25 Eylül 2010 Cumartesi

Hugo Boss - Boss Spirit (1989)

"Açık bir şekilde Hugo Boss' un en iyi kokusu.."
 


Sıradaki parfümü pek çoğunuzun bilmediğini tahmin ediyorum. Spirit, Hugo Boss'un kaliteli parfüm çıkardığı dönemlerden kaliteli bir odunsu şipre.

Spirit' in harmanı:

üstte: tarhun, nane, aldehitler, yeşil notalar, pelin, kasnı sakızı
ortada: lavanta, sardunya, tarhun
altta: sandalağacı, silhat, amber, deri

notalarından oluşuyor. Zaten harmanı da Spirit'in eski kafa bir parfüm olduğunu belli ediyor. Yoğun baharatlı/biberli hafif tatlı (balımsı) bir koku algılıyorum. Parfüm yoğun baharatlı tarzda şipre bir koku. Genç arkadaşlarım için biraz sert kaçacaktır. Döneminin standart maskülen havasında. Harmanı oldukça doğal yapıda ve çoğu notasını hissettiriyor. Lavanta, amber, deri gibi notalar güzel bir birliktelik sağlıyor. Koku maskülen olmasına rağmen aşırı sert vs değil. Günlük kullanıma gayet uygun.


Bu parfüm hakkında bir araştırma yaparsanız hemen her yerde Spirit' in Hugo Boss' un gelmiş geçmiş en iyi kokusu olduğunun söylendiğini görürsünüz. Buna bende katılıyorum. Açık bir şekilde Hugo Boss' un en iyi kokusu. Neredeyse tüm hogu boss kokularını denemiş biri olarak Spirit' in günümüzün sentetik ve ucuz boss kokularıyla hiç bir alakası yok. Son derece kaliteli ve güzel, oturaklı bir kokusu var. Ki zaten Boss' un bugün hala bu kadar kötü ürünlerde parfüm dünyasında tutunabilmesinin nedeni hala spriti ve number 1 gibi efsane parfümlerinin ekmeğini yiyor olması. Ne yazık ki parfüm artık üretilmiyor. Ancak bulmanız mümkün.



Özetle, erkeksi, kendinden emin, kaliteli bir 80'ler kokusu arıyorsanız boss spirit' i seveceksiniz. Ancak elbiselerinizi sarıya boyama gibi kötü bir huyu var dikkatli kullanın.

Kalıcılığı ortalama üzeri, fark edilirliği ortalama. Yaz dışında her mevsim kullanılabilir. Uygun yaş grubu 30 ve üzeri. Koleksiyona alınması gereken önemli bir koku, tavsiye ediyorum.

3 yorum:

  1. uzunca bir yorum yazdım ancak, logout olduğum için silindi, sadece özeti: nasıl ulaşabiliriz? "Ancak bulmanız mümkün." Nasıl? acaba artık üretimden çok uzun bir süre önce kalktığı için kodları yayınlanmış olup, benzerini esansçılara yaptırabilir miyiz? Ben spiriti kullandıktan sonra diğer hiç bir koku bana bir şey ifade etmedi. üretimden kalktıktan sonra ise sağda solda parfümerilerde görmüş olmama rağmen almadım. Çünkü tazeliğini kaybedince (bir kaç ay) spreyleme anında rahatsız edici derecede baharat kokusu oluşturuyor, ama elbette sonrasında, yaşama zevk katan bir koku bırakıyor... çok özledim...

    YanıtlaSil
  2. Yeniden yaptırma gibi bir durum mümkün değil bildiğim kadarıyla. Merak etmeyin parfüm şarap gibidir, birkaç ayda kesinlikle tazeliğini kaybetmez. 10 senelikten daha eski parfümlerim var ve memnuniyetle kullanıyorum. Burası belki yarıdmcı olur:

    http://kokudankokuya.com.tr/hugo+boss+marka+boss+spirit.model_urunler.135.207.1.html

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler. araştırmalarım devam ediyor.

    YanıtlaSil