8 Eylül 2010 Çarşamba

Victorinox Swiss Army - Swiss Army (1996)

"soğuk, karlı bir kış gününde kullanın. Alp dağlarının beyaz görüntüsü bam diye yüzünüze vuracak.."



Swiss Army, neredeyse hepimizin sahip olduğu victorinox çakıları yapan kişiler tarafından üretilmiş bir koku. Bu bakımdan hemen her erkeği ilk görüşte biraz heyecanlandıracaktır. Koku 1996 çıkışlı odunsu aromatik bir koku. Ancak çok fresh tarzda.

Swiss Army'nin harmanı:

üstte: yuzu, nane, bergamut, yeşil notalar
ortada: biberiye, lavanta, menekşe, alpyıldızı çiçeği
altta: servi, sedir, misk, köknar

notalarını içeriyor. Tarz olarak birebir davidoff cool water tazında soğuk, hafif ve fresh bir koku. Swiss army hakkında aradan geçen bu kadar zamana karşı hala bir karar veremiyorum. İlk kullandığımda "olmaz böyle şey, bu ne kadar güzel, serinletici ferah bir koku demiştim" Daha sonraki seferlerde ise aynı açılışı alamamış, ziyadesiyle sentetiklikten nasibimi almış ve kokuya burun bükmüştüm. Şimdilerde ise hala kararsızım. Keşke üzerinde daha çok çalışılsaymış.

Çok başarılı olabilirmiş ama ziyan edilmiş. Gerçekten ilk sıktığınızda çok başarılı harmanlanmış (cool water'ın daha fresh'i gibi sanki) soğuk alpleri hatırlatan ve o görüntüye tam uyan "off işte budur" dedirten bir koku veriyor. Fakat malesef bu üst teması birkaç dakika içinde uçup gidiyor ve ortaya şöyle böyle eh işte diyebileceğimiz bir koku kalıyor. Daha da kötüsü kullandığım en az kalıcı kokulardan bir tanesi. Sıktım, yarım saatte uçtu misali. Bu parfüm daha kalıcı yapılsaymış ve ana teması üst temasındaki çıkan koku olsaymış tüm zamanların en iyi erkek kokularından biri olurmuş. O kadar kesin konuşuyorum. 

Baktığımızda sonuç olarak iyi görünmüyor, ama ben genede herkese bir kere sample olarak test etmelerini tavsiye ediyorum, bunu hak ediyor. Ve zannedilenin, herkesin söylediğinin aksine kesinlikle yaz günlerinin aksine, soğuk, karlı bir kış gününde kullanın. Alp dağlarının beyaz görüntüsü bam diye yüzünüze vuracak.


Fark edilirliği ortalama, kalıcılığı oldukça kötü. Sık sık yinelemeniz gerekiyor. Uygun yaş grubu 16-35. Bir kereliğine mutlaka sample olarak deneyin. Onun dışında bu önemli zayıflıklarından dolayı istesem de tavsiye edemiyorum. Fakat özellikle bu tarz soğuk ve fresh kokuları seven biriyseniz, tüm kusurlarına rağmen sevmeniz yüksek ihtimal.

4 yorum:

  1. Merhaba.Kafamı karıştıran bir durum oldu mygitarda bahsettiğiniz swiss army de bu mu? orada ki yorumdaki fotoda swiss army mountain mavi şişeli var dı koku aynımıdır??

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, evet iki parfüm aynıdır.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar;
    Ben bu kokuyu babamdan biraz da emrivaki usulde yürüttüm. Bende çok hoş bir duruşu oldu ve terlediğimde terimin ve tenimin kokusuyla hoş bir karışım ortaya çıktı. Ciddi olarak söylüyorum, bir bayan arkadaşım yakama yapışıp burnunu boynuma gömerek derin derin soludu beni. Şimdi aynı kokuyu arıyorum ama hiçbir yerde bulamıyorum, babama da yurtdışında hediye edilmiş. Bu kokuyu nereden bulabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gittigidiyor gibi platformlarda bulabilirsiniz.

      Sil