil
  7. Rica ederim, tıraş bloguma da göz atmayı unutma.

    YanıtlaSil
  8. :) oohooo tabiki hiç kaçarmı !! . büyük bir zevkle, kolay gelsin ...

    YanıtlaSil
  9. merhaba
    jazz meraklıları için depomepo diye bir sitede bugün itibariyle 100'lük 89TL fiyatta...siteyi tanımıyorum ama uygun bir fiyat gibi...

    YanıtlaSil
  10. Lord eline sağlık özellikle övduğun kokuların hemen hepsinin sample veya decantını almaya çalısıyorum. Bir de yazım karakterini çok beğeniyorum,savunuyorsun ve arkasında duruyorsun.Mesela "Çok net yazayım, birisi Jazz' ın kokusuna kötü diyorsa gerçek anlamda tecrübesiz, parfümün p'sinden anlamayan bir insandır,-eşektir-"

    evet ben Jazz'ı cok beğendim. Bunun gibi efendi,tertemiz bir parfum piyasada yoktur diyorum.

    YanıtlaSil
  11. Jazz anladığım kadarıyla reformülasyon geçirmiş bir koku yakın zamanda. sizin incelediğiniz eski versiyon sanırım. refurmule edilmiş kokuyu deneme fırsatınız oldumu hiç?

    YanıtlaSil
  12. İlk kullandığımda yıl 1989 du sanırım.. O zamandan bugüne vazgeçemem.. Şimdiki döneme uygun trendy değil.. Tespitinize kesinlikle katılıyorum: Jazz'ı beğenmeyen kokudan filan anlamıyordur..

    YanıtlaSil
  13. Ahh ahh. Ne zaman kullansam kendimi çok mutlu hissediyorum. Eşim de çok seviyor bu kokuyu. Bence kendisi parfüm dünyasının en güzel yeşillerden birisidir. Polo clasicten sonra ama :) Lord esikisi gibi değil herşey. Parfümlerin bile tadı yok artık. Bloguna girip ara ara eski günleri yad ediyorum.

    YanıtlaSil