23 Ekim 2012 Salı

Aramis - JHL Vintage (1982)

"Aramis' in en başarılı parfümü.." 



İşte Aramis' in gizli hazinelerinden bir tanesi. En azından ülkemiz için. Yurt dışında jhl bilinen bir parfüm olmasına rağmen ülkemizde duyan az. JHL' in açılımı Joseph Harold Lauder, Estee Lauder' in kocası. Kocasına hitaben bu parfümü çıkarmış. JHL odunsu karaktere sahip sıcak bir oryantal. Bir kaç sene önce yeniden formulize edip güncellenerek piyasaya sürüldü. Benim burada incelemesini verdiğim eski ve artık çok zor bulunan versiyon. 

JHL' in harmanı:

üstte: aldehitler, meyveli notalar, portakal, bergamut, limon, kırmızı biber
ortada: karanfil, köknar, tarçın, yasemin, ylang ylang, gül
altta: laden reçinesi, sandal ağacı, amber, silhat, misk, benzoin, vanilya


notalarından oluşuyor. JHL dolgun, gövdeli harmanlı sıkı bir parfüm. Notalar buruna doğal, sentetiklik yok. 80' lerin has oryantal maskülenlerinden. Yani tatlılıktan ziyade sıcaklığa yönelmiş kokulardan. Ben o dönemin kokularını ikiye ayırıyorum, yeşil kokular ve turuncu kokular olarak. Yeşiller misal polo genelde fougere, aromatik ve şipre olup çamsı, yosunsu, otsu kokularken, diğer turuncu grup ağır ve pudramsı oryantaller, bunlar da karanfilli, tarçınlı, viskimsi çok yoğun kokular oluyor. Ben bildiğiniz gibi ilk grubu çok seven bir kullanıcıyım. İkinci grubu oldum olası sevmemişimdir. Bu yeşil grup bile belirli bir yaş grubuna hitap ederken, turuncuların yaş grubunun oldukça yukarılarda olmasından kaynaklanıyor olabilir. İşte JHL bu ikinci grubun klasik örneklerinden koyu turuncu bir oryantal maskülen. Çoğunun yaptığı gibi elbiselerinizi turuncuya boyuyor, içerdikleri alt notaları barındırıyor ve çoğu gibi amber ve viski/konyak karışımı sıcak keskin bir kokuya sahip. 

Çeşitli platformlarda Aramis' in en iyi parfümü hangisidir diye sorduğunuzda en sık alacağınız cevap JHL' dir. Aramis ürün gamının pek çoğunu kullanmış birisi olarak Tuscany' den sonra bunu duyduğumda asla inanmazdım. JHL' i ilk kullandığımda da (yaş grubunun hallice altında olsam da)"hımm evet tarzına göre gayet başarılı, iyi harmanlı, doğal ve temiz ama o kadar da abartılacak bir olayı yok sanki" demiştim. Fark edilirliği hemen gidiyordu kaliteli bir koku olmasına rağmen. Yanıldığımı çevrenin tepkilerini görünce anladım. Artık kokuyu üzerimde hissetmeme rağmen "parfümün ne, parfümün güzelmiş" gibi pek çok yorumdan sonra anladım ki JHL gayet fark edilir olup bunu size beli etmeden yapan kokulardan. Yani bir süre burnunuz alışıyor. Tıpkı Romeo Gigli gibi. Ayrıca ben kokunun açık şekilde 40 yaş ve üzerine gidip, bende oldukça ağır kaldığını düşünmeme rağmen pek çok kişinin üzerimde beğenmesi de şaşırttı. Nette de başka kişilerden benzer yorumlar okudum. Dolayısıyla jhl işini gerçekten yapıyor. 

Yenilenmiş versiyon

Özetle; kalite hissiyatı oldukça yüksek olan, parfümden beklenilenleri başarıyla yerine getiren olmuş bir maskülen jhl. Bayık bir parfüm olmaması da avantajı. Yeni versiyonunun daha da günümüze uygun olacağını tahmin ediyorum. Aramis' in en başarılı parfümü. Genele göre biraz eski kafa kalabilir ama sınıfı ve dönemine göre çok dişli bir parfüm. Hatta tarzının en iyilerinden diyebilirim.

Kalıcılığı ortalama üzeri fark edilirliği yüksek. Sıcak yapısından dolayı sonbahar ve kış mevsimine uygun. Günün her vakti kullanılabilir. İçinizi ısıtacak bir koku. Uygun yaş grubu bence 35 ve üzeri. Gerçi görüldüğü üzere alt yaş grubunda da beğenilse de düzenli kullanımı çok mümkün olmayabilir. Eğer böyle 80'ler dönemi turuncu karanfil, konyak kokusu karışımını andıran, elbiselerinizi utanmadan turuncuya boyayacak sıcak oryantallere meraklıysanız mutlaka bulup edinmenizi öneririm. Benzeri yine başarılı bir parfüm olarak Joseph Abboud 'a bakabilirsiniz.

4 yorum:

  1. merhaba, aramis 900'ü kullanmıştım eski modelini muhteşemdi çok eski, tozlu bir gül gibi ya da yabancı bir sitede okumuştum katılıyorum gerçektende bu benzetmeye sanki altmışlarda anneannenizin mücevher kutusu gibi... neyse jhl merak ettim bak şimdi ) bu arada gucci rush'ı deneyebildiniz mi,

    YanıtlaSil
  2. Özgün bey selamlar. Bana ilk 5 inizi yazar mısınız gelmiş geçmiş. Tamamiyle aynı karakter kokulardan hoşlanıyoruz.

    YanıtlaSil
  3. İçeriğiniz kaliteli, ona bir sözüm yok. Ama bir sayfayı görüntüleyebilmek için karşıma sürekli başka sayfaya yönlendiren reklamların çıkması (ki aralarında erotik siteler de bulunuyor) can sıkıcı. Her tıkladığım linkte bir reklamın açılması sonucu diğer içeriklere bakmaktan vazgeçtim. Böylesine güzel bir sitenin böyle heba olması açıkcası çok yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçerikte düzenleme yaptım, şu an pop up reklamların çıkmaması gerekiyor.

      Sil