5 Haziran 2011 Pazar

Yves Saint Laurent - M7 Fresh (2004)

"bana göre başarısıyla orjinal M7' ı gereksiz kılan bir uyarlama.."
 



M7 faciasından sonra, M7 fresh' i deneme konusunda çok da istekli değildim açıkcası ama bu sefer ysl beni üzmedi. Normal versiyonundan 2 yıl sonra çıkan bu versiyon aynen adında belirtildiği üzere M7' ın çok daha kullanılabilir hafif bir versiyonu. Odunsu tip bir parfüm.

M7 Fresh' in harmanı:

üstte: mandalina, greyfurt, bergamut
ortada: zencefil, acı portakal, ödağacı
altta: kabe samanı, misk 

notalarından oluşuyor. Sade ve detaysız bir harman. M7' dan fark olarak biberiye ve adamotu kökünün çıkarılmış olduğunu görüyoruz. Harman doğal, sentetiklik yok. Ancak m7 karakteri üzeri; notalarda çok parlak bir canlılık yok, koyu parfümlerden. Ysl bu sefer gerçekten iyi iş çıkarmış. Biberiye ve adamotu kökünün çıkarılması ve ödağacı notasının iyice derinlere çekilmesiyle, son derece balanslı, armoni içerisinde ilerleyen bir harman yaratılmış. 


Hafif tatlımsı, aromatikvari odunsu kokusu sıkmayan, boğmayan bir yapıda. Yine M7 daki gibi hafiften gelen otsu, ilaçsı havası var, ama çok iyi dizginlenmiş. Üstteki turunçgiller açılışı çok taze bir hale getiriyorlar. Yine de koku yazlık değil. Ancak kalan 3 mevsimde sorunsuzca kullanılabilir. Genel yapısı itibariyle farklı ve orjinal bir parfüm. Maskülen değil, fakat oturmuş bir koku, oynak değil. Koku olarak benim tarzım değil ve koleksiyonuma girmez ama bu tarz tatlı otsu, odunsu kokuları sevenler beğenebilirler.Ysl bazı başka markaların yaptığı gibi "fresh" adı altında orjinalinden alakasız parfümler çıkarmak yerine, tam olarak aslını anımsatan ama onun hafif ve daha düzenli kullanılabilir halini yapan ve bu konuda çok başarılı olan üreticilerden birisi. M7 Fresh' te de durum farklı değil. Bir şekilde M7' ı beğendiyseniz ama sert, ağır ya da fazla kuvvetli geldiyse M7 Fresh sizin için mükemmel olacaktır.

Özetle; bana göre başarısıyla orjinal M7' ı gereksiz kılan bir uyarlama. Tam olarak Kouros - Kouros Fraicheur durumu. Aslından daha güzel ve başarılı bir light versiyon.



Fark edilirliği bende ortalama altı, kalıcılığı ortalama üzeriydi. Uygun yaş grubu 26 ve üzeri. Yaz dışındaki mevsimlerde kullanılabilir. Oturaklı bir koku olması nedeniyle ciddi ortamlara gayet uygun, ancak günlük olarak da kullanılabilecek farklı bir odunsu koku. En iyi ysl kokusu değil ama bir denemenizi tavsiye ederim.

5 yorum:

  1. Merhaba. Sizce en iyi ysl kokusu hangisi? Veya insanların en beğendiği hangisi? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, kullandığım 12 farklı ysl kokusundan favorilerim sırasıyla:

    kouros fraicheur
    jazz prestige
    jazz
    rive gauche

    Genel beğeniye göre düşünürsem büyük ihtimalle body kouros olacaktır.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba YSL la nuit de l'homme edp şişesi simsiyah olan parfümü tavisye üzerine eşim için gidip denedim. ben bayıldım diyebilirim.Kendisi yıllardır burberry classic kullanıyor artık değiştirmesini istiyorum.Şimdi ona bir parfüm hediye etmeyi düşünüyorum.Yalnız Michael Kors Men ile La Nuit de L`Homme Le Parfum arasında gidip geliyorum.sizin tavsiyeniz olabilirmi bu konuda .teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütçeniz yeterse eşinize mancera cedrat boise almanızı tavsiye ederim. Şimdi ilkbahar tam zamanı.

      Sil
    2. Teşekkür ederim cevabınız için yalnız biraz araştrdım baktım türkiyede satışı yok sanırım.

      Sil