4 Eylül 2010 Cumartesi

Aramis - Tuscany (1984)

"Tuscany'nin kokusunu beğenmeyecek bir erkek tanımıyorum."
İlk incelemem parfüm dünyasında önemli bir yeri olan Aramis'in Tuscany modeli üzerine. Parfüm 1984 çıkışlı ve Aramis'in ağır toplarından. Tipik 80'ler maskülen erkek kokusuna sahip bir aromatik fujer. Tarz olarak Polo Crest, Dior Eau Sauvage, Lancome Trophee gibi kokulara oldukça benziyor. Yani taze turunçgiller açılışıyla beraber deri, eğreltiotu, yosun, odunsu notalar şeklinde kokan fujerlerden.

Tuscany'nin harmanı:

üstte: misket limonu, lavanta, bergamut, limon
ortada: kimyon, portakal çiçekleri, tarhun, anason
altta: deri, sandal ağacı, tonka fasulyesi, silhat, tarçın, fesleğen, meşe yosunu

notalarından oluşuyor. Baktığımızda çok standart ve başarısı kanıtlanmış bir 80'ler formülasyonu kullanıldığını görüyoruz: açılışta keskin turunçgiller, sonrasında baharatlar ve en son bunları yoğun kokularıyla dengeleyen yumuşak ama kuvvetli notalar. Bu arada benim incelemesini verdiğim önceki versiyon. Yenilenmiş versiyonu sadece görsel mi yoksa formulasyonda da bir fark var mı bilmiyorum.

Güncel versiyon
 
Gerçekten de o kadar başarılı ki Tuscany'nin kokusunu beğenmeyecek bir erkek tanımıyorum. 80'ler tarzı olmasına rağmen, ağır, sert, ya da bayık bir koku değil. Ferah ve doğal bir koku. Harmanı çok doğal ve uyumlu. Hatta o kadar uyumlu ki, koku sanki tek bir notadan oluşuyormuşcasına kokuyor. Bu bazen insanda parfümün tekdüze, belki bazen sıkıcı koktuğunu düşündürebiliyor. Ancak çok ciddi bir şekilde değil. Bu durum dışında, kokusu, doğallığı, kalite hissi çok güzel. Mükemmel bir 80'ler kokusu.

Fark edilirliği iyi, kalıcılığı ortalama. Sıcak yaz günleri dışındaki tüm mevsimlere uygun bir koku. Uygun yaş grubu 25 ve yukarısı. Erkeksi, kaliteli, 80'ler kokularını seven kişilere denemelerini tavsiye ederim.

12 yorum:

  1. Farkedilirliği bende ortalamada kaldı.Koku olarak çok beğendim.Sanki First Class isimliparfume benzettım kokusunu.Andırıyor desem daha doğru.Ama Tuscany bu kadar basıt bır koku değil.Tekduze gıdenbır koku olmasına rağmen kullandığım donemde hiç sıkılmadım dıyebılırım.

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem bir koku...bu zamana kadar bayaa parfüm kullandım ama Tuscany gibisi buladım..Leto Bey sizin sayenizde Tuscany ile tanıştım..Sizee ne kadar teşekkür etsem azdır..Keyifle takip ediyorum..Sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
  3. Sanırım karıştırdınız, Letonun forumu sunubirkoklasana. Siz saklinotalardasınız. :)

    YanıtlaSil
  4. Çok özür dilerim..) Kusura bakmayın...

    YanıtlaSil
  5. Uzun zamandır takipte olduğum bir parfümdü bu. Bugün siparişi verdim. Geçen hafta satın alıp hayal kırıklığına uğradığım Hermes Edp den sonra umarım iyi gelecektir.

    YanıtlaSil
  6. Sonunda tuscany 'me kavuştum. :) Zevkinize güvendiğimden kör alış yaptım Özgün Bey ve yine pişman olmadığım bir parfüm daha. Teşekkürler....

    YanıtlaSil
  7. Muhteşem bir parfüm. Erkeksi çekici kalıcı parfüm. Bu parfümden etkilenmeyecek kadın zor çıkar. Bütün beylere tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. internetten araştırıyorum bir kaç mağazaya da baktım ancak bulamadım parfümü. nasıl temin edebilirim acaba.

      Sil
  8. valla ben beğenemedim . erkekliğimden şüphe etmeye başladım şimdi )) bence çok eski tip bir koku demode kokuyor. öyle çok şekerli baharatlı anaakım parfüm kafasında biri değilim ama tuscany kör alışa uygun değil okuyanlar denemeden almasın

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, kokuyu çok ilginçtir çocukluğumda babamla parfüm aldığımız dükkanda buldum 1 ay önce, hemen aldım. Harika!
    2 sorum olacak. Per uomo'yu polo Classic'e çok benzettim orta notaların sonlarından itibaren. Sizce?
    Aramis 900 denediniz mi?

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil