23 Nisan 2013 Salı

Perry Ellis - Perry Ellis for men (2008)

"Ne şımarık, ne de külhanbeyi havası var.."


Bu parfüm aklımda beğendiğim bir koku olarak kaldı. İncelediğim 2008 çıkışlı yeni versiyon. Frangrantica parfümü aromatik odunsu olarak tanımlıyor ancak bence odunsu oryantal tazında. Ancak oldukça hafif ve fresh olarak tabir edebileceğim bir odunsu oryantal. yine de bir odunsu çiçeksi misk hafifliğinde de değil. Net bir aromatik havası, yeşil karakteri yok.


Perry Ellis for men in harmanı:

üstte: bergamut, yeşil elma, greyfurt
ortada: menekşe, portakal çiçeği, gül, tarçın, lavanta
altta: reçineler, odunsu notalar, süsen kökü, misk, deri, amber, silhat


notalarından oluşuyor. Peki, harman kalitesi için bakarsak; harmanında pek sentetiklik yok gibi. Notalar güzel yoğrulmuş, köşeli ya da sert bir koku değil. Yumuşak ve kendi içinde iyi yoğrulmuş. Esans kalitesi normal. Yani bir niş kalitesi ya da üst sınıf parfümmüş beklentisine girilmemeli. Günümüz standart raf parfümlerinin kalitesinde, ama bu kötü olduğu anlamına gelmiyor. Genel olarak memnun edici bir harman.

Kokusu için l’instant de guerlain' vari bir kokuyu alın; kakaosunun büyük kısmını alıp derinlere atın, onun yerine hafif ve sucul meyvemsi notalar ile donatın işte size perry ellis. Kokuya özellikle baskın olan greyfurt, reçine ve odunsu notaların yumuşak ve tatlımsı harmanı. Açılışı yeşil elma, greyfurt ve reçineler yapıyor. Sonra yerini duru bir vanilyamsı misk kokusu alıyor. Ardından da bunlar eşliğinde yumuşak odunsu notalar. Eğer biliyorsanız lancome hypnose eau fraiche’deki üstteki turunçgil notalarını daha az ekşi ve daha tatlı olan elma notalarıyla değiştirirseniz perry ellis’e yaklaşırsınız. Sonia rykiel, escape tarzı kokuların karakterine yakın tipte ama daha kremsi vanilyaya dönüşen bir koku. Ben gayet beğendim. Yaz, kış, çoluk, çocuk herkesçe sevilip kullanılabilecek rahat bir koku. 



Özetle; kokusu genel kullanıcı tarafından kolayca beğenilebilecek yakın zamanda çıkan bir parfüme göre gayet hoş bir parfüm olmuş perry ellis. Markanın diğr parfümleriyle de arasında bir kalite mesafesi var, pozitif açıdan.

Fark edilirliği ortalamanın biraz üstü, kalıcılığı ortalama. Ancak başka yorumlarda pek çok kişinin iyi kalıcılığa sahip olduğunu söylediklerini görüyorum. Cilde göre değişecektir. Uygun yaş gurubu 16 ve yukarısı. Oldukça geniş bir kullanıcı kitlesi var. Çünkü yumuşak ve sakin bir koku. Ne şımarık, ne de külhanbeyi havası var, ayrıca modern. Her mevsim, günün her vakti kullanılabilir. Hem hafif vanilya tatlımsılığında kokular sevenleri hem de ferah meyveli kokular sevenleri memnun edecek bir koku. Ancak bunun dışında da gayet sevilerek kullanılabilecek bir parfüm. Bir niş, ya da üst kalite parfüm aramıyor, günlük kullanmalık, rahatça bulabileceğiniz standart bir parfüm arıyorsanız denemenizi tavsiye ederim. Bu kriterlere göre ben oldukça beğendim.

2 yorum:

  1. 360° White for Men Perry Ellis for men i kullandım. silindirik ince uzun şişe ve başı küre kapak, beyaz kapaklı şişe.

    bana sentetik geldi miski, vanilyasını bilmiyorum. hoş kokuyor ama sentetik miski yüzünden rahatlıkla kullanamıyorum. yo yanlış anlamayın sert koktuğundan değil, kalitesiz koktuğundan.

    vanilyası kurtarıyor 360° White for Men Perry Ellis for men i ama ben sentetik parfümlerden hoşlanmıyorum.

    bu konuda bir şeyler yapılmalı. kalite düşmemeli, zaten içinde kimyasal maddeler var parfümlerin. aslında edp daha sağlıklı ve bu konuda da bir şey yapmalılar parfüm şirketleri. mesela saça sıkamıyoruz edt leri çünkü kimyasallar saç derisini tahriş ediyor .

    bu kokuyu listeme aldım özgün,:), bakalım diğer bir sürü güzel parfümden sıra gelirse :). maşallah senin siteni takip ediyorum fikir vermesi açısından. tekrar teşekkürler :D

    YanıtlaSil
  2. Özgün komşum gayet güzel yazmış. Tatlımsı bir yeşil elma kokusu. Yumuşak ve sakin olduğu bir gerçek. Ancak tecrübeli 35 ve üstü arkadaşlarım hiç yaklaşmasınlar onları tatmin etmeyecektir.

    YanıtlaSil