5 Haziran 2011 Pazar

Chanel - Egoiste (1990)

"Tatlı, bayık, boğucu, bozuk öksürük şurubuna benzer bir kokuya sahip.."
 


90 çıkışlı, baharatlı odunsu tipteki maskülen yapılı Egoiste, bir başka popüler parfüm. Pek çok platformda en çok önerilen maskülen erkek parfümleri arasında yer alıyor. Fakat benim için  hayal kırıklığı oldu. Nedenlerine gelmeden önce biraz parfümü inceleyelim.

Egoiste' in harmanı:

üstte: maun, mandalina, brezilya gül ağacı, kişniş
ortada: karanfil, tarçın, gül
altta: deri, sandal ağacı, vanilya, tütün, amber

notalarından oluşuyor. Harmana baktığımızda egoiste' de neredeyse canlılık ve eğlencelilik adına hiçbir notanın olmadığını görüyoruz. Hep koyu, ciddi, oturaklı notalar. Harman doğal. Kalite yeterli düzeyde. Fakat genel olarak bir uyum sorunu var. Köşelilik pek yok ancak, notaların oranları iyi ayarlanamadığı için sürekli bunaltan bir yapısı var. Baharatlı bir odunsudan ziyade, oryantal bir odunsu gibi tatlı ve bayık davranıyor. Bunu görmek için sadece üst notalara bakmak yeterli. Utanmasalar mandalinayı da koymayacaklarmış. Maskülenlikle beraber, yaşlı bir kadın parfümünün bayık feminenliğine de sahip. Dolayısıyla saf bir maskülen ile alakası yok. Kesinlikle bir Antaeus değil.

Kokusuna gelirsek, bir yerde bir yorumcu 60 yaşında bir kadın gibi kokmak istiyorsanız egoiste kullanın demiş, aynen katılıyorum. Chanel' i kokoş bir marka olarak görmemin en büyük sebeblerinden biri de bu eski, ağır yapıları. Modern parfümleri ucuz ve sentetik, klasikleşmiş parfümleri kokoş. Bir türlü arası yok. Egoiste için, yine pek çok yerde elegant, kalite yorumları yapılmış Kesinlikle katılmıyorum. Tatlı, bayık, boğucu, bozuk öksürük şurubuna benzer bir kokuya sahip. Tarçın, karanfilin bu kadar ağır bastığı kokuya bazı yerlerde taze, yeşil gibi yorumlar yapan kişiler çıkmış. Bilemiyorum o yorumları yaparken ne içiyorlardı. Ama hem karakter, hem koku olarak egoiste, Calvin Klein Obsession' ın çok kötü ve vasat bir versiyonu gibi. İlginç bir şekilde beğenenlerin çoğunun belli yaşa gelmiş kadınlar olduğunu belirteyim. Fazla öznel ya da tutarsız mı geldi, kendiniz araştırabilirsiniz.



Özetle; platinum versiyonunun bilemem ancak standart egoiste, tatlı, bayık oryantalvari bir baharatlı odunsu parfüm. Uyumsuz harmanlı, her notasını kafasına göre savuran olmamış bir koku. Kendi içerisinde kakofoni ile zaman zaman baş ağrıtacak kadar ileri gidebilen kokoşun tanımı bir parfüm. Günümüz için bir miktar eski kafa kalmış olması da cabası.


Kalıcılık ortalama üzeri, fark edilirlik ortalama. Uygun yaş grubu 40 ve üzeri. Sıcak ve tatlı yapısından dolayı ancak kış mevsimine ve dış mekanlara uygun. Bu tarz tatlı, odunsuları seviyorsanız, CK Obsession çok daha başarılı bir parfüm. Uzak durmanızı tavsiye ederim.

14 yorum:

  1. chanel bana gore butun urunlerinde cok basarili bir marka..egoiste ise yine oldukca basarili bir koku ama platinium egoiste ise devasa bir basyapit..benim gorusumde boyle:chanel markasini anliyamayan bir kisi bana gore bu markaya anahtar deliginden degil igne deliginden bile bakamiyordur;yazik uzgunum ne yazikki size hc katilamicam saygilarimla...

    YanıtlaSil
  2. Fikrinize saygı duyarım, yorumunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. yukarı daki yorumcu arkadaşımızın fikrine tam olarak katılmamakla beraber platinium, pour monsieur ile birlikte en kaliteli parfümlerinden biridir bu moda evinin. orjinal versiyonunu beğenmediyseniz bir de platinium versiyonunu deneyin. mutlaka şaşıracaksınız. şaşıracaksınız diyorum çünkü azzaro, aramis, tuscany tarzı beğefendi kokularını sevdiğinizi my gitardan biliyorum. platinium onlardan daha modern ve tam onlar gibi bir barber scent değil.tuscany tatlılığında o yoğunlukta ve bulgari pour home a koku olarak pek benzememekle birlikte onun gibi (komik olacak ama) kullanan da paralı bir CEO imajı verebilecek klasik bir parfüm: büyük ihtimalle aromatik fujer emin değilim. yanlız şundan eminim maskülen kokuları seven, kokudan anlayan birinin hakkını teslim edeceği nitelikli bir parfüm;)

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. -- Açıkcası pek çok vasat chanel' den sonra markaya pek isteğim kalmamış olsa da yakın zamanda platinium' u deneyeceğim. --

    YanıtlaSil
  6. l. sparhawk ın işinin ehli biri olduğunu biliyorum.mygitar daki forumunu severek baştan sona okudum.yalnız kendisinin parfümlerdeki ten seçimine dikkat etmemesi, parfümün kendi tenindeki reaksiyonunu bir genellemeye tabi tutmasını yanlış buluyorum. ama yiğide hakkını vermek lazım: kendisi parfüm konusunda çok yetenekli.

    YanıtlaSil
  7. platınum evet benim hissettiğim başlangıç çek bi adaçayı ardından kısa ama acı ki ben çok severim portakal farklılığı ve güzelliği biberiye sağlıyo ama lavanta uçup gidesiye kadar var. değerli parfüm sever lord hissettiklerim bunlar bu parfümde işçilik iyi 10 dakika sonra deaeeae eeeeee diyo insana

    YanıtlaSil
  8. hakikaten yorumun 10 dakika sonrası olanına katılıyorum diğerleri biraz iddalı geldi bana

    YanıtlaSil
  9. Egoiste benim için hayatımda bir ilk, çünkü ilk kez sadece şişesine bayılıp bir parfümü denemeden aldım :) Pour Monsieur -konsantre- en sevdiğim parfümüm dolayısıyla Chanel'e güveniyorum. Fakat kokuyu evde denediğimde büyük bir şok yaşamıştım! Çünkü asla bir erkek kokusu değildi :) Ağır ağdalı ve aşırı tatlı, pek ben değil yani :) Ama bir yandan verdiğim para ve yolda kokuyla ilgili duyduğum heyecan, bir yandan da markaya duyduğum hayranlıkla kokunun notaları arasında gezintilere çıktım. Sonra kokuda çok güçlü bir dramatik yan olduğunu fark ettim. Kokuda ciddi bir eskiye öykünme var bence. Ve bu da karanlık olsa da canlılığından geliyor. Size anlatacak çok şeyi olan yaşlı biri gibi aynen. Son olarak bence 60 yaşında böyle kokan bir 'kadın' olmak harika bir duygu olabilir :)

    Küsmeyin bence bu kokuya, belki biraz daha yakından tanımanızı istiyor olabilir..

    YanıtlaSil
  10. Acaba nerede açık parfümünü bulurum diye ararken denk gelip tüm yorumunuzu okudum saygı duydum çünkü çok güzel nitelendirmişsiniz bu baygın, vurdumduymaz, derin ve aheste yayılan kokuyu. Sizden alıntı bu cümle zaten benim bu parfümü tercih etmemdeki diğer etkenler ---Harmana baktığımızda egoiste' de neredeyse canlılık ve eğlencelilik adına hiçbir notanın olmadığını görüyoruz. Hep koyu, ciddi, oturaklı notalar.--- ben kendimi böyle buluyorum sakin, uysal pek te eğlenceli değil hep oturaklı ve temkinli. Ve diğer etkenler, sadece günde bir defa pıst yapmam ayaklı bir erkek sütlaç olmamı sağlıyor, 27 yaşındayım, yaşımı hiç göstermediğimi kaç kişiden şok içinde duydum, bunları chanel egoiste nin yaşlı bir insan kokusu olması gerektiğini vurguladığınız için belirtmek istedim. Bence insanın giydiği koku genç ya da yaşlı gösteremez, bu tamamen koku algılarıyla alakalı ve tamamen kişisel bir görüş olarak düşünüyorum. Sonlara doğru parfümü bayağı bir yerlere vurarak aşağılamışsınız ve parfüme 40 yaş üstü sınırı koymuşsunuz gülerek geçtim, parfümün adından da anlaşılacağı üzere bu koku kendi kendine takılan bir koku öyleyse son olarak atasözü kullanalım "tavşan dağa küsmüş dağın haberi olmamış"...
    saygılar...
    Müzikler güzel.

    YanıtlaSil
  11. chanel egoiste için bu yorumları yapmak biraz komik olmuş ama en öldürücü yorum da ck nin obsessionunu daha iyi bir koku olarak anlatmak olmuş! blogun inandırıcılığı falan kalmamış durumda

    YanıtlaSil
  12. kesinlikle ck chanel kadar iyi deill sonucta kraliyet ailesine elbise diken ve taki tasarlayan dunyada kac tane firma var sizcee secim sizinn ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıkı gundur kullanıyorum uzerımde hıssetmıyorum 1 saat sonra. acılısında da ıdrarımsı hayvanımsı rahtsız edıcı bir kokusu var. beğenmedim şahsen

      Sil
  13. BIraz ölülerı hortlatayım:D Parfümlerle alakalı çok güzel teknık detaylar vermıssınız emeklerınize saglık .Benımde şahsı fıkrım erkek parfunlerını erkeklerın algılaması ıle kadınların algılaması cok farklıdır .Sonucta bız kokuyu erkekler ıcın degıl bayanlar ıcın kulanıyoruz bu anlamda bana gore bır koku karsı tarafta ve gırdıgınız ortamda ılgı ve dıkkat cekıyorsa olay tamamdır kımse kokuların kımyasal ıcerıgınle ılgılenmez.Mısal ben chanel egoıst ve ck one kullanıyorum ve gırdıgım gectıgım her yerde yaş ayırt etmeksızın kesınlıkle ıyı anlamda dıkkatlerı cekıyorum bu anlamda kokular kışılerın ımzasıdır evet fakat ortalarda gezmek ıyıdır fala maskulen agır kokular her daım tehlıkelıdır sahsı fıkrım tabı ancak sıteden bır cok koku hakkında bılgılerde alıyoruz emeklerınıze saglık ;)

    YanıtlaSil