20 Ocak 2013 Pazar

Lancome - Hypnose Homme (2007)

 "kokusu karakteristik ve unutulmayacak yapıda.."




Gelelim benim çok az sevdiğim oryantal kokuların en sevdiklerimden biri olan hypnose’a. Aslında tam oryantal değil bir oryantal fujer. Oryantal fujerlerden bazen gerçekten güzel hatta efsane kokular çıkabiliyor. Misal Jazz prestigeMiracle gibi vasat bir parfümü yapan lancome’un bu kadar başarılı hypnose’u yapması hele hele bunu günümüzdeki çoğu parfümerinin masraflardan kaçmak için giderek sentetik kokular ürettikleri 2007 gibi bir yılda yapması oldukça ilginç. Gerçi zamanında trophee gibi parfümler yapmayı da başarmış bir firma hakkını yemeyelim.

Hypnose' un harmanı:

üstte bergamut, mandalina, kakule, nane
ortada lavanta
altta amber, silhat ve misk 


notalarından oluşuyor. Görüldüğü üzere mütevazi bir harmanı var. Ama gayet yetiyor. Hypnose, kullandığım harmanı en kendi içinde pekişmiş kokulardan biri. Yani notaları ayrı ayrı algılamak çok zor. Her şey çok iyi karışıp tek bir nota gibi kokuyor. Zaten homojen kokulara sıklıkla hypnose'u örnek verdiği görmüşsünüzdür. Harmanda haliyle köşelilik yok. Sentetiklik bir miktar var ama rahatsız etmeyen yapıda var. Daha ziyade lavanta ve misk notasında. Silhat oldukça doğru verilmiş. Parfüm için maskülen tabiri sık kullanılıyor, evet doğru ama benim kullandığım anlamda sert erkeksi maskülen koku değilde, yumuşak, tatlı, ya da hafif bile olsa erkeksi çekici bir koku olması şeklinde.


Hypnose, ilk sıkışta kakule ve bergamutu, hafif silhatla tatlı tatlı çarpıyor, ama sadece 1 dakika. Hemen sonra parfüm hızla tatlılaşmaya başlıyor. Ama ne tatlılık, lavantamsı, balzamsı amberik bir tatlılık. Zaten hypnose' u özel yapan da bu. Bu lavanta ve amber karışımı tatlılığı mükemmel şekilde ayarlamış Lancome. Ne keskin lavanta, ne pudramsı bayık amber. Nikahlarda dağıtılan kaliteli lavanta keselerini düşünün. Orada lavantanın keskin kokusunun azaltılıp biraz vanilyamsı tatlılık eklendiğini düşünün. İşte böyle güzel bir tatlılık. Lavantayı bu kadar vurucu kullanıp da, rahatsız etmeden böyle tatlı bir erkeksi parfüm  yaratmak kolay değil. Zaten o yüzden de pek klonu olmayan orijinal bir koku hypnose.  Kokuda  lavantanın devreye girip amberle karışmasından sonra harman oturmaya başlıyor. Misk doğal değil, ama güzel bir ilave yapıyor. Doğal olmadığı içinde kirli havyansı değil de odunsu tatlımsı kokuyor. Bu aşamadan sonra kokuda uçana kadar pek bir değişim olmuyor. Lavanta kademe kademe azalıyor. Aradaki nane de bu amber/lavanta karışımına ilginç bir nüans katıyor. Bu konuda bana roadster'ın ilginç karakteristiğinden nanik yapıyor. Sonuç olarak oturana kadar lavanta, amber, nane karışımı olup, sonra lavantası azalıp amber ve misk' i ile tatlımsı, sıcak yumuşak giden erkeksi ve çekici bir parfüm.  




Amber, misk ve silhat mükemmel harmanlanırmış. Bu kadar muhteşem bir uyumu gucci envy’da da görmüştüm. Bu da harman üzerinde ne kadar çalışıldığını gösteriyor. Bir de birinci sınıf esanslardan yapılsaymış başyapıtlar arasına girermiş. Yine de böyle senteitk notalarla bu kokuyu oluşurabilmek bile büyük iş. Bir oryantal fougere olarak hypnose kesinlikle klasik bir oryantal misal obsession gibi fazla tatlı, şekerli ya da karanfilli vs değil. Hafif sıcak, yumuşak, son derece efendi bir tatlımsılığa sahip. Eleştirilebilecek tek yanı; başından sonuna kadar aynı şekilde tekdüze kokuyor olması ve heyecanlı atak bir parfüm olmaması olabilir. Bundan dolayı da uzun süre kullanımda sıkabilir. Evet; hypnose sakin bir koku. Biraz önce söylediğim gibi efendi bir koku. Modern, ılık, tatlımsı ve çekici. 



Özetle; 2007 çıkışlı bir parfüme göre muhteşem, genel parfüm dünyası ve sınıfına göre de çok sıkı, orijinal bir koku hypnose. Kokusu karakteristik ve unutulmayacak yapıda. Sıkça beğenilip övgü alıyor. Body kouros gibi rakiplerinin yanında daha elegant ve sakin kalıyor. Beğenip, düzenli kullandığım nadir tatlımsı kokulardan. İlginç bir şekilde ya sev ya nefret et kategorisine zorla sokulup, hakkının yendiğini düşünüyorum. Hele 2000'ler gibi parfüm dünyasında çok kalitesiz işler yapılıp, ticari gerekliliklerle 3. sınıf ürünler piyasaya boca edilirken, bu parfüme yapılan çekememezliği kapris olarak görüyorum.

Fark edilirliği oldukça yüksek, ilk anda da, son hallerinde de hep kendini açıkca gösteriyor. Elbiselerde de uzun süre kalıyor. Kalıcılığı ise ortalama-ortalama üzeri. Kesinlikle ağır, bayık, çok tatlı bir koku değil.  Sıcak bir koku olarak en ideal kullanım zamanı kış. İç ve dış mekanlarda günün her saati her ortamda kullanılabilse de günün akşam ve geç saatlerinde iç mekanlarda daha etkisi olacaktır. Yaş grubu 18 ve üzeri herkese olur. Ama biraz daha 20-22 gibi biraz daha ağırlaşmış genç arkadaşlarımdan itibaren daha güzel olacaktır. Parfümde en ufak tatlımsılığa bile tahammülünüz yoksa önermiyorum onun dışında kalan herkese denemelerini şiddetle tavsiye ederim.

45 yorum:

  1. Ustad gercekten takdir ederim seni.blogunu gordum ve bir gunum okumakla gecti.turkiyede degil dunyada senin gibisi heralde cok az bulunur.ben sayende koku karakterimi ogrendim.yasim 32.kullandigim kokular.jaguar.kouros.boss no1.jazz.aramis.drakkar.michael kors.oscar dela renta.van cleef gibi parfumler.hatirlayamadigim bikac tane daha var.sayende iyi bir burnum oldugunu ogrendim.bu kokulari burnumun ve beynimin neden sectigini de sayende daha iyi algiladim.ne mutlu ki bana haci yagi gibi kokuyosun diyenlere artik adres olarak seni gosterecegim.bana onerebileceginiz baska parfumlee var mi.yurtdisindayim yilin iki ayi.bulma sansimda yuksek.tesekkur ederim hersey icin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba komşum teşekkür ederim, de abartmayalım dünyada ne parfüm blogları var, kendi parfümlerini yapan usta burunlar var.

      Gördüğüm kadarıyla klasik maskülencisin. Tavsiye listemde yazan klasik maskülenlerin hepsini öneririm. Safari misal mutlaka denemelisin. Loewe ph ve esencia. Son denediğim Chanel sycamore'u da tavsiye ederim. Armand basiyi denemelisin. Bulursan aramis jhl kaçmaz. Gucci nobile aynı şekilde. Yani klasik ve oldskool maskülen dediğim her kokuyu dene.

      Sil
  2. Erkan kardeş; Sen tam bizim kafadan çıktın nekadar masculen varsa toplamışsın :) Burunlarımız aynı gibi bence Xypnose sana uyar zira ben çok severek kullaniyorum. Konunun içinde tavsiye edeyim bari :)

    YanıtlaSil
  3. Lordum; Lancome konusunda hypnose bence çok oturaklı nasıl anlatsam çok özel bir koku. Bana böyle kremsi hafif tatlı kuru bir son bahar havası hissetiriyor ? Ama çok severek kullniyorum. Ki zaten eski forumda senin yorumun üzere almıştım ve hiç pişman değilim. Polo Clasic de keza .. Ne desem ki ? sen başkasın. En azımdan benim USTAM'SIN..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah Emin komşum. Evet Hypnose'da gerçekten farklı bir hava var. Hani böyle sentetik notalar içerip de yine de böyle has çekici bir koku yaratmak zor. Kremsi tatlı sonbahar havası tabiri yakışmış hypnose'a.

      Sil
  4. Emin bey kouros body kullanmistim fakat boyle tatlimsi kokulari sanirim begenrek kullanmiyorumki hediye ettim:) dediginiz gibi ben masculenciymisimde haberim yokmus:) bu siralar babamdan yadigar safari diye bi koku vardi komidinin uzerinde ona taktim kafayi gece ucte kalkip kokluyorum:)lancomu alip deneyecegim tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkan kardeşim; Şimdi ne desem eğer Body Kourosu beğenmediysen bunu da beğenmeme durumun var zira ikisi de sıcak yani tatlı balımısı kokular. Mağdem ki masculen halis muhlis erkek kokuları seviyorsan senin adresin Polo Clasic ( Yeşil ) bence gelmiş geçmiş en oturaklı kalıcı farkedilir ve asla sıkmayan bir parfüm. Ben şahsen bütün parfümlerim gitse ama o kalsa üzülmem okadar ! Ama Hypnosu bir yerde dene hatta bir kaç defa belki seversin. Seversen seni sarıp sarmalar sıcak sıcak :)

      Sil
    2. Deneyecegim emin bey.dediginiz gibi belki severiz birbirimizi :)

      Sil
  5. günün her saati farkedilmek istiyorum parfümün farkedilirliği konusa biraz değine bilirmisiniz ? 10 üzerinden kaç verirdiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fark edilirlik konusunu yazdım incelemed edikkat ettiyseniz. Genel olarak kendini hep gösteriyor, tende gücü azalmış bile olsa elbisede de baya kalıcı olduğundan yakın mesafelerde yine fark ettiriyor.

      Günün her saati fark edilmek diye bir şey yok, öyle birşey istiyorsanız saf parfüm kullanacaksınız vanilya falan gibi, o zaman araba kokusu misali her daim koku salarsınız. Ama öyle kuvvetli esanslar oldukça azdır ve ağırdır. En baba parfümün belirgin fark edilirlik kalıcılığı 8 saati geçmez.

      Sil
    2. 10 üzerinden 8 diyeyim.

      Sil
  6. yorumunuz için çok teşekkür ederim siparişi verdim :) .dior homme intense hakkında görüşlerini alabilirmiyim incelemelerinizde görmedim fakat bir izlenimizin varmıydı ?

    YanıtlaSil
  7. Parfumu sipariş verdim 2 işgünü içinde teslimi yapılır.ayrıca ch dior homme intense izlenimleriniz nedir?

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Lord,

    Yeni yazılarını, görüş ve incelemelerini özlemiştim.. Açıkcası zaten bir elin parmaklarını geçmeyen Türk koku yorumcuları arasında senin yerin ve görüşlerin benim için ayrı çünkü zevklerimiz bana göre paralellik gösteriyor..

    Bvlgari Ph ve Extreme gibi varlığından dahi haberimin olmadığı iki adet tenime çok iyi giden parfümü senin sayende keşfettim, satın aldım ve kullanıyorum :)

    Ayrıca asıl konuya dönersek bence de hypnose özel ve güzel bir koku fakat benim tenimdeki kalıcılığı ve fark edilirliği düşük oldu.. Aslına bakarsan Bvlgari Extreme haricinde şöyle bütün gün ara ara kokusu burnuma gelen parfüme rastlayamadım.. Dün 7/24, dört mevsim kullanırım diye Bleu de Chanel aldım, fark edilirlik 1 saat başarılı... ee ? Bir saatten sonra tene yakın, sonra da uçtu gitti :)

    Beyaz tenliyim ve son dönem de çok arandım.. şöyle imza niteliği olabilecek bir parfüm.. bvlgari extreme de ki kalıcılık ve fark edilirliğin olduğu fakat bleu daki gibi hafif tatlı notaların barındığı bir parfüm bana önerebilir misin ?



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bleu chanel'in en vasat kokularından biri.

      Sil
    2. Aynen ! Berbat ve basit.

      Sil
    3. Komşum denemediysen polo blue ve paco rabanne xs'e bir bak. Body kouros'u bir dene.

      Sil
    4. Ucunu de kullaniyorum. Kesinlikle hepsi birer farkedirlilik bombasi ! Hele polo :)

      Sil
    5. Kouros ve gucci envy'ı da ekleyeyim.

      Sil
    6. teşekkürler.. bu arada Black XS L'Excés 'e sahibim.. hafta sonu veya dışarı çıktığımda onu kullanıyorum, hanımda seviyor ancak ofiste onu kullanırsam .. :))

      Sil
  9. Selam Şahin; Dostum bende seninle Lord hakkındaki düşüncelerine katılıyorum. Bence bizim için büyük bir veliniğmettir sevgili Lordumuz.
    Yani oda olmazsa halimiz hakikatten yaman ! Şaka değil ? Zira ben mygitardan beri takib ediyorum hatta tüm yazılarını çıktı alıp yolculuklar sırasında kitap gibi okudum hatta ezberledim :) Benim en büyük zevkik olan parfüm için burnunu, parmaklarını aklını bir arada kullanan bir insana saygı duymam onu taktir etmem beni mutlu ediyor. Zira bizde onun sayesinde çok şey öğrendik ve aldığımız kokularla mutlu olduk. Valla Lordum benim sana bu yazdıklarım az bile ama sen seni biliyorsun.


    Şimdi Şahin kardeşim; Chanel Blue gibi bir hata yapmışsın ama neyse artık olan olmuş :) Sevgili kardeşim Blogun üst kısmında parfü önerileri var isrersen ordan bir bak bence çok sağlam bir liste. Ben sana Polo Blue derim bak nasıl bir deli birşey. tüm gün efil efil burnuna gelip gidiyor kerata :) Çokta sağlamdır koku olarak.

    YanıtlaSil
  10. Lordum; narciso rodriges hakkinda bir fikrin var mi acaba ?

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar; ilk defa parfum hakkında yazıyorum , daha önce one million ve ultraviolet man kullandım bu 2 parfum ben demek di bana göre fakat artık değiştirmek istiyorum ve jean paul serisine başlamak istiyorum önce kokorico yu denedim sonra le male fakat le male terrible tavsiye ediliyor. Sizce Jean paule geçişimi kokorico ile mi terrible ile mi yapmalıyım. Kokoyu gün içinde tazeleliye bilirim tek istediğim koku açısından farkedilmek kokuları başkaları beğensin diye değil ben beğenmek için alırım fakat farketsinler ne kullandığımı . Şimdiden Teşekkürler.(neden buraya yazığıma gelince en güncel yorumlar vardı :) )

    YanıtlaSil
  12. Iki parfumde feminen yapida. Benim secimim terrible olurdu. Cok kalici ve farkedilir ona gore. Ama Lancome daha iyi bir secim.

    YanıtlaSil
  13. Iki parfumde feminen yapida. Benim secimim terrible olurdu. Cok kalici ve farkedilir ona gore. Ama Lancome daha iyi bir secim.

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki siteyi de duymadım daha önce.

      Sil
    2. selam, bellamolayla ilgili şunu söyleyebilirim ben yıllardır ingilterenin en büyüğü cheapsmellsden alırdım parfümleri, onlardan gelen bi maille öğrendimki bellamola sitesi de onlarınmış, güven konusunda sıkıntı yok diyebilirim, diğer siteyi ise duymadım

      Sil
  15. Sayın üstat benim için çok önemli olan bir soru sormak istiyorum .Bende parfüm flimini izledikten sonra ki içimde de varmışki artık hobi olmak çıkıp felsefe haline geldi benim için koku. bu yüzden 2 yıl boyunca ne parfümler denemedimki terre d hermes black orchid angel burberry yazım yanlışım varsa kusura bakmayın daha bir çok parfüm denedim ismi aklıma bile gelmiyor şuan ama bir koku var ne ben anlatabiliyorum ne de o şahıs bana ismini söylüyor kokunun öle bir koku ki yanımdan geçtiği zaman hipnoz oluyorum onu görmediğim zaman inanın kokusunu hissedebiliyorum diyorum ki buradan geçmiş olmalı sonra etrafıma bakıyorum bir yerlerde ya çay içiyor yada muhabbet ediyor :d sorum şu bunu anladım ki 2 yıl geçti öğrenemedim daha da öğrenemiycem ümidimi kaybettim artık:) siz de bana anlattığım tarzda bir koku önerebilir misiniz_? 24 yaşındayım beyaz tenliyim. yanıtlarsanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harbiden nasıl bir kokuymuş. Ne inatmış. Belki yakın arkadaşından veya sevgilisinden öğrenebilirsin.

      Sil
    2. hiç kimse bilmiyor :( heryerde araştırdım yakın çevresine sordum ama sırf ben de değil benden önce bi çok kişi sormus :D hatta yakın çevresine sorduğumda hacı kimseye sölemiyor cevabını alıyodum :d

      Sil
  16. Parfümün ismini söylemeyende de ne diyeyim keçi inadı varmış:). Sen ona de: Bak kardeşim parfümün ismini söylemezsen ahirette iki elim yakanda olur, belki o zaman söyler:).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanmıyorum kardeşim :/ en sonunda ailesinden birini kaçırıp tehdit edicem belki ozman=)

      Sil
  17. Lord yaz için yoğun, maskülenlikten de ödün vermeyen yaza uygun bir koku önerebilirmisin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuscany, bowling green, loewe pour homme, eau sauvage, armani eau pour homme, kouros fraicheur, acqua di selva.

      Sil
  18. Aslında şöyle birşey var ; taşınan bir koku asla sizin önünüzde olmamalı ! Yani kokuyu gerçek manada taşımak gerek. Neden derseniz ? Ben giyim tazrıma göre koku seçiyorum güne başlarken ve ona göre karkter analizi yapiyorum kokularıma :) Gerçi hepsinin yeri belleğimde belli tekrar tekrar tespitte bulunuyorum.Örnek olarak kokuların da gentilmeni hipi'si var ! Eğer bu tarzınızla olan uyum gerçekten yakalanırsa yakışıklı olmak mesele değil ? Temiz klas ve ahengini yakalamış olmak lazım gelir parfüme hazırlanırken. Ben saçımı yapmadan önce bile parfüm sıkmıyorum ? Yani ben tam olmalıyım ki parfüm bana eşlik etsin. Sonunda iki fıs fıs tmamadır benim için. Mesela şöyle düşünün Scarlett Johansson çok güzel bir hatun birde çok güzel giyindiğini varsayın üstünde taşıdığı parfüm ne olursa olsun onun gölgesi olur !!! Ama kokunun bir faktörü olmaz mı ? Çok olur ama kadın okadar güzel ki parfümünü herkesin seveceğine inanırım. En azından ben :) bukadar anlatıma ne gerek vardı bilemiyorum ama bir parfüm sever olarak içimden geldi. Sevgiler herkese :)

    YanıtlaSil
  19. valmond'un sorusuna vereceğiniz cevabı ben de merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  20. Ben de geçen sene mygitar sitesindeki forumdaki yazdıklarınızı okudum, kaç gün bilmiyorum. Parfüm önerileri ararken bu site karşıma çıktı ve hazine gibi geldi bana. Erkek parfümleri yorumların var tabii ama arada yakaladığım notlardan ve diğer araştırmalarımdan esinlenerek yurt dışına çıkan bir arkadaşıma benim de aklıma uygun gelen önerilerden derleyip 5 parfüm ismi verdim. O gidemedi kuzenine vermiş listeyi, listedekilerden Narciso Rodriguez Essence Musc Collection bulmuş onu almış. Yani hiç koklamadan bir parfümüm oldu. Çok severek kullandım. Daha sonra essence kullandım şimdi yeni şişesini aldım. Çok hafif, pudramsı tazelik hissi veren krem ve sabun kokusunu andıran bir koku. Ama essence musc collection daha ilginç diyebileceğim bana daha uygun bir koku gibi. Şimdi daha farklı bana uyacak şaşırtıcı çarpan bir koku arayışındayım. Genel geçer kokularla hiç aram iyi olmadı. Farklı fark edilir bir koku istiyorum. Kadın kokusu :) burada ne işim var? internette arama yaptığımda piyasa kokuların firma tanıtımlarından daha fazla bir şey bulamıyorum. Sizin gibi usta parfümseverlere ihtiyacım var yani, gerçekten bu blog, koku önemlidir i anlayan erkekler için mükemmel bir şans. Kadın parfümleri üzerine yorumlarınızı merak ediyorum, sadece merak değil özlemle bekliyorum diyeyim. Ya da bu konuda rast geldiğiniz bir blog ya da forum sitesi olabilir. Öneriniz var mı acaba? teşekkürler... Bu arada erkek arkadaşlarıma önerilerde bulunuyorum sayenizde. Bu sıralar bir arkadaşıma hediye etmek üzere erkek parfümü arayışındayım o nedenle özellikle bütün gün yorumlarını aradın nette. buldum. Teşekkürler... Ben de mygitar da yayınladığınız liste sahibi olabilir miyim?

    YanıtlaSil
  21. Kadınları etkileyen bir koku tavsiye ederim 1.gün sıktığımda mekanda direk kız arkadaşım ve yanındakiler kokuyu farketti gülüşmeler falan güzel ve hoş koku tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  22. Hangi parfüm dediğin Berkant

    YanıtlaSil
  23. Selamlar. Hermes brüt gibi parfumleri seviyorum. Fakat bunlardan bir iki tık hafif oneriniz ne olur?

    YanıtlaSil
  24. merhabalar . Lancome hypnose ile ilgili bir soru sormak istiyorum. Ürünün dış ambalajında bazı ürünlerde 1.7 FL.OZ bazı ürünlerde 2.7 FL.OZ. yazmakta. bunun farkı nedir? Ürün ml aynı olan ürünlerde gördüm ve dikkatimi çekti. Açıklama yaparsanız memnun olurum. İyi çalışmlar

    YanıtlaSil
  25. parfüm

    bende parfüm alırken ince detaylara değinmişler. Koku ve parfüm olayı benm için çok değerli. Yazı için teşekkürler. ALBERTO SEGO parfüm markası şu an favorim. Orjinale gücümüz yetmiyor. Makalede belirtilen modelin de harika şekliyle kendilerinde bulunmaları benim için avantaj oldu.

    YanıtlaSil