15 Eylül 2010 Çarşamba

Yves Saint Laurent - Kouros (1981)

"Kouros' un her damlası % 100 maskülen.." 


İşte bu çok sağlam bir koku. Kouros. Yves Saint Laurent' ın en bilinen ve erkek parfüm dünyasının en önemli parfümlerinden biri. 1981 çıkışlı parfüm klasik bir aromatik fujer.

Kouros' un harmanı:

üstte: aldehitler, tarhun, kişniş, adaçayı, bergamut
ortada: karanfil, silhat, tarçın, süsen, yasemin, kabe samanı, sardunya
altta: bal, deri, tonka fasulyesi, amber, misk, misk kedisi, meşe yosunu, vanilya

notalarından oluşuyor. Alt notalarını gördüğünüz mü? İşte onlar size kouros' u açıklıyorlar. Kouros, canlı, dolgun, oldukça kuvvetli, oldukça agresif, isyankar, kural tanımaz, maskülen, kirli, hayvansı bir koku. Kouros' un her damlası % 100 maskülen. Daha önceden bahsettiğim parfümdeki maskülenliği anlayamıyorsanız kouros'u deneyin, demek istediğimi anlayacaksınız.


Kouros'un kokusu, bal tatlılığında, hayvansı yoğun misk ve diğer tatlı yapıcı elemanların birleşimi şeklinde. Kouros klasik bir koku. Ancak standart 80' ler kokusunu sahip değil. Ysl'nin diğer benzeri dönem parfümlerinden jazz'lara benziyor. Onların daha kirli (hayvansı) kokanı diyebilirim. Her ne kadar kokusu günümüze göre biraz eskimiş kalsa ve parfüm kültürü olmayan çoğu türk kullanıcı "off bu ne böyle hacı yağı" gibisinden cahil yorumlar yapsalar da, işten anlayanlar kouros'un değerini her zaman bilir. Eleştirilecek yanı yok mu var, hayvansı ve kirli kokusu herkesin harcı değil, ayrıca sadece kış mevsimine uygun olması da bir diğer dezavantaj. Ancak bu iki problem zaten bu tarz aşırı maskülen kokuların tümünde var. Kouros ve benzeri kokular zaten günlük kullanıma uygun olmayıp, ara sıra kullanılabilecek kokulardan. 





Özellikle 25 yaş altı gençler kokuya hemen burun bükeceklerdir ki kouros'un hedef kitlesi de onlar değil. Onlar bu kokuyu taşıyamazlar. Evet böyle bir genel kanı vardır, kouros size gider mi diye bir şey yoktur, siz kouros'u taşıyabilir misiniz vardır. Bir bakıma ya sev ya nefret kokusu. Beğenmeyebilirsiniz, sevmeyebilirsiniz, ancak parfüme saygı duymalısınız. Çünkü kouros erkek parfüm dünyasındaki mihenk taşlarından birisi. Kesinlikle her koleksiyonerde bulundurulmalı. Bu kadar yazdıklarımdan sonra inanılmaz ağır, kullanılamaz bir koku olarak algılamayın, 35 üzeriyseniz zaten sevmeniz oldukça yüksek ihtimal. Altıysanız da size bağlı. Tüm bunlar kokusunun karekteri ve kuvvetini anlamanız için yazdıklarımdı. Yoksa harman kalitesi, doğallık, koku güzelliği, kalite hissi olsun çok iyi bir parfüm. Klasik Ysl kalitesi. Özetle maskülen, kuvvetli, tatlı, hayvansı bir koku.




Fark edilirlik ve kalıcılığı yine erkek parfümleri arasında en yüksek olanlardan. Çoğu kişinin teninde 10 saatten fazla kalabilen bir koku. Bu vücut kimyasına göre nadiren azalsa da genellikle daha da uzama şeklinde olabiliyor. Uygun yaş grubu 28 ve yukarısı. 25 ve sonrası da arasıra kullanabilir. Parfüme karşı meraklı bir kişiyseniz mutlaka bulundurmanız gereken efsane bir koku.

26 yorum:

  1. misk kedisi nasıl oluyo:)-mustas-

    YanıtlaSil
  2. bu parfüm sakatat, kan, ve tam tanımı olarak böbrek kokuyor. hayatımda kokladığım en iğrenç ve berbat koku. bir an evvel piyasadan kaldırılması gerekli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ..hayvan zulmüyle güzel koktuğunu düşünenler zavallıdır..hayvan testi denen şeyi you tube dan izleyin arkadaşlar anlıycaksınız o zaman mis gibi doğadan elde edilen güzel kokular koku değilmi ...kalıcılık içinse asilbent kullanmak yeterli hayvansal ürünler yasaklanıp piyasadan kaldırılmalı

      Sil
  3. cok agır bi koku güzel bi yanı yok. bana hastanedelerdeki agır kokuları hatırlatı

    YanıtlaSil
  4. Bu parfümü herkes kullanamaz.Piyasa kokularına benzemez.
    Hakkaten Lord üstadın da dediği gibi hayvansı bir koku.Ne zaman koklasam acaba bunun içine feromon falan mı koyuyorlar diye düşünürüm.Ben bu tarz kokulara hasta olduğum için çok beğeniyorum.
    Ayrıca aşırı kalıcı.Şu ana kadar 70'ten fazla parfüm kullandım ama bundan kalıcısını görmedim.Hatta saçma derecede kalıcı bir parfüm.Sabah evden çıkarken sol bileğime sadece bir kere sıktım.Gün içinde defalarca elimi yıkadım,ertesi sabah da duşa girdim, çıktıktan sonra bileklerimde hala kokuyordu.
    Drakkar'dan daha karakterli bir parfüm olduğunu düşünüyorum.Yalnız bayanları rahatsız edebilecek kadar erkeksi bir parfüm.Tamamen kendine has bir çizgisi var.Şekerli,meyveli kokularla hiç alakası yok.

    YanıtlaSil
  5. bileğime sıktım bütün gün elimi yıkadım yine de geçmedi ..kızlar yanımdan kaçıyordu çünkü. hadi onları boşver ben kendim de iğrendim bu kokudan. parfüm dediğin güzel kokar. bu nedir böyle ya :S iğrenç kurban kesilir de öyle ağır bir koku olur ya :S denemeden sakın almayın . zaten deneyince kaçacaksınız. 100 küsür lira para verilip alınacak bir parfüm değil arkadaşlar. uzak durun...

    YanıtlaSil
  6. Bu parfume kan bobrek dalak kokuyor dıyen arkadas kasap dukkanında koklamış herhalde yada hayatında hıc FRANSIZ parfumu kokladı admının dedıgi gibi parfumden anlamayan tıpler den ıste. Parfunden anlayan ınsan sevmese bıle saygı duyar super bir parfüm bence gelmiş geçmiş en güzel erkek parfumu.

    YanıtlaSil
  7. İşte kouros böyle bir parfüm ya sev ya nefret et. Arası yok. O yüzden çok daha iyi olan kouros fraicheur'u öneriyorum.

    YanıtlaSil
  8. bugun denemek için parfumerinin birinde bileğime sıktım maskulenliğini %100 erkeksiliğini merak ettiğim için.
    tahminleriminde ötesinde çıktı.
    parfüme saygı duyuyorum ve kesinlikle benim tarzım değil yaşımdan dolayı olsa gerek 5 yıl sonra sevebileceğim bir parfüme dönüşebilir :)
    hakkını yememek gerekir maskülen bir parfüm olarak bakarsak pencereden işini çok iyi yapıyor bence verilen her kuruşun hakkını veriyor şayet maskulen parfüm isteyipte aldıysanız.
    gerçek anlamda bahsedildiği gibi hayvansı kirli tam bir erkek parfümü eksiği yok fazlası var.
    aslında ilk 1 saat beni zorlasada her kokladığımda şuan 4 saat geçti ve birazdaha oturdu koku daha çekilebilir bir hal aldı benim için :)
    deneyin ama hemen kararınızı vermeyin bekleyin bir süre sonra sevebileceğiniz bir kokuya dönüşebilir :)

    YanıtlaSil
  9. Eğer kokusunu beğendiyseniz, ancak size fazla kuvvetli geldiyse kesinlikle fraicheur versiyonunu öneriyorum. Bir daha arkanıza bakmayacaksınız.

    YanıtlaSil
  10. yorumlarınızı okuyunca bir parfüm nasıl hayvansı kokabilir ki dedim. deneyince anladım gercekten keçi dersinie bileğimi sürtmüş gibiydi. yani beyaz saf şişesine kanıp da masum bir parfüm beklemeyin. kesinlikle fazlasıyla erkeksi. ilk sıktığında hacıyağı havası veren. sonra hayvansı kokuya dönüşen; elhasıl velkelam her babayiğiin harcı olmayan bir koku. o kokuyu bir parfüme nasıl dahil edebilmişler gercekten bu takdire şayan. kalıcılık konusu gercekten doğru. kac kere yıkadım hala biraz duruyor. hayvanımsı kokusu gidince hiç de fena değilmiş diyor insan :)

    YanıtlaSil
  11. bu parfümde ve salvador dali'de feromon var...evet feromon ama bir yanlışlık var bu koku siyah kıl keçilerinin üreme dönemlerinde erkeklerinin dişileri için salgıladığı koku...biçok arkadaş bişeye benzetmeye çalışmış ama belki hayvancılık yapan bir akrabaları olmadığından bu kokuya aşina değiller...üreme dönemlerinde tekeler bu kokuyu idrarlarında salgılarlar o kadar keskin ve sinik bir kokudur ki hayvanın etine dahi geçer bu dönemde tekeleri et amaçlı kesmezler hatta kurban olarak da almamaya çalışırlar..et için büyütülcek olan tekeler(erkek keçiler) hadım edilir eti kokusuz olsun diye ve buna da seyis denir...bir kolunuza salvador dali veya kouros sıkın diğer kolunuzu da kıl keçisinin kıllarına sürün 2 saat sonra hangi kolunuzdakinin parfüm olduğunu unutursunuz..hatta bu kokuyu almanız için keçi ağılına girmeniz bile yeter..keşke deri kemerden veya deri ayakkabıdan gelen koku olsaydı çok daha karizma olurdu işte deri ceket kokusu da bu zaten..kouros ve dali'deki deri değil hayvanın kıllarının ve idrarının kokusu..ben bu deri kokusunu yani deri ceket kokusunu gucci envy de hissediyorum veya da deri ceketin içine en yakışcak koku bence envy..kouros maskülen olmasına maskülen olabilir ama şöyle düşünelim dişi bir keçinin kokusu erkek olan bir insanı ne kadar cezbederse erkek keçinin kokusu da bayan insanı o kadar cezbedecektir daha fazlasını beklemeyelim..hayvansal kokuları severim ama dediğim gibi hayvanın pis yerleri yerine klas kısımlarının kokusu alınsaymış keşke,,mesele bir deri kemer kokusu yapılsa ömrümün sonuna kadar kullanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keçi yorumunuza sonuna kadar katılıyorum. Kouros düşük belli pantolon giydiysen onu bile yukarı kaldıracak kadar erkektir.

      Sil
  12. Bu parfümle özdeşlik kurulmamalı. Agrasif yapısı kişiyle çelişiyor ama tene öyle bir hücüm ediyor ki ... başa çıkmak imkansız.Aromasından kahve bile yapıp içiyorum.

    YanıtlaSil
  13. saçmalamışsınız ya parfümeriden bir sıkmayla parfümle ilgili yorum mu yapılır.
    ben bu parfümü kullandım 50ml olanı :) çok ayarlı kullanmanız gereken bir parfüm evet koku alışılmışın dışında ama bu kalıcılık hiçbir parfümde yok,dünyanın parasını veriyorsun ne kadar güzel kokarsa koksun hemen uçuyor.sevgilin vardır atıyorum calvin clein'ın meyveli bi kokusunu boynuna sıkarsın ama bu öyle bişey değil.bu parfüm dikkatleri üstüne çekmek isteyen, bence sevgilisi olmayanların kokusu çünkü bu kokuya tahammül edebilecek bayan olacağını zandetmiyorum.bi kaç saat sonra üzerinize oturan gerçek kimliğini kazanan kokusuyla dikkat çekersiniz.bayanlara rest çekebileceğiniz bir koku temasa gelmez.bundan sonra Narciso Rodriguez ile devam edilebilir.bu parfüm varken chaneller ,diorlar,calvin cleinlar susar kouros konuşur...

    YanıtlaSil
  14. Ben bu kokuyu biraz Trussardi Uomo'ya benzetiyorum.

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Yeni formül (şişenin omuz kısmında metal bulunmayan) ile eskisi çok farklı. Bu yeni üretim olanı denerseniz şu "keçi" olayının tamamen ortadan kalktığını görürsünüz.

    YanıtlaSil
  17. burada ki incelemesine istinaden merakımdan gidip bugün deneme fırsatım oldu, ysl body kouros kullanıyorum normalde, çokta memnunum bayılıyorum hatta kokuya ama çok parfüm kültürümde yok, yeni yeni merak saldım. neyse gittim ve denedim bu esas oğlanı, zevk meselesidir elbette kötü bir ürün diyemem bunuda belirteyim. ben açılışta kapanışta bütün notalarda keçi kokusu aldım, 3 gün keçilerle ahırda yatsam anca böyle kokarım, kalıcılığı konusunda hiç lafım yok 3 kere sabunla yıkamama rağmen sinemada buram buram kokusu burnumu doldurdu. dediğim gibi parfümden çok anlamam ama bu blogu severek takip ediyorum, kourosu n sevenleri bana kızmasın. kesinlikle denemek lazım netten felan denemeden alınırsa çok üzücü olabilir sonuç

    YanıtlaSil
  18. ben uzun zamandir parfumerilerde kendimin sevecegi bir koku aradim durdum.belki yillardir hemem hemen piyasada var olup da denemedigim koku kalmamistir sanirim.taa ki kouros u burda okuyup da deneyinceye kadar..kourosu denedigim an kendi kendime iste bu aradigim koku dedim.herne kadar arkadaslar yukarda farkli yorumlar yapmislarsa da bence kouros da hersey var.kalicilik ve farkedilililik 10 numara zaten maskulenlik hicbir parfumde olmadigi kadar var e daha ne olsun ki.acikcasi ben yeni cikan parfumlerin hicbirini sevmiyorum cunku geneli feminen.ornek olarak tom fordun tum kokulari,armaninin son kokusu (adi aklima gelmedi)hele dior homme intense resmen ruj kokuyor.oyle erkek parfumu mu olur yahu.erkek parfumu dedigin drakkar noir,kouros,dior eau savage, vb gibi olur bence

    YanıtlaSil
  19. Aslında Özgün bey le parfüm anlayışımız birbirinin aynısı. Fakat bu parfumu ben çok beğenmedim. Aşırı derecede hayvansallik var kokuda. Bu hayvansal koku Aramıste de var fakat en başında daha sonra geriye çekiliyor. Ama Kouros ta kokunun tamamına hakim ve gerçekten kullanması çok zor bence. Ben bile eski kafa oldschool veya necromancer kokuları çok sevdiğim halde kullanamadım. Yani kokuda hayvansal histen ziyade pis bir aura var. Tabi bu benim kendi görüşüm.

    YanıtlaSil
  20. Harika 1990 dan beri kullanırım

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlar parfum hiç öyle ağır yada hayvansı gelmedi 2018 yeni aldım sırf sakızlı muhallebi kokuyor.

      Sil
  22. En iyi kadın parfümleri ve güvenli alışveriş için göz atabilirsiniz: Erkek parfüm

    YanıtlaSil
  23. Ne çok usta parfümcü varmış meğer, bravo

    YanıtlaSil