20 Ekim 2010 Çarşamba

Calvin Klein - Obsession (1985)

"Gayet sıcak, vanilya, karanfil ve gül ağacının tatlılığında oturaklı bir odunsu oryantal koku.."


Obsession 1985 çıkışlı yarı maskülen, kuvvetli bir CK kokusu. Parfüm odunsu oryantal tarzında ve genel CK kalitesinin biraz daha üzerinde kalitede bir parfüm.

Obsession'un harmanı:

üstte: kişniş, lavanta, mandalina, limon, bergamut, misket limonu, tarçın
ortada: muskat, karanfil, yasemin, adaçayı, brezilya gülü, çam, mür ağacı, böğürtlen
altta: amber, sandal ağacı, silhat, misk, vanilya, kabe samanı


notalarından oluşuyor. Harmanını incelediğimizde farklı kesimlerin beğenileri aynı anda kazanabilecek çeşitli nota gruplarının olduğunu görüyoruz. Sevilen turunçgiller, güzel odunsu notalar, amber, misk, kabe samanı gibi klasikler ve çiçekler. Peki bu kadar çeşitli notayı tek bir harmanda uyumlu bir şekilde birleştirmek mümkün mü? Obsession bunun bize mümkün olduğunu gösteriyor. Mygitarda 2 sene önce verdiğim incelemeye göz atarsanız "Çok tatlı ve ağır. İçerisinde mandalina, yasemin, bergamut gibi ferah  pek çok nota olmasına rağmen benim bu kokudan tel algıladığım, karanfil, daha çok karanfil, daha çok karanfil ve burun bükecek kadar pudramsı tatlılık. 60 yaşın üzerine gidebilir ama altına çok ağır kaçacağını düşünüyorum." şeklinde çok sert eleştirdiğimi göreceksiniz. Aradan geçen bu kadar zamandan ve obsessionu daha uzun süreler kullandıktan sonra parfüm hakkındaki fikirlerim olumlu yönde gelişti. 


Parfümün genel yapısından bahsedersem kalitesi oldukça iyi. Standart CK seviyesinin de biraz üzeri. Guccilere yakın bir kalitesi var diyebilirim. Harmandaki notalar son derece doğal ve temiz. Ayrıca harman çok uyumlu. Tüm notalar harika kaynaşmış. Kokusu nasıl? Gayet sıcak, vanilya, karanfil ve gül ağacının tatlılığında oturaklı bir odunsu oryantal koku şeklinde. Eğer bu tarz tatlı oryantalleri sevmiyorsanız başta benim yaptığım gibi oldukça eleştirirsiniz. Ancak azar miktarda kullandıkça parfüm kalitesini giderek daha fazla gösteriyor ver aslında ne kadar dengeli, özenilmiş ve kaliteli bir koku olduğunu görüyorsunuz. Tek kusuru biraz eskilerden kalmış olması. Ancak genede daha ziyade 90lar parfümleri gibi davranıyor.

Tatlı oryantalleri sevmeseniz bile kalitesini kabul edersiniz. Düzenli kullanımda sıkabilse de soğuk kullanımlarda fena olmuyor. Ayrıca bunun yanında karşı cins tarafından sıcak bir oryantal olması dolayısıyla oldukça beğenildiğini de belirteyim. Yakın temasın olacağı, yemek, dans, gösteri vs gibi kış akşamlarında oldukça başarılı bir parfüm olacağını anlamak zor da değil. Açıkcası sınıfını ve yapısını düşününce bu alanda eleştirilebilecek bir yönünü bulamıyorum. Tabi bu yorumlarımdan sonra hemen acele etmeyin. Önceden yazdığım gibi 60 yaş kokusu olmasa da 30 yaş altına hala biraz fazla kalabilecek bir koku. Hele 25 altı hiç bulaşmasın. Kuvvetli bir koku bu yüzden uygun dozajlamayı bilmiyorsanız hem çevreyi hem kendinizi rahatsız edersiniz.



Kalıcılığı ve fark edilirliği benzeri parfümlerdede olduğu gibi oldukça iyi. Uygun yaş grubu 30 ve üzeri. Ancak 25-30 arası bu tarzı beğenenler de dönemsel olarak kullanabilir. Bu tarz sıcak, tatlı  ve etkili oryantalleri  seviyorsanız mutlaka denemelisiniz. Babanıza güzel bir kış hediyesi olacaktır. Genel kullanıcı olarak da denemenizi tavsiye edeceğim bir koku.

24 yorum:

  1. kesinlikle 30-35 üstü bir koku.

    YanıtlaSil
  2. bugün elime geçti bu parfüm.denemeden aldım maalesef.bütün yorumlarına katılıyorum kalite var çok yoğun vb....parfüm anlattığınız gibi kesinlikle ama bilemiyorum diğer günlerde daha iyi anlayacağım ama hacı yağı denen birşey vardır yha.sanki ölee geldi ilk izlenimim çok moralim bozuldu..

    YanıtlaSil
  3. Obsession ilk seferde sevmesi zor olan parfümlerden. Bu tarz dolgun ve kuvvetli olan oryantal parfümlerin tümü, parfüm bilgisi yetersiz olan kişilere hacı yağı benzeri geliyor zaten. Bu bence parfümün sucu değil kullanıcısnın tecrübesizliğinden kaynaklı. Bende oryantalleri pek sevmeyen ve tercih etmeyen bir kişi olarak obsession'u başlarda fazla ağır, gereksiz tatlı ve bayık bulmuştum.

    Ama kullanmaya devam edin, bir süre sonra kokusunun ne kadar iyi harmanlanmış, kaliteli olduğunu görüp, kokusunu özlediğinizi fark edeceksiniz. İşte o zaman obsession' u anlamış olacaksınız.

    Açıkcası kuvvetli oryantal denilince aklıma gelen en başarılı kokulardan birisi obsession.

    YanıtlaSil
  4. evet harman oranı olsun yoğunluk falan kaliteli doğrudur ama bi uyumumuz olamadı gerek yaş durumu gerek oryantal sevemememden dolayı ayrıldık :) iade ettim.umarım özlemem :) parfümde hacı yağı hissiyatını yaratan silhat olabilir mi acaba bilginiz varmı?
    yeni bir parfüm almayı düşünüyorum yorumlarınız güzel acaba yorumladıklarınız dışında eternity aqua man - hypnose homme lancome-very irresteble for man givenshy hakkında bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  5. Ağırlık hissiyatını karanfil, sıcak baharatlar ve bazı ağaçların(sandal ağacı, ödağacı vs) öz yağları veriyor. Şu anki serin zamanlar için en güzeli lancome hypnose.

    YanıtlaSil
  6. mrb lord..obsessıon almayı düşünüyorum kış için..sorum şudur günlük kullanıma uygunmudur?teşekkrler

    YanıtlaSil
  7. akşamlar ve özel geceler için dıor h.ıntense im var severek kullanıyorum fakat günlüğe fazla geliyor gibi..obsessıon ı günlük kullanabilirmiyim sence lord? yaş 34

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir parfümeride önce dene komşu, obsession biraz ağırca bir parfüm, yaşın uygun, eğer karakterine de uyarsa alırsın. Fakat körlemesine almanı tavsiye etmem.

      Sil
  8. peki lord bana şöyle günlük fısır fısır kullanabileceğim kış için günlük senin favori listende olan farkedilirliği yüksek vanilya ve odunumsu notaları öne çıkan bir koku öner lütfen..teşekkr ederim ilginede..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir vanilyalı kokuyu fısır fısır kullanamazsın biraz yoğun olan yapılarından dolayı. Zaten o şekilde kullanılmaya da ihtiyaçları yoktur çünkü vanilya en kalıcı esanslardan bir tanesi. Caron pour un homme ve third man'e göz at derim, ikisi de sağlam parfümler.

      Sil
  9. Sevgili LORD merhaba..bir süredir C.k.OBSESSION u denemeye uğraştım fakat bir türlü tester ını bulamadım..bende senin yazdıklarından ve sana sorduğum sorulara verdiğin cevaplardan aldığım cesaretle Kör alışı yaptım..:)sanırım kargoda..şunu sormak istedim:bu kokuda uygun dozajlama nasıl ve kaç fıs olmalı sence? sen bu konuya dikkat edilmeli bu kokuda diyorsun..yoksa, sen tecrübe etmelisin mi dersin? sen, kullandığın dönem kaç fıs nereye uyguluyordun?tene mi kıyafete mi?kullanınca göreceğim ama beni güzel bir arkadaş sahibi yaptığına eminim :)teşekkürler Lord

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi her parfümü ne kadar dozajlayacağı kullanıcısı, tercihleri, bulunduğu ortam ve teniyle alakalıdır. Obsession kışlık klasik bir koku. Bundan dolayı şu içinde bulunduğumuz günlerde iç mekanlarda boyun bölgesine orta mesfaden tek sıkış, dış mekanlara uzak mesafeden sağ ve soldan birer sıkış bence yeterli olacaktır. Obsession vurucu ve kalıcı bir koku. Fazla sıkılırsa affetmez ve kullanıcı dahil herkesi bayar.

      Sil
  10. teşekkürler LOrd..OBSESSION geldi..kullanıyorum son tahlilde sağlam koku hakikatten..memnunum etrafımdakilerdende olumlu yorumlar aldım..dediğin gibi kuvvetli bir koku.baymayan tatlı oryantal sevenlere ;Lord un bana tavsiye ettiği gibi rahatlıkla tavsiye ederim çok genç arkadaşlar hariç..tekrer teşekkürler Lord GÜZEL BİR ARKADAŞLA TANIŞTIRDIN BENİ..

    YanıtlaSil
  11. Ve kullandıkça anlıyorum ki;kalıcılığı iyi parfümler de OBSESSION u tavsiye etmen çok isabetli olmuş..Demekki tvsiyelerine uymalı:)Sevgiler LORD.

    YanıtlaSil
  12. düzeltiyorum Farkedilirliği Yüksek parfümlerde tavvsiyen isabetli..

    YanıtlaSil
  13. Güzel koku. Kalıcılığı fena değil ama farkedilirlik düşük gibi geldi bana. Ya da tenime uymadı diyelim :) Şimdiye dek edindiğim parfümler içerisinde Kouros Fraicheur tek geçerim. Bitmesin diye gıdım gıdım kullanıyorum resmen.

    YanıtlaSil
  14. Türkiyenin en iyi parfüm blogu için epeydir yoruldun değilmi Lord'um :) Ama iyi de olmuş yoksa biz nerden bulacaktık böyle parfümleri ? Ben Caron pour home'yi daha çok sevdim Ck den.Ama bu ck obsession kötü demek değil sadece Caron daha olgunu diyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginçtir bu caron pour homme'u yurtdışında sevmeyen çok. Bizler daha çok beğeniyoruz. Aslında biraz fazla eski kafa olmasa bende daha fazla severim obsession'a göre. Genel koku karaktersitiği daha zevkli bence de, falat obsession hem daha genel bir yaş aralığına uygun, hem de esansı çok çok kaliteli. Caron pour homme'da bir miktar sentetiklik var.

      Sil
    2. Evet kesinlikle Caron pour home'de hafif bir sentetiklik var ama nasıl bir harmansa çok eskiyim diye bağırıyor. Obesseion daha güncel bir parfüm ve çok güzel aslında; sıcak bir kahve ve yanında bitter çıkolata ile muhteşem bir uyumu olur bence.

      Sil
  15. Bende ikiside var,kullaniyorum.ozgun e tamamen katiliyorum,dogru tesbit..yalniz obsession a gore bence caron t.m daha enteresanli koku,obsession daha duz gibi..

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil