20 Şubat 2011 Pazar

Hermes - Terre d' Hermes (2006)

"Terre'yi, terre yapan tek olması.."
 


Bir süredir bu parfüme doğru düzgün bir inceleme yazabilmenin stresini yaşıyordum. En baştan gerek bu parfümün, gerekse bu incelemenin standart gündelik parfüm kullanıcılarına yönelik olmadığını belirteyim. Parfümü hobi seviyesine çıkardıysanız da bu inceleme size göre değil. Eğer zevk statüsüne getirdiyseniz o zaman hoş geldiniz. Uzun bir inceleme olacak, zevk alacağınızı umuyorum..

Hermes markasının düğer ürünleri beni ilgilendirmiyor. Ben parfümleri ile ilgileniyorum. Kalitesi ve misyonuna göre 60 yıldır parfüm üreten oldukça genç bir firma olmasına rağmen, bugün hermes parfümleri hangi modeli olursa olsun adları saygı ile anılan ürünler. Çok daha köklü bir parfümevi olan Guerlain bana göre hermes' in doğrudan rakibi. İki markanın parfümlerinin kalitesi birbirlerine çok yakın. Hermes' in tecrübesi daha az olmasına rağmen dönemin en iyileri ile çalışarak her seferinde sağlam parfümler yapmayı başarıyor. Hermes, Guerlain ile birlikte benim yarı niş markalar olarak tanımladığım üreticilerden. Bunların altında Yves Saint Laurent ve Gucci, üstünde Creed ve Comme des Garçons var. Yani çoğu ürünlerinin kaliteleri pahalı üst sınıf parfümlere yakın, ancak fiyatları yarı ya da üçte biri civarında. Bunları aslında parfümü artık zevk meselesi haline getirmiş sizlere anlatmam abes biliyorum, ancak hala inatla okuyan diğer meraklılar varsa diye yazmadan edemedim. :)



Evet, blogda bir ilk olarak bu parfüm için, kullanıcı kitlesini kesin bir çizgi ile çizmek istiyorum. Ödül almış, çok populer olmuş, her yerde sahteleri çıkmaya başlamış bir koku olabilir. Ancak bu Terre' nin herkese uygun olmadığı ve ciddi deneyimli kullanıcılara yönelik üretildiği gerçeğini değiştirmiyor. Ha siz hala inat mı ediyorsunuz?, o zaman sonuç büyük ihtimalle bir zamanlar benim de yapmış olduğum gibi "çürük portakal kabuğu kokusu gibi" yorumu yapıp burun bükmek olacaktır.

Önce teknik analizini yapalım. Terre d' hermes 2006 çıkışlı baharatlı odunsu bir koku. Ancak bu sadece temel olarak böyle. Çünkü bu parfümün tam karakterine uygun bir koku grubu şu anda yok. Çıktıktan bir süre sonra bir çok başka parfüme ön ayak olan bu tarz, bizde saçma bir şekilde "dünyevi" ya da "topraktan gelen" şeklinde çevireceğimiz "earthy" parfüm sınıfını yakında literatüre sokacak gibi. Bu sınıfın özelliği hayvansal nota içermeyen ve hava, su, odun, toprak ve toprakta bulunan çeşitli minerallerin bir kombinasyonu olması. -Toprakta bulunan herşey, toprakta yetişen herşey- Özeti bu. Harmanına bakalım:

Terre d' Hermes' in harmanı:

üstte: greyfurt, portakal, çakmaktaşı
ortada: kara biber, pembe biber, sardunya, silhat
altta: sedir, kabe samanı, asilbent


notalarından oluşuyor. Açıkca görüldüğü gibi pek alışıldık olmayan bir harman. Hiç bir hayvansal nota yok. Ama çakmaktaşı gibi esrarengiz bir nota var. Zaten işte o esrarengiz çakmaktaşı notası da terre'yi ya sev, ya terket kokusu yapan yegane nota. Harman çok farklı ve kendine has. Harman, kendi içerisinde gayet iyi kaynaşmış olsa da, üst notalar her daim baskın notalar ki bu parfümlerde çok az gördüğümüz bir durum. Bunu sağlamak büyük ustalık gerektiriyor. Notalara özellikle dikkat etmezseniz aldığınız kokular; portakal, greyfurt, çakmaktaşı(ki bilmiyorsanız ilginç, koyu buruk, yeşil merhemsi bir koku hissiyatı veriyor), buruk odunsu notalar şeklinde. Ben hiçbir şekilde asilbent'i almıyorum. Belki bendeki şişeden, belki geçrekten çok hafif olmasından. Bu yazdıklarım harmanı bilmeden aldıklarınız. Harmanı bilerek koklarsanız fazladan sardunya, sedir, kabe samanı ve silhat notalarını da alabilirsiniz. Benzoin gene yok. Tüm notalar son derece doğal ve organik. Sentetiklik yok. Ancak önemli bir noktaya değineyim.
  

Terre'nin bazı şişelerinde sardunya daha az miktarda, silhat ve kabe samanı daha yüksek miktarda. Bunlarda portakal daha öne çıkıyor ve bu yeşil sabunsu notalarla birleşip daha tatlımsı ve neşeli bir koku ortaya çıkıyor. Bazı şeşelerinde ise sardunya çok daha yüksek miktarda ve kokuyu genel bir koyu, acımsı, buruk odunsu notalar ve çabuk sönen portakal izliyor. Bazı versiyonlarda çakmaktaşının kendine has keskin, sanki merhemsi kokusu buram buram yayılırken, bazılarında ilk açılıştan sonra sönük kalıyor. Ne yazıkki bu durum terre'nin en önemli sıkıntısı tam sabit bir şekilde gelmiyor. Şansınıza göre elinize bu kombinasyonlardan biri geçecek. En ideali silhat, kabe samanı ve çakmaktaşının daha yoğun hissedildiği daha canlı ve turunçgilimsi olan versiyon. Eğer elinizdeki böyleyse onu çok iyi koruyun, hayatınızda edinebileceğiniz en iyi kokulardan biri. Diğer versiyonlardan gelmişse yapacak birşey yok, kaderinize razı gelin, benim ikinci şişemde yaşadığım gibi. Bu arada parfümün 2009'da edp versiyonu da çıktı. Bu versiyonda ne oldu, neler değişti, hangi notalar kuvvetlendi bilmiyorum.



Harmanı geçtikten sonra kokusuna gelelim. İşte burası Terre'yi özel yapan kısım. Çok özel, kendine has bir kokusu ve karakteri var. Gerçekten topraktan geldiği izlenimini uyandırıyor. En kaba şekliyle; çürük portakal kabuğu gibi açılışa sahip, en basit şekliyle tanımlamam gerekirse; acımsı, buruk, yarı kuru portakal, koyu buruk odunsu notalar. Terre d'Hermes buruk bir parfüm. Yani bir CK escape gibi tatlı, canlı, meyveli güzel bir açılış beklemeyin, yüzünüze şamar yemiş gibi olursunuz. Yarı köşeli, buruk, gizemli bir kokusu var. Mineralli yapısını hissettiriyor. Tam olarak nasıl koktuğunu söyleyeyim:

Bir portakalı kesip toprağın üzerine koyun, orada biraz çürümesine izin verin. Daha sonra portakalı kaldırıp o toprağı avucunuza alıp koklayın. İşte tam böyle kokacaktır. Biliyorum hiç çekici gelmedi değil mi? Ancak gerçekten kendi burnunuzla koklamanız gerekiyor. Böyle tanımlanan bir kokunun bu kadar çekici olabileceğini kim tahmin edebilirdi? 



Standart bir teknik anlatım yapmam gerekirse, parfüm ilk sıktığınızda greyfurt ve portakalın hafif tatlı ama çok da canlı olmayan kokusuyla açılıyor. birkaç saniye içerisinde hemen çakmaktaşı ve sardunya kuvvetli biçimde bunları baskılıyor. Çakmaktaşı bir yeşil merhemmişcesine ilginç mineralimsi bir koku yayarken, sardunya kokuyu acılaştırıp, buruklaştırıyor. İşte hermes'e o koyu, buruk, acımsı havasını bu iki nota veriyor. Biberler çok etkin değiller. Ama pembe biberin o mis gibi kokusunu hermeste bulamadığımı söyleyeyim. Daha iyi bir pembe biber notası kullanılabilirdi. Neyse, sardunya kokuyu buruklaştırdıktan sonra koku yavaşça statik bir hale geçiyor. Üstte greyurt ve portakalın azalmış ama sabit kokuları, çok hafif çakmaktaşı(bazı versiyonlarda kuvvetli), sardunya ve çok az biberle buruklaştırılmış durgun odunsu notalar. Sedir notasının da yarı buruk aromatik bir kokuya sahip olduğunu düşünürsek hermes için kötü bir tabirle "tatsız" bir koku diyebiliriz. Ama biz parfüm hastaları için parfümün iyi olması için mutlaka neşeli ya da canlı ya da çok güzel kokması gerekmiyor. Artık bir seviyeden sonra kalite, farklılık, özgün karaktere sahip olup olmama gibi durumlara merak sarıyoruz. İşte terre'de de bu durumların hepsi var. Neşeli ya da turunçgilli canlı bir koku olsaydı ne özelliği olurdu? Böyle bir sürü koku var zaten, ama hermes gibi kaç koku gösterebilirsiniz bana?


Ödül almış, çoğu kişi için gelmiş  geçmiş en iyi erkek kokularından biri olarak kabul edilmesini bırakalım, şunu kesinlikle inkar etmemek gerekiyor: terre herkesin beğenebileceği, herkese uyabilecek, arkadaşınıza kolayca önerebileceğinz bir parfüm değil. Konuya ciddi bakan bir parfüm kullanıcısına ihtiyaç duyuyor. Ben bu açıdan 100den az parfüm kullandıysanız henüz terre d'Hermes  için acele etmeyin diyorum. Alayım moda olmuş, çok övülüyor, çok farklıymış diye seçilecek bir koku değil. Birarayıştaysanız bakmanız gereken kokulardan. Tecrübeli bir kullanıcı dahi olsanız size fazla farklı gelebilir. Alışması ve sevmesi en zor parfümlerden birisi. Terre' de yapabileceğiniz en büyük hata ilk denemenizde nihai kararınızı vermek olur. Genelde ilk izlenimler hep olumsuz oluyor. Bu bakımdan parfüme 2 hafta kadar zaman tanıyın, bu süreden sonra büyük ihtimalle baştaki fikriniz değişecek ve kokunun özel yönlerini görüp bağlanacaksanız. Ha bu süreden sonra da beğenmemişseniz, o zaman gerçekten size göre bir parfüm değil demektir. Ancak severseniz bir daha bırakamayacağınız bir parfüm. Terre'yi, terre yapan tek olması.


Özetle, benim "tüm zamanların en iyi erkek kokularından biridir" demesemde, günümüz modern kokular içerisinde kesinlikle en önemlilerinden biri olduğunu söyleyeceğim özel bir koku. Ağır, sert ya da maskülen değil. Son derece modern, ciddi, oturaklı insan kokusu. Erkeksi, feminenlik barındırmıyor. Terre d'Hermes' in bu kadar sevilmesi ya da önem verilmesinin nedeni kokusu değil, karakteri ve getirdiği yenilikler. Çünkü sırf koku güzelliği açısından değerlendireceksek az kişinin beğenisine uyacak bir parfüm. Bazı yerlerde son yılların en iyi parfümü seçiminde dior homme ile birlikte adı anılıyor olsa da, kişisel fikrimi sorarsanız dior homme sadece farklı bir konsepte sahip olan, fakat ne yenilik getirme, ne özgünlük, ne de kalite açısından terre d'hermes ile, hatta herhangi  bir hermes parfümü ile yanyana konulabilecek kadar önemli bir parfüm değil. Elbette beğeniler farklıdır, ancak terre'nin parfüm dünyasında yaptığı etkiyi kimse görmezden gelmemeli.


Terre d'Hermes' in kalıcılığı, iyi ile çok iyi aralığında geziyor. Benim tenimde ortama göre 8-12 saat arası kalabiliyor. Elbiselerde ise 2-3 gün kadar kalıyor. Bu edt versiyonu için geçerli edp versiyonu çok daha iyi olacaktır. Fark edilirliği çok iyi değerlerde. Özellikle serin ve ağır havalarda ben buradayım diye bağırıyor. Her ne kadar her mevsim kullanılabilecek olsada, ben en çok soğuk karlı günlerde zevk aldım. Uygun yaş grubu 25 ve yukarısı. Kesinlikle 25 altı denemesin. Ciddi anlamda oturmuş bir karakter, tecrübeli bir kişilik ve burun gerektiriyor. Bu sözlerimi yanlış algılamayın. Eğer parfüm konusunu zevke dönüştürmüş ve parfüm kelimesine başkalarından çok farklı bir şekilde bakan biriyseniz kesinlikle tavsiye edeceğim, şu anda genel değerlendirmede listemde 260 parfüm arasında birinci, kişisel olarak da benim en favori birkaç parfümümden birisi. Standart parfüm kullanıcılarına doğrudan önermiyorum, kendileri deneyip görmeliler, onlar için oldukça riskli ve kesinlikle körlemesine alınmayacak bir koku. Bu uzun incelememi sıkılmadan okuduğunuzu umuyorum. Fotolar; H. M. Lenstalk, HDMHughes, bigsmallworld.




Not 9.10.2012: Son zamanlarda ben dahil pek çok kişi terre' nin yeniden formulize edildiğini düşünüyor. Kimisinin iddiasına göre önceden çok yüksek kullanılan iso-e kimyasalı, avrupa normlarına uyacak şekilde azaltıldı. Gelen cevap ise bunun doğru olmadığı en baştan normlara uygun oranlarda kullanıldığı. Kimisine göre ise edp versiyonu çıkarıldığında edt versiyonunda zayıflatmalar yapıldığı. Bunu ben de düşünmeye başladım, çünkü alacağınız güncel şişelerde 5-6 sene önce ilk çıkan şişelerin vuruculuğu ve kalıcılığı yok. Ayrıca ilk başlarda turunçgilleri daha ön planda olup taze ve dinamik olan parfüm, son şişelerinde daha az turunçgilli, daha kuru, buruk, acımsı daha topraksı hale gelmiş. Çakmaktaşı notası azalmış. Edp ise biraz daha derli toplu. Ben kesinlikle Hermes'in bir şeyler karıştırdığını ve parfümü ziyan ettiğini düşünüyorum. Dolayısıyla edt yerine edp ile devam etmenizi öneriyorum. Gucci'den sonra başarılı parfümlerini rezil etme kervanına hermes de katılmış gibi görünüyor...

54 yorum:

  1. eline sağlık..en iyi böyle anlatılırdı herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen anlatim fevkalade hocam hermes kadar özel kokan hermes kadar kalici ve farkedilir iki tane koku önerirmisin

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. düzenli kullanımda sıkan bir koku

    YanıtlaSil
  3. emeğine sağlık, çok güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
  4. düzenli kullanımda (edp ve edt karışık)şişeler boşaldıkça alacağına yemin ettiren koku.

    YanıtlaSil
  5. terre yi terre yapan tek olması demişsin ama bvlgari aqva marine aynı kokuyor hermesle

    YanıtlaSil
  6. kusura bakmayın ancak alakaları yok iki parfümün.

    YanıtlaSil
  7. aqva marine ile terre d'hermes le alakasını kuramadım..

    YanıtlaSil
  8. hermes i test ederken kesinlikle sıktıktan 1 saat sonra karar verilmeli. çünkü parfüm çok çabuk alt notaya geçiyor. yani ilk sıkmada keskin bir koku gelsede çok çabuk o rahatsız edici keskinlik kayboluyor. EDT ile EDP arasındaki fark olarak da EDT in daha keskin turunçgil içerdiği söylenebilir. netice itibariyle her parfüm her zevke hitap etmeyebilir. hele hermes gibi keskin ve aykırı kokular kendisine çokça düşman ediner. ancak şunu belirtiyim ki dikkat çekmek herkesten farklı olanı kullanmak ile mümkündür ve hermes diğer tüm kokulardan farklıdır ...

    YanıtlaSil
  9. merhaba yazilarinizi gercekten begenerek okuyorum yalniz bir sorum olcak,kullandiginiz terrenin kaliciligi sizde ne kadar tahmini olarak bende tenimde 1 saat sonra ucup gidiyor,kiyafetlerimde ise 3-4 saat sonra kalmiyor kokusu ayni durum sizdede var mi?

    YanıtlaSil
  10. kalıcılığı ve fark edilirliği duruma göre değişken bir parfüm. Yukarıda bendeki kalıcılık değerlerini yazdım. Teninizde o kadar az kalması cilt uyuşmazlığı ile alakalı olabilirdi ancak elbiselerinizde dahi o kadar az kalması sahtemi şüphesini doğuruyor. Çünkü en azından 1 gün elbiselerde kalan bir parfüm.

    Güvenilir bir yerden edp versiyonunu alın derim.

    YanıtlaSil
  11. Saol usta teşekkür ederim yorumun için yalnız parfümü oldukça güvenilir bir yerden aldım sahte olma ihtimali yok biraz daha dikkatli kullanımda belki farklılık olabilir. Bir de mümkünse fahrenheit ve nikos sculpture yorumlari yapabilir misin? Saygılar.

    YanıtlaSil
  12. Rica ederim, o iki parfümün incelemesi de gelecek ama yakında dğeil. Fakat fahrenheit gayet alınası bir parfümken nikos kesinlikle rezil bir ürün, sentetik kimyasal bomba.

    YanıtlaSil
  13. yaklaşık 1 senedir terre eau de toilette kullanıyorum kalıcığılından memnundum, taki terre pure perfume kullanmaya başlayana kadar, kesinlikle eau de toilette' inden farklı. daha dengeli ve kalıcı, umarım zor bulunur bir ürün olmaz.

    YanıtlaSil
  14. İncelemeyi ve yorumları dikkatlice okuyarak en sonunda almaya karar verdim,büyük olasılıkla beğenmeyeceğimi umarak,ama çok şaşırdım genelde ilk koklamada kolay kolay beğenmem fakat;inanılmaz hoşuma gitti edp adp den biraz sıktım, baktım kalıcılık ve az sonrakı koku değişimi nasıl olucak diye aradan 2-3 saat geçti koku sıktığım anla hemen hemen aynı kaldı biraz çakmaktaşının kokusunu uyar gibioldum ama inanın çok güzel daha doğurusu sıradışı bir koku.Tam dendiği gibi ya sev ya da terket kokusu...ben çok beğendim ama herkesin beğenisine hitap edecek bir parfüm değil bencede güzel olan bu.. :)

    YanıtlaSil
  15. usta yorumlarini begenerek okuyorum cidden yalniz senden bi ricam var mümkünse solo loewe ve nikos sculpture hakkında yorumlarda bulunabilirmisin? simdiden tesekkür ederim

    YanıtlaSil
  16. ıkı gun once pure versıyonunu aldım edt ye gore daha farklı tahmın ettıgımden daha farklı geldı acıkcası.
    edt daha agresıf daha sert gıbı gelıyor bana:) benı daha cok etkılıyor edt :)
    pure aksıne edt ye gore daha sakın uysal gıbı :)
    ıkı versıyonuda denemenızı tavsıye ederım

    YanıtlaSil
  17. Merhaba, evet pure versiyonu listemde, en kısa zamanda umarım.

    YanıtlaSil
  18. püre parfum elinize geçtiğinde ufak bir inceleme yaparsanız çok seviniriz.

    YanıtlaSil
  19. narciso rodriguez for him bunuda bekliyoruz : )

    YanıtlaSil
  20. shiseido zen denediğiniz bir koku mudur. yorumlarınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  21. daha once denemıstım ve kararsız kalmıstım bugun bu yazıyı okuyunca almaya karar verdım bır cok parfum denedım ve hep bırseylerı eksıklıgını hıssettım.
    deneyınce yorumlarımı yazacagım ve yazı mukemmel tskler

    YanıtlaSil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  23. merhaba hoşgeldiniz,terre'nin geçen yıllara özel bir iki farklı şişe tasarımlarını görmüştüm çizgili kareli gibi, ozaman alamamıştım bu ürün içerikleri terre edt ile aynı mı biliyor musunuz? başarılar...

    YanıtlaSil
  24. Yanlış hatırlamıyorsam o şişeler içerik olarak aynı, sadece kısa bir dönem farklı şişe tasarımı olarak çıkmış sınırlı üretimlerdi. Terre alacaksanız edp alın.

    YanıtlaSil
  25. Hermes markası 1837 yılında Thierry Hermes tarafından kurulmuş. Özellikle çok yüksek fiyatlara satılan çantaları (2 - 20 bin dolar arasında) ile kadınların alışveriş genlerini harekete geçiren, dünya lüks markaları arasında çok önemli bir yere sahipler. Bir kravatı 180 dolara satmaları genel olarak çok yüksek gelir sahiplerine hitap ettiklerini kanıtlıyor adeta. Aynı zamanda hazır giyim, ipek eşarp, aksesuvar, deri ürünleri, mücevher ve parfüm alanlarında da faaliyet gösteriyorlar. Hermes’in merkezi ise Paris’in butikleri ile ünlü caddesi Rue du Faubourg Saint-Honore’de bulunmakta. Küçük bir not: Markanın logosunun ve bir çok parfümünün turuncu renginde olmasının sebebi ise zor geçen 2. Dünya Savaşı sırasında tasarımlarında kullandıkları turuncu boyanın diğer renklere göre daha ucuz olmasıymış. Anlaşılan bu durumu bir gelenek olarak sürdürüyorlar. Zaten bugün inceleyeceğim Terre d’Hermes parfümünün şişesinin rengi de turuncu.

    YanıtlaSil
  26. Bende uzun zamandir parfumumu degistirmek istiyordum. 4 yildir ultraviolet ve one million kullaniyordum. Ama daha sonralari pisti olma durumlari cogaldi.... Bende artik tatlimsi kokulardanda sıkılmaya baslasim.... Ne denesem ne denesem derken cok farkli kokusu oldugunu duydugum terre d hermes dikkatimi cekti. Ve parfumu arastirirken kendimi bu forumda buldum... Cakmaktasi olayi beni heyecanlandirdi. Cunki kucukken geceleri bu taslari birbirine vurur oyun oynardik,ortaya cikan koku benim cok hosuma giderdi... Yasim artik 30 ve ben artik daha olgun kokular istiyorum. Bu yuzden butun bu sebeplerden dolayi terre yi hic denemeden siparis verdim. Urun bu gun elime gececek. Umarim pisman olmam.....

    YanıtlaSil
  27. yaklaşık 10 gündür kullanıyorum... ilk gün gerçekten şamar yemiş gibi oldum çünki böyle bir kokuyla karşılaşacağımı sanmıyordum... açıkçası o çakmaktaşı kokusunu çok yoğun hissetmedim... bu güne kadar turunçgil kokusu deyince aklıma hep meyvenin kokusu geliyordu ama bu parfümde meyve değilde yapraklarının kokusu var.... netice de parfümü sevdim ilk üç gün 5 dakikada bir bileğimi koklamakla geçti...deodarant spryninde sipariş verdim... ikisini bir kullanıyorum....

    YanıtlaSil
  28. Farklı, tuhaf, acı ve kafa karıştırı olarak tarif edilebilir ? Ama tek el kendi kulvarında ! Herzaman esas duruş yapan bir parfüm bence.
    açılış bir bomba zaten detaya girmeyeceğim yukarıda her noktasına kadar yaziyor. Ortalarda biraz daha güvenilir bir hali var. Sonları ise bence en güzel hali hafif minerlar turunçlar alttan da hafif çok değil tatlı bir teması var. Ben çok sevdim kabe samanı çok güzel bir yerlerde !
    Çakmaktaşı bence bu işin en ilginç kısmı ve çok iyi olmuş ... Belki en çok sevdiğim yada nasıl desem ? İçimi ısıtan yada eskilere götüren yada çocukluğmda hissetiğim kokular gibi değil kesin. sadece çok farklı sanki başka dünyadan gelmiş gibi ki öyle bence. Herkes sevemez Tere'yi ama seven çok sever ? Zira başka bir benzeri yok da ondan. Ama sadece bumu değil tabii.. Ayrıcalıklı ve çok güzel bir harman bunu sağliyor. Yoksa farklı kokmaktan kasttım budur. Sadece günlük kullanıma pek uygun değil.

    YanıtlaSil
  29. http://www.mygitar.com/forum/showthread.php?15890-Parfüm/page23
    burda terre için yazılandan sonra burası bi degişik nasıl olurda algılar bu kadar degişir igrenç bit parfum dedikten sonra çok kaliteli güzel bi parfum olduguna karar vermişsiniz de pek olası gelmedi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burak; Sen formun başını okumuşsun, daha sonraları bunun nedeni anlatılmıştı Lord tarafından. Zaman gerekiyor Tere'yi anlamak için bu durum da aynen bu :) Örnek ben YSL; Kouros'u tam manasıyla inat edip iki sene bekledim anlamak için ? Geçenlede sadece bir fıs sıktım hemen koklamadım çok sakat bir koku ilk başlarda ! Neyse, zaman gerekiyormuş bazı şeyler için. Parfüm iyidir biz hazır değiliz belki :)

      Sil
    2. Neden olası gelmedi, sizce hermes firması bana para mı önerdi de bir anda fikrim değişti. Bazı parüfmleri anlamak zordur. Bazıları ise basitçe teninizle uymayabilir. Bunu ayırt etmek için de daha uzun süre denemek gerekir. Normalde her parfümü bu kadar uzun süre irdelemem ancak terre hakkındaki benzer yorumlardan sonra biraz üzeirne gitme kararı aldım ve pembe bir ışık gördüm diyelim. :)

      Sil
  30. Yani şöyle benim için böyle şeyler pek olmuyor tabi ben bu konuda sizin kadar bilgili ve tecrubeli degilim o yüzden birşeyler iddia etmem dogru degil ayrıca bu tarz bloglar arasında en begendigim yer burası .Fikriniz nasıl degişebilir bunu merak etmiştim cünkü ben bu parfumu denedim oldukca uzun bi süre gecti ve ara arada gidip deniyorum hala ama algılarımda en ufak bir degişiklik olmadı ve başka ürünler için de boyle durumlar olmuyor merak etmiştim sadece.Artniyetli bi durum yok aslında nasıl oldugu benim için merak konusuydu .

    YanıtlaSil
  31. Selam Lord ustad.. Hermes Terre d'Hermes Pure mu Hermes Terre d'Hermes mi? Hangisi tercih edilmeli? Farkı ne?

    YanıtlaSil
  32. Tavsiyeniz üzerine bu parfümü aldım ve gayet memnun kaldım. Şahsi kanaatim, farklılığı ve kalıcılığı iyi, farkedilirliği orta.

    Naçizane bir tavsiye, önerilen parfümler sayfanıza, mevsim ve yaş opsiyonu ekleyebilirseniz harika olur. Bahar veya yaz aylarında 30 yaşlarında (ofis ve sahada çalışan) birine hangi parfümü önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  33. lord övmeme gerek yok ama hakikaten parfümden anlıyosun.nyc sephora da çalışmış biri olarak bunu söylüyorum.ve zevklerimizde aynı.hanei mori,prada man ve dune hakkındaki fikirlerini öğrenmek isterim.saygılar....

    YanıtlaSil
  34. Terre'ye alternatif olmaz ama farklı kokular denenmek isteniyorsa "Joop! Homme Wild" i de denemenizi isterim. Kullanmamış olsam da içeriğinde Pembe Biber ve Rom olduğundan sade ve farklı olduğunu hayal ediyorum.

    Ben de parfüm işini hobiden öteye taşıyanlardanım. Terre'yi yazdım bi kenara. Konusunda çok genç bir firma olsa da Joop'un acımsı kokuları değişiklik arayanlar için alternatif olabilir. Sanırım 3-4 tane acımsı çalışması mevcut.

    YanıtlaSil
  35. terre hermes edp tek kelime ile harika

    YanıtlaSil
  36. Yorumunuz oldukça başarılı. Edt versiyonunu 2 sene önce almıştım halen dolabımda, edp versiyonunu geçen kış aldım, kullanamadım. Beyaz tenli biriyseniz nacizane edt. versiyonunu tavsiye ediyorum. kalıcılık ve fark edilirlik kesinlikle üst seviyelerde olacaktır. Edp versiyonu çok boğucu geldi bana.. Kullanabildiğim en ağır parfüm Gucci Envy'dir ve bir başyapıttır. Hermes edt, beyaz tenli erkeğin kullanması gereken oldukça asil, eşsiz bir parfümdür.

    YanıtlaSil
  37. Bu arada bir ufak ek yapayım :) sayfanızda yazıyı okurken wicked game çalıyordu, işte bu kokuyu tanımlayan müzik de tam olarak öyle birşey..

    YanıtlaSil
  38. Merhabalar. Ben uzun süredir parfüm arayışı içerisindeyim. 3senedir Issey Miyake kullanıyorum ve sıkıldım artık açıkcası. Onun tarzında turunçgilimsi kokuları seviyorum. 22 yaşında üniversite öğrencisiyim ve sportif giyiniyorum. Burberry weekend'i denedim biraz fazla çiçek gibi geldi. Yves Saint Lorent L'Homme denedim geçen gün hoşuma gitti. Sizin önerebileceğiniz başka bir parfüm var mı acaba?

    YanıtlaSil
  39. Yazdığım uzun yorum yanlislikla sildim. Ozetle ben bayan olarak bu kkuyu siparis verdim kullanicam. Buyuleyici. Mineral k9kusuna bay8lirim. Eski apartmanlardaki nem rutubet kokusu. Naftalin kokusu vs. Insallah cakmaktasi bol olur benim terre de. O terre buraya gelecek :))

    YanıtlaSil
  40. Terresinden memnun olmayan varsa bana gondersin. :) ben o terreyi hep sokakta cakma kullananlardan duyuyordum. Kokuyu. Fakat adi ne soramiyorum cunku k8mden geliyor koku belli degil. Isyerinde erkek sekreterdr duydum bigun ve o gun ogrendimki hermes terre imis. Hermesten cikardi boyle bi koku ancak. Cakmalariyla bile beni buyuledi. Yurtdisindaki forMlari arastirdim. Ordaki kizlarda kullaniyor terreyi. Kadin kullanicilari mevcut az da olsa :) evet masculen ama o kokuyu giymek istiyorum :) cok farkli derin derin koklama hissi uyandiiyor. Hatta o kokuyu suren kisinin pesinden gidecek kadar surukleyici hipnotik bi etksi var. Hypnotic poison dan cok cok etkileyici. Gercek hypnotic poison terre :)

    YanıtlaSil
  41. Terre EDP daha yumuşak ve uysal bir koku olmuş.EDT'deki agresiflik yok ve maalesef EDT gibi kalıcılığı özellikle de fark edilirliği düşük olmuş sanırım bu yumuşatılmış olmasından kaynaklanıyor.Harman kalitesine bir şey diyemem çok kaliteli en ufak sentetiklik barındırmıyor.

    YanıtlaSil
  42. arkadaşlar ben bu parfümü denedim kokusu hoşuma gitti ve bilinen bir siteden sipariş verdim. aklımı kurcalayan birkaç şey var, koku aynı ama farkedilirliği çok az, birde nota geçişlerini anlayamıyorum, çam ağacı kokusu alıyorum yoğunlukla. orjinal ürün değilmi diye şüphe ettim. checkcosmetic.net ten ürünü kontrol ettim üretim tarihi temmuz 2013 olarak görünüyor ama yinede orjinalliği konusunda emin olamadım, ürünün orjinalliğini teyit etme imkanım var mı acaba bir şekilde ? daha önce demenin dışında bu ürünü kullanmadığım için çok eminde olamıyorum, belki bahsedildiği gibi değişmiş formüldür. bu arada parfüm konusunda zevkle takip ettiğim bir site burası, emeği geçenlere teşekkürler.

    YanıtlaSil
  43. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  44. Bence son zamanların en güzel kokularından biri ve yenilikçi bir parfüm. Ben terre yi sevenler tarafındayım. Kullanımına ara verdiğin zaman kendini özleten nadir parfümlerden. Edt versiyonu edp ye göre daha saldırgan ve daha kalıcı bence. Niş kategorisinde olabilecek bir parfüm. Belki ben çok abartıyorum ama birçok nis parfumden farklı bir kokusu var. Her şeyden onemlisi o bir başlangıç yani koku formu olarak yeni bir örnek. Ben severek kullanıyorum ve her zaman ilk 10 da olacak bir parfüm. Bence de çok kişi sevmesin biz rahat rahat kullanalım

    YanıtlaSil
  45. en iyi açık parfüm

    bende parfüm alırken ince detaylara değinmişler. Koku ve parfüm olayı benm için çok değerli. Yazı için teşekkürler. ALBERTO SEGO parfüm markası şu an favorim. Orjinale gücümüz yetmiyor. Makalede belirtilen modelin de harika şekliyle kendilerinde bulunmaları benim için avantaj oldu.

    YanıtlaSil
  46. Ne güzel yazmışsınz şiir gibi ama şunu merak ediyorum ayrı ayrı kök notaları nasıl nereden bulup koklayıp fark ediyorsunuz tonka fasulyesi kabe samanı nedir nasıl kokar nereden nasıl kollarız bunları

    YanıtlaSil
  47. İsteyene 2006 ilk orjinal kokusu var. Son 50ml assagidaki e postadan ulasabioirsiniz

    Erdoganberlik@gmail.com

    YanıtlaSil