9 Ocak 2011 Pazar

Salvatore Ferragamo - Salvatore Ferragamo Pour Homme (1999)

"Salvatore Ferragamo Pour Homme demek = incir demek.."
 


Salvatore Ferragamo parfüm olayına 1998 yılında giren, bu konuda oldukça toy bir marka. Buna rağmen son 10 yılda çıkardığı parfümler kalite olarak gayet iyi düzeyde ve beğenilen ürünler. İncelemesini verdiğim kendi isimlerini taşıyan ilk erkek parfümleri 1999 çıkışlı yumuşak karakterli bir odunsu çiçeksi misk.

Salvatore Ferragamo Pour Homme' un harmanı:

üstte: siklamen, kimyon, sardunya, incir yaprağı, greyfurt, portakal yağı, brezilya gül ağacı
ortada: karanfil, süsen, yasemin, gül, kakule
altta: deri, sandal ağacı, misk, meşe yosunu, kabe samanı, sedir

notalarından oluşuyor. Harmanı 99 çıkışlı bir parfüm için çok şaşırtıcı olarak son derece taze ve doğal. Sentetiklik yok. Daha önceki oldukça eski incelememde parfümü yerden yere vurmuş, çok bunaltıcı, incir ağırlığında fazla feminen bir koku olarak yorumlamıştım. Arada geçen zamandan ve parfümdeki yorumlama yetim geliştikçe parfümle ilgili fikirlerim de değişti. Harmanındaki notaların çok sırıtan ve öne çıkarak sıkan yapıda olduğunu söylemiştim. Bu durum hala bir nebze öyle devam etse de o kadar kötü derecede değil. 

 
Koku genel olarak zaten bir odunsu çiçeksi misk kokusundan bekleyeceğiniz üzere son derece yumuşakbaşlı bir karaktere sahip. Nasıl kokuyor derseniz tek bir açıklaması var; Salvatore Ferragamo Pour Homme demek = incir demek. Tüm tema incir üzerine inşa edilmiş. Bunu dolgun bir biçimde karanfil ve çiçek notaları destekliyor. Başlarda greyfurt, sonlarda sedir, kabe samanı gibi notalar da hissedilebilse de çok kuvvetli incir notası ve bunu destekleyen dolgun çiçekler kokuya hakim kalıyor. Bir not kullanılan çiçekler daha ziyade kadınsı kokulu çiçekler olduğundan incirin de tatlılığıyla birleştiklerinde ortaya son derece feminen bir koku ortaya çıkmış. Eğer erkeksi kokulara meraklıysanız rahatsız etme ihtimali yüksek olacaktır. 



Slavatore Ferragamo' yu benim kişisel olarak pek beğenemiyor olmamın nedenlerine gelirsem, başta incir notası. İncir, adaçayı ile birlikte parfümde olmasını pek sevmediğim nadir notalardan. Aslında az miktarda kullanıldığında parfümlere kremsi bir hava verebiliyor ancak buradaki gibi ana tema olarak kullanıldığında benim için dayanılamaz oluyor. Ancak bu bana özel bir durum. Eğer incir kokusunu özellikle seviyorsanız parfümü çok seversiniz. Özellikle incir kokusuyla ilgili bir fikriniz yoksa da ya beğenir ya beğenmezsiniz. İkinci durum parfümün feminenliği. Tatlımsı-yeşil incir kokusuyla, tatlı çiçekler birleşince ortaya ne tam kadın kokusu, ne tam erkek kokusu diyebileceğim ama üniseks de olmayan bir şey çıkmış. Ben daha ziyade oturaklı karakterli erkeksi parfümleri seviyorum. ama dolce & gabbana pour home gibi feminenlik barındıran parfümleri seviyorsanız o zaman bunu da beğenme ihtimaliniz yüksek. 
 
Yani gördüğünüz gibi S. F. herkese değil, ancak daha ziyade belirli bir tarza beğenisi olan sınırlı bir kesime yöneliyor. Markanın sadece bu parfümünde durum böyle. 

Özetle S. F. genel için incelemesini vermesi çok zor olan bir koku. Parfümün harmanı ve kalitesi ortalamanın üstünde paranızın karşılığı veriyor gibi. Ama kendine has yapısı herkes tarafından beğenilmesini pek mümkün kılmıyor. Objektif olarak değerlendirdiğimde ortalama üzeri kalitede, yumuşak yapılı, dolgun ve kendini gösteren başarılı bir koku diyorum. Kişisel fikrim ise çok riskli bir koku olduğu ve sınırlı bir kesimin beğenisine uyabileceği. Tarzım değil. 


Kalıcılığı iyi fark edilirliği ortalama üzeri. Uygun yaş grubu 25-30 arası. Altı ve üstü de kullanabilecek olsa da en iyi bu grup taşır diye düşünüyorum. Yaz dışında her mevsim ve her zaman kullanılabilir. Pek benzeri olmayan farklı kokulara meraklıysanız, incir notasını özellikle seviyorsanız tavsiye ediyorum. Bunun dışında kalan kesime temkinli yaklaşmalarını öneriyorum.

1 yorum:

  1. ben sizin yorumlarınıza bakıp daha önce almıştım bu parfümü ben oldukça beğenmiştim çok hoş güzel bir kokusu var kalıcılığı da çok iyi bir parfüm ama özelikle tester olanı alsınlar ben çok tavsiye ediyorum

    YanıtlaSil