5 Eylül 2010 Pazar

Joseph Abboud - Joseph Abboud (1993)

"İşte size parfüm dünyasının kıymeti bilinmemiş en önemli kokularından biri.." 


 
Bu parfümün güzel bir incelemeyi hak ettiğini düşünüyorum. Çünkü gerek kalitesiyle, gerek kokusuyla bunu hak ediyor. 1993 çıkışlı parfüm Joseph Abboud'un tek kokusu ve baharatlı odunsu tarzda.

Joseph Abboud'un harmanı:

üstte: limon , portakal, fesleğen, bergamut
ortada: yasemin, menekşe, zencefil, kekik, papatya, kara biber, kakule, seylan çayı
altta: sedir, sandal ağacı, kabe samanı, misk, amber

notalarından oluşuyor. Harman alışılageldik bir yapıda. Peki parfüm nasıl, başarılı mı? İşte size parfüm dünyasının kıymeti bilinmemiş en önemli kokularından biri. Joseph Abboud çok başarılı. Harmanındaki tüm o karmaşaya aldanmayın, özünde baharatlı odunsu bir koku ve tam olarak bunun tanımı şeklinde kokuyor.


Açılış zengin turunçgiller eşliğinde baharatlar şeklinde, bir süre sonra bu baharatlar biraz daha hafifleyip, odunsu notalara eşlik ediyor. Ancak ne baharatlar aşırı kuvvetli, ne odunsu notalarda bir sorun var. Herşey mükkemmel bir şekilde dengelenmiş. Nasıl kokuyor derseniz bariz bir viski kokusu açılışından sonra, kuru ve dolgun ama boğmayan baharatlar eşliğinde odunsu bir koku. O tatlımsı viski kokusu da yanınızdan hiç ayrılmıyor. Kokusu güzel olduğu gibi fark edilirliği ve kalıcılığı da çok yüksek. Üstelik çok sıcak günler dışında her mevsime uygun. Ancak ideali kışın olacaktır, çünkü sıcak bir koku.

Aynı yıllarda çıkan polo sport, paco rabanne xs gibi kokular bu kadar ünlü olurlarken, joseph abboud'un adının bile bilinmemesi çok şaşırtıcı ve üzücü. Bu açıdan tam bir gizli hazine. Ben bilinmiyor olmasını diğer adı geçen genç parfümlerinin aksine, daha ziyade orta yaş grubuna hitap eden bir koku olmasına bağlıyorum. Çünkü yapısı itibariyle kuvvetli, maskülen bir koku ve orta yaş altı kullanıcılara pek uymayacaktır. Ama parfüm meraklısı 25 ve küsürler de arada bir kullanmaktan memnuniyet duyabilirler.

Fark edilirliği iyi, kalıcılığı çok iyi. Gün boyu üzerinizde kalıyor ve kendisini devamlı hatırlatıyor. Kokusu da alışkanlık yapıyor ve açık olarak kokusunu özlettiriyor. Uygun yaş grubu 30 ve üzeri. ama 25 ve üzeri de arada kullanabilir. Bulması biraz zor, ama değecektir. Mutlaka deneyin.

7 yorum:

  1. sıcak odunsu kokuları sevenler tarafından mutlaka denenmesi gereken harika bir parfüm.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten üretilmemesi büyük kayıp. Odunsuluk baskın değil öyle içki teması çok güzel parfümün. Tabi benim denediğim artık üretiminden epey zaman geçmesi sebebiyle kalıcılığı daha kısa süreli. Parfümde sanki bir iki notadan dolayı bir fazlalık var.

    YanıtlaSil
  3. Parfüm bugün elime ulaştı. Gerçi ben after shave bulabildim. Tek kelimeyle rezalet. Dior Higher'ın köşeli yapısı biraz törpülenmiş, ortaya kuru odunsu tuhaf bir koku çıkmış. Kesinlikle önermiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden rezalet buldunuz acaba?

      Sil
    2. Gerçekten çok kötü, yani bunu size muhalefet olmak için söylemiyorum. Çünkü Pierre Cardin'i de sizin tavsiyenizle aldım. Parfüm uzmanı değilim ama Dior Higher'ın hafifletilmiş hali. O sinir bozucu kuru odunsuluk yok mu? Nasıl anlatsam, böyle yakmak için odunları elinize alırsınız da elinizde kuru bir koku kalır ya aynen öyle kokuyor. Viski kokusu filan alamadım ben. Hemen odunsu yanını gösterdi. Gerçi benimki aftershave. EDT'de durum ne bilemiyorum. Bulabilseydim onu alacaktım. Zaten fark edilirlik çok kötü. Evden çıkana kadar koku yok oluyor :) Ama Pierre Cardin tek kelimeyle şaheser. Ben ilk denediğimde hacı kokusuna benzetmiştim, hatta size yorum da atmıştım. Ancak şimdi anlıyorum ki gerçekten klas bir koku. Hele gün sonunda gömleğin yakasında kalan kokusu... Anlatılamaz...

      Sil
    3. Aftershaveler tıraş sonrası cildi yormaması için oldukça düşük oranda esans ilçerirler, genellikle çoğu edclerden de az oranda esans içerir. Bundan dolayı üstünüzde fazla kalmamış olması normaldir. Diğer konulara birşey diyemeyeceğim, her parüfm her ciltte farklı kokabiliyor. Sizin cilt kimyanızla anlaşamamışlar demek ki. O yüzden önce hep deneyin diyorum.

      Sil
  4. Joseph abboud, seneler sonra kıymetini anladığım lakin artık bulunamayan güzel bir parfüm oldu benim için. Tabi yaş ilerledikçe beğeniler değişiyor aynı zamanda parfüm hobisi içinde deneyim kazanan burunda daha farklı algılamaya değerlendirmeye başlıyor kokuları. Vakti zamanında 2-3 şişe alıp stoklamadığım için pişmanım.

    YanıtlaSil