30 Ocak 2011 Pazar

Ferrari - Ferrari Black (1999)

"Sırf "parfümüm Ferrari" demek için kullanmaya kalkmanızı tavsiye etmem. Hayal kırıklığına uğrarsınız.."


Gene rahat duramadım, hasta hasta yatmaktan sıkıldım, bari birkaç inceleme daha vereyim. İncelemesini verdiğim Ferrari Black 99 çıkışlı bir aromatik fujer. Fakat genel karakter olarak bir fujerden oldukça uzak.

Ferrari Black' in harmanı:

üstte: misket limonu, bergamut, kırmızı elma, mürdüm eriği
ortada: yasemin, gül, tarçın, kakule
altta: sedir, amber, misk, vanilya

notalarından oluşuyor. Bu tarz ünlü otomobil üreticilerinin parfümlerini gördüğünüzde heyecanlanmamanızı öneririm. Çünkü ben bu piyasada şimdiye kadar o adın ağırlığını taşıyabilecek kalitede bir parfüm görmedim. Bu konuda Ferrari Black'de farklı değil. Yukarıdaki notalar sizi yanıltmasın, bu notalarla pek alakalı olmayan, bayağı, yapay, ucuz bir harmanı var. Bırakın notaları tek tek ayırt etmeyi, harman arasından burnunuza doğal, güzel gelen tek bir nota dahi yok. 

Baktığım incelemelerde parfümü kimileri armani mania' ya benzetmiş. Esasında hafiften benziyor ama ben size tam olarak nasıl olduğuu tarif edeyim. Bildiğiniz Jagler' i alın, üst notalarına hakim bir limon notası ekleyin. İşte size Ferrari Black. Kötü bir parfüm mi? Evet, vasat belki daha doğru olur. Ama Ferrari adını taşıyan bir ürün için rezil. Kokusu sıkıcı ve tekdüze. Limonla karışık tatlı kakao kokusu. İki tema doğuştan birbirleriyle uyumlu değil zaten. Parfüm olarak da çekici olamıyorlar. Parfüm dikkat çekmeyi başaramıyor. Akılda kalmıyor. 


Özetle sönük ve silik bir ürün. Sırf "parfümüm Ferrari" demek için kullanmaya kalkmanızı tavsiye etmem. Hayal kırıklığına uğrarsınız. Olan paranıza olur. Zaten Ferrari de sırf "parfüm de üretiyorum, lamborghini' den geri kalmıyorum" demek için çıkarmış bunu. Ferrarinin diğer parfümleri ve Jaguar'da da gördüğüm üzere bu tarz otomobil üreticilerinin parfümleri bir türlü belirli bir çıtayı geçemiyor. Hiç üretmeseler daha iyi.

Fark edilirliği benim tenimde oldukça düşük. Tene yakın kalıyor. Kalıcılığı da aynı şekilde ortalama ile ortalama altı arasında değişiyor. Tüm bunları düşününce tavsiye edibilecek bir yanını göremiyorum. Bu paralara çok daha güzel ve kaliteli kokular var piyasada. Uzak durun derim.

1 yorum:

  1. o kadar kötü bir parfüm mü gerçekten ? Yakin zamanda bu parfümden almayi düsünüyordum :)

    YanıtlaSil