17 Eylül 2010 Cuma

Calvin Klein - Eternity (1989)

"turunçgilli-çiçeksi, yumuşak ve canlı kokusu hemen herkes tarafından beğenilecek kadar güzel.."



İki tane vasat parfümden sonra, eli yüzü düzgün bir koku iyi oldu. Eternity çoğunuzun bildiği sevilen bir Calvin Klein kokusu. 1989 çıkışlı parfüm bir aromatik fujer.

Eternity' nin harmanı:

üstte: lavanta, mandalina, limon, bergamut
ortada: kişniş, zambak, portakal çiçeği, ardıç, fesleğen, yasemin, adaçayı, inci çiçeği, sardunya
altta: sandal ağacı, amber, misk, kabe samanı, brezilya gül ağacı


notalarından oluşuyor. Gördüğünüz gibi gayet zengin bir harman. Meşe yosunu notasını saymazsak çok standart bir fujer. Zaten meşe yosununun olmaması da onu klasik 80'ler parfümü kokularından farklı olmasını sağlıyor. Eternity' nin açılışı; zengin ve canlı portakal-bergamut ağırlıklı turunçgiller, kabe samanı, sonra kısa sürede bunlara eklenen canlı çiçekler şeklinde. Sonrasında uçmadan önce gül, sandal ağacı, misk gibi notaların hafif ve derin tatlılığı bir süre sizinle beraber oluyor ve koku uçuyor. Asidik, turunçgilli, çiçeksi, yumuşak ve canlı kokusu hemen herkes tarafından beğenilecek kadar güzel. Harmanı zenginliğine rağmen tüm o notaları başarılı bir şekilde dizginliyor. Sentetiklik çok az. 


Eternity, hemen hemen her tende aynı şekilde kokmakla birlikte, mevsime, sıcaklığa bağlı olarak biraz farklılaşabiliyor. Bu serin zamanlarda turunçgiller ve çiçeksi notaların daha fazla hissedilmesi, sıcak zamanlarda kısa bir sabunsu turunçgil kokusu ve sonrasında tatlı notaların dinginliği şeklinde oluyor.


Hugo Boss Elements parfümünün resmen ikiz kardeşi, neredeyse birebir aynı kokuyorlar. Eternity'de buruk portakal notası birazcık daha farkedilir ve temasında çiçeksi notalar da hissediliyor. Elements ise biraz daha baharatlı portakal karışımı. Ama ikisini koklayın hangisinin hangisi olduğunu ayırt etmeniz zor olacaktır. Bu ikisinin kokuları  yakın, harman kaliteleri de hemen hemen öyle. Ama diğer konularda ayrılıyorlar. Yani farkedilirlik ve kalıcılıkta. Benzer kokmalarına rağmen elements'in farkedlilirliği fazla değil ancak kalıcılığı iyi, eternity ise çok uzun süreli olmasa da bariz daha farkedilir ancak kalıclığı ortalamanın biraz altı bir koku. Ben eternity' yi seçerdim. Nedeni basit diğeri daha kalıcı ama siz daha zor algılıyorsunuz. Halbuki eternity başlarda arkasında iz bırakan parfümlerden. Bugün 3 kere parfümün ne, kim parfüm sıktı, vs gibi sorularla karşılaştım. Yani parfüm kendini belli ediyor, özellikle de sıktığınız ilk 15 dakika. Yaz akşamları için birebir. Ancak serin sabahlar da gayet güzel olabiliyor. Yani doğrudan kuru güneşli zamanlardansa hafif serin esintili günlere daha iyi uyum sağlıyor.
 

Bunlar dışında genel kalitesi ortalama bir koku. Kötü bir koku değil, çok özel bir koku da değil. Fakat dönem dönem sevilerek kullanılabilecek başarılı taze bir parfüm. Ayrıca tam tıraş sonrası parfümü. 10 üzerinden 6,5 - 7 gibi. Bu size kötü gelmesin, benim aşırı seçici olduğumu bilmeniz gerekiyor. Çok deneyimi olmayan ortalama parfüm kullanıcılarının çoğunluğu severek kullanacaktır.


Fark edilirliği kısa bir süre için oldukça iyi, sonrasında ortalama, kalıcılığı ortalamanın biraz altı, günde 1 ya da iki kez tazelenebilir. Çok sıcak günler dışında hemen her zaman kullanılabilir. Uygun yaş grubu 18-30 arası. Denemenizi tavsiye ederim.

7 yorum:

  1. yumuşak bir parfüm gibi hiç algılayamadım bunu, citrus asidinden, baharatlardan ve lavantadan dolayı keskin bir koku bu sanki.. cool water gibi.. ağır değil ama keskin. ikiside aromatik fujer zaten. yumuşak koku deyince aklıma misk veya amber yumuşaklığında bir koku geliyor. mesela bulgari.

    YanıtlaSil
  2. bulgaride misk olduğunu düşünüyorum emin değilim ama amber büyük ihtimalle yok onda.. kastettiğim o yumuşaklıkta olduğu;)

    YanıtlaSil
  3. Üstad parfüm hakkındaki yorumunu okudum merak ettim açık parfümcüden denedim hoşumada gitmişti ama hepsiburda dan sipariş verdim 99 Tl ye kutusu şişesi falan orjinal ama parfüm hiç kokmuyor. anlamadım gitti :(( sahte mi aceba

    YanıtlaSil
  4. Kokmuyor derken, kokusu çok mu zayıf? Eğer öyleyse bir problem olabilir. Hepsiburada müşteri hizmetleri ile iletişime geçmenizi öneririm.

    Aşırı kuvvetli olmamakla beraber eternity zayıf bir parfüm de değildir.

    YanıtlaSil
  5. Evet kokusu çok zayıf. Mesaj yazdım ama cvp alamadım. sonuç alabileceğimi zannetmiyorum. amabalajını açtım. şişesi ambalajı orjinal ama kokuda bir gariplik var. burnunu dayamazsan kokuyu alamazsın. kız arkadaşım bile farketmedi kokuyo :((

    YanıtlaSil
  6. Bende hb den sipariş verdim. İptal etsem mi acaba?

    YanıtlaSil
  7. en iyi açık parfüm

    bende parfüm alırken ince detaylara değinmişler. Koku ve parfüm olayı benm için çok değerli. Yazı için teşekkürler. ALBERTO SEGO parfüm markası şu an favorim. Orjinale gücümüz yetmiyor. Makalede belirtilen modelin de harika şekliyle kendilerinde bulunmaları benim için avantaj oldu.

    YanıtlaSil