20 Temmuz 2011 Çarşamba

Chanel - Pour Monsieur (1955)

"Harika diyemesem de daha başarılı Chanel' lerden.."
 



Pour Monsieur, Chanel' in klasikleşmiş kokularından. Oryantal fujer olan parfüm, 55 çıkışlı olup bugün halen üretilmekte ve belirli bir kesimce beğenilerek kullanılmakta. Orta hafif tip maskülen beyefendi kokusu. 

Chanel Pour Monsieur' un harmanı:

üstte: şakayık, verbana otu, neroli, petit grain, limon
ortada: kişniş, zencefil, fesleğen, kakule
altta: meşe yosunu, kabe samanı, sedir


notalarından oluşuyor. Görüldüğü gibi sade bir harman. Bu gruba göre oldukça standart bir harmana sahip olduğunu görüyoruz. Önce hafif turunçgiller ve canlı otlar, sonra yumuşak baharatlar, daha sonra da fujerin değişmezleri. Renk olarak pek çok rakibi gibi soluk sarımsı yeşil renge sahip. 

Harmandaki notalar genel olarak iyi şekilde algılanıyor. Gayet doğal bir harman, sentetiklik barındırmıyor. Fakat harmanın dengesinde bazı problemler var. Açılışıyla, genel gidişatı fazla hızlı ve aralıklı olarak gerçekleşiyor. Yumuşak bir akışkanlık yok. Bu da sanki iki farklı karaktere sahipmiş gibi rahatsız edici olabiliyor.

Kokusuna gelirsek, döneminin klasik, taze, yeşil centilmen kokusunu sahip. Başlangıcı kuvvetli ekşi limon eşliğinde taze ve keskin turunçgiller ve yeşil otlar yapıyor. Buna sedir ve şakayık' ın kokuları karışarak tatlılık katıyor. Bir süre sonra limonun etkisi azalıyor ve kakule, sedir ve zencefil ile birleşerek ilginç bir şekilde; sanki karanfilmişçesine vurmaya başlıyor. İşte burada ortaya çıkan bu tatlılık benim için işleri bozdu. Girişten sonra bekleyeceğiniz taze, canlı karakterde fazla  kalamıyor. Çiçeksi, baharatsı tatlılığı biraz daha asiditeye ihtiyaç duyuyor. 




Genel olarak baktığımızda tatminkar bir koku. Harika diyemesem de daha başarılı Chanel' lerden. Ama önemli bir zaafı var ki o da zayıf bir parfüm olması. Kalıcılık ve fark edilirlik değerlerini turunçgillerden dolayı düşük olması bir yana, tene de yakın kaldığını düşündüğümde iyiden iyiye sönük kalıyor. Bir edt için zayıf.

Özetle; sakin, oturaklı ama taze başlayıp, kademeli olarak ağırlaşan klasik tip bir centilmen kokusu. Harmanına biraz daha özenilse çok daha başarılı olacakken, bu haliyle rakiplerinin arkasında kalmış bir parfüm. 


Kalıcılığı ortalama. Fark edilirliği tene çok takın kaldığı için düşük. Uygun yaş grubu 30 ve üzeri. Biraz oturaklı bir kullanıcı isteyecektir. Yaz dışında kalan tüm zamanlara uygun. Daha ziyade sakin, harekesiz ortamlara uygun. Eğer bu tip tatlımsı centilmen kokularını özellikle seviyorsanız koleksiyonunuza alabilirsiniz, aksi taktirde ben bu tipte daha başarılı kokulardan olan Dior Eau sauvage ya da Pierre Cardin Pour Monsieur gibi parfümlere bakmanızı öneririm.

3 yorum:

  1. Aynı iki parfüm adı altında bu kadar farklı iki karakter olabilir. Concentree olanı bu kadar ayaklarımı yerden keserken, diğeri alelade bir kolonya hissi verdi ve hiç heyecanlandırmadı beni.

    Ama Concentree kesinlikle bir numaralı kokumdur!

    YanıtlaSil
  2. Benim anlamadığım ne biliyor musunuz?Uzun zamandan beri parfüm sitelerini ve yorumlarını takip ediyorum.Başta da saklı notalar ve parfüm merakı adlı siteler bunlar.Bir tanesi parfümü göklere çıkarırken,bir diğeri ise yerin dibine batırıyor.Parfüm konusu her ne kadar göreceli olsa da bu kadar da tezat olmaz diye düşünüyorum.Bu bahsettiğim konu Chanel pour monsieurda da üst seviyede ne yazık ki.Bu yapılan yorumlar parfümlere ilgi duyan kişileri yanıltıyor malesef.Yeri gelmişken durmadan fujer diye nitelendirdiğiniz parfümlerin yerini hiçbir parfüm dolduramıyor çünkü bir kokunun modası olmaz,güzelse her daim kullanılabilir.Örnek verecek olursak Chanel egoiste,Givenchy xeryus,Versace dreamer,Davidoff zino,gucci pour homme 1...Günümüzde güya modern parfüm yapma kaygısıyla ne yazık ki bol vanilyalı kurabiye kokluyoruz adeta.Ayrıca unisex konusuna da asla katılmıyorum.Erkek parfümleriyle bayan parfümleri kesinlikle ayrı nota ve karakterde olmalıdır.Ama malesef j.paul gaultier,Tom Ford gibi tipler bu konuda öncü olursa tabiki erkek mi,bayan mı belli olmaz koku türleri de.Bir kez daha rica ediyorum doğruya doğru deyin ki hem tüketiciler yanılmasın,hem de parfüm markaları bundan zarar görmesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkıntı ifra. Onun kısıtlamaları yüzünden 90lar ve öncesinde kullanılan pek çok nota artık yasak durumda. Üreticiler de bunları kullanamadığından alternatif koku molekülleriyle örtbas etme çabasında ama olmuyor. Günümüzde niş markalar hariç çoğu marka artık sentetik alkollü karışımdan ibaret hale geldi. Parfümde moda olmadığına inanmıyorum. ÖZellikle adam akıllı yapılmış her parfüm bir insan gibi karaktere sahiptir. Kimi ağır karakterli, kimi eğlenceli, kimi melankolik, kimi sert, kimi huzur veren vs vs. NAsıl kıyafette belli şekillerin modası geçmiş ise artık günümüzde de bazı parfüm karakterlerinin modası geçmiştir. Eskiden saf parfüm kullanımı ağırlıktayken günümüzde iş düşük konsantrasyonlu edclere düşmüş durumda. 2000 yılında doğmuş birisine jicky beğendiremezsiniz mesela. Çünkü onun modası artık çoktan geçmiştir. Alacağınız yanıt bu ne dede parfümü'dür. Saç stilinden, otomobillere, kıyafetten, saatlere, mücevherden, mimariye herşeyin bir modası var, bana göre parfüm de buna dahil. Ama bu değil ki modası geçmiş parfüm kullanılamaz. Günümüz sosyetesinde aşırı sırıtmıyorsa elbette kullanılabilir. Ama şu an jicky kullanmak 40 yaşındaki kıvrık pala bıyıklı bir adamın sokakta takım elbise, köstekli saat ve bastonla yürümesi gibi görünecektir.

      Parfümlerin değerlendirilmesindeki farklılıklar sadece beğenilere değil ten uyumuyla da alakalı olduğunu fark etmeyin. Tene uymayan parfümler olduklarında çok daha farklı kokabiliyorlar kullanıcılarına. Kaldı ki şekerli tatlı parfüm seven birisinin, maskülen parfümleri ayıla bayıla yorumlaması ya da tersi düşünülemez zaten. Parfüm merakı sitesinni yazarı ile benim beğenilerimiz birebir zıttır, incelemelerimizde de buna şahit olmanız gayet doğal. Herkesin kendine yakın beğenilerine göre birilerini okumakta.

      Sil