14 Eylül 2010 Salı

Yves Saint Laurent - Jazz Prestige (1993)

"Prestige, normal Jazz'ın 2,5 katı kadar daha kuvvetlisi diyebilirim.." 


Jazz Prestige, normal Jazz'dan 5 sene sonra çıkmış oryantal fujer bir koku. Şimdi bleu marine incelememde oryantal fujer türünü ne kadar yerlere vurduğumu biliyorsunuz. Ancak Jazz Prestige öyle değil. Adeta bu türün var olması için bir neden. Ancak ne yazık ki artık üretilmiyor ve bulması en zor parfümlerden birisi

Jazz Prestige'in harmanı:

üstte: kişniş, lavanta, yeşil notalar, meyve notaları, biber, muskat, anason, bergamut
ortada: karanfil, servi, zencefil, tarçın, yasemin, kimyon, gül, sardunya
altta: deri, saldal ağacı, misk, silhat, benzoin, hindistan cevizi, meşe yosunu, sedir


notalarını içeriyor. Harmanları kıyasladığınızda Jazz prestige ile Jazz'ın büyük benzerlik taşıdığını göreceksiniz. Daha ziyade alt notalarda farklılıklar var. Jazz Prestige ile Jazz'ın kokuları oldukça benzer yapıda. Prestige, normal Jazz'ın 2,5 katı kadar daha kuvvetlisi diyebilirim. Normal jazz gayet hafif yumuşak bir kokuyken, prestige daha dolgun, oryantalliğini yansıtan bir parfüm. Açılış kuvvetli bir kişniş, muskat karışımı iken 5 dakikada yerini sandalağacı ve elmanın tütsümsü tatlılığına bırakıyor. Fakat ağır bir tatlılık değil, normal jazz tarçının tatlılığında kokarken, prestij elma tatlılığında kokuyor ama sonuca baktığınızda normal jazz daha hafif bir koku. Prestij adı gibi daha oturaklı, orta kuvvetli bir parfüm.

İki parfüm yapı, tarz ve koku olarak çok yakın olduklarından birini biliyorsanız diğeri hakkında da kolayca fikir edinebilirsiniz.  Özetle Jazz prestige, normal jazz'ın biraz daha tatlı, kuvvetli ve oturaklı versiyonu. Harman kalitesi, doğallık vs aynı. Yine klasik 90'lar başları yüksek kaliteli efendi adam kokusu.



Fark edilirlik ve kalıcılığı ortalama üzeri. Jazz prestige daha kuvvetli harmanından dolayı biraz daha üst yaş grubuna ve serin mevsimlere daha uygun. Uygun yaş grubu 28 ve üzeri. Bulabilirseniz mutlaka gardrobunuza eklemenizi tavsiye ediyorum.

3 yorum:

  1. Şu an itibariyle siparişi verdim :) Sabırsızlıkla bekliyorum....

    YanıtlaSil
  2. Sonunda edindim bu parfümü. Bana Ralph Lauren Safari yi hatırlattı. Koku güzel ancak kalıcılık-farkedilirlik biraz düşük gibi. Tabi havalar çok sıcak olduğu için kışa doğru tekrar denemek üzere dolabıma kaldırdım.

    YanıtlaSil
  3. Selamlar. Normal Jazz'ı yıllardır severek kullanıyorum. Jazz Prestige'in de 50 ml.sini bir yerde 200 tl ye buldum. Sizce bu paraya değer mi ?

    YanıtlaSil