21 Mayıs 2011 Cumartesi

Creed - Silver Mountain Water (1995)

"Genel olarak çoğunluğa uyabilecek, yaza uygun, ama çok da özel bir yanı olmayan bir kokusu olduğunu bilmeniz yeterli.." 


Silver Mountain Water, Creed' in yine oldukça popüler olan, yerli, yabancı pek çok platforda adı geçen bir parfümü. Creed için yeni olacak 95 çıkışlı parfüm  aromatik tipte ve sucul diyebileceğimiz kadar hafif yapılı.

Silver Mountain Water' ın harmanı:

üstte: bergamut, mandalina, portakal yağı
ortada: yeşil çay, kuş üzümü, deniz notası
altta: sandal ağacı, misk

notalarından oluşuyor. Sade ve değişik bir harman. Güncel birkaç parfümü dışında hemen her creed' in oldukça kaliteli, temiz ve doğal harmanlara sahip olduklarını daha önce yazmıştım. Smw ne alışılageldik creed kalitesinde, ne de güncel vasat creedlerin başarısızlığında bir harmana sahip. İkisinin ortasında. Genel olarak bir sentetiklik algılamıyorsunuz. Fakat çok özel şeyler hissettiren, kaliteyi vurgulayan bir harman olduğunu da söyleyemem. Bilmeden denerseniz creed olduğunu öğrendiğinizde şaşırabilirsiniz.


Kokusuna gelirsek. Fresh, sucul, hafif ve taze bir koku. Adı gibi. Fakat içinizi açacak, mis gibi canlı bir koku da beklemeyin. Biraz donuk. Yeşil çay ve sentetik deniz notası kokuyu genel olarak oldukça yumuşatıyor. Üstteki turunçgiller de sulu kokularıyla bunu destekliyor. 

Ben kokusunu Bulgari pour homme ile Creed Millesime Imperial' in bir karışımına benzettim. Bazıları fazla feminen ve mürekkep benzeri bir kokusu olduğunu yazmışlar. Ben buna katılmıyorum. Genel olarak çoğunluğa uyabilecek, yaza uygun, ama çok da özel bir yanı olmayan bir kokusu olduğunu bilmeniz yeterli. 


Şimdi parfümün önemli eksikliklerine gelelim. Ne yazık ki parfüm oldukça zayıf bir karaktere sahip. Elbette bir powerhouse beklemiyoruz, ancak genel creed ortalamasının oldukça altında bir karakter bu. Hem fark edilirlik, hem kalıcılık değerleri oldukça kötü. Çekingen ve tene çok yakın kalmayı seven bir yapıda olması işleri daha da zorlaştırıyor. Sıktıktan kısa süre sonra kendi üzerinizde dahi zor algılıyorsunuz. Böyle olunca biraz daha sıkarsanız, bu sefer de her nota rastgele bir şekilde kendini keskince ortaya çıkarıp, rahatsız edici olabiliyor. Yani öyle de, böyle de olmayan bir durum. 


Vereceğiniz parayı düşünürsem; gerek bu fazla sönük yapısı, gerekse çok da özel bir yanı olmayan tatminkar kokusu nedeniyle alınmasını pek mantıklı görmüyorum. Hele sevgili hükümetimizin çıkardığı yeni gümrük yönergesine göre yurtdışından her türlü kozmetik ürün almanın yasaklandığını düşünürsek, ülkemizdeki aç mağazalara yüz milyonlar vermenizi gerçekten istemem. Özetle Creed'in abartılmış bir başka zayıf halkası.


Kalıcılık ve fark edilirlik bende ortalama altı. Uygun yaş grubu 18 ve üzeri. Genele ve geniş bir yaş grubuna uygun. Sıcak zamanlarda, iç ve dış mekanlarda kullanılabilir. Ama günün ilk yarısında daha iyi olacaktır. Yukarıda yazdığım zayıflıklarından dolayı tavsiye etmiyorum. Fotolar; Brandxr

4 yorum:

  1. kusra bakmayın ama creed lere biraz haksızlık yapıyormuşsunuz gibi geliyo bana sonuç ta bu parfüm niche ürünler içerisinden genel beyenmiye uygun top listelere her zaman ilk 10 girecek bi ürün koku güzelliği olarak da creed in adına yakışır bir şekilde olduna inanıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adının creed olması kaliteli olacağı anlamına gelmiyor. Misal guerlain eski köklü başarılı bir marka fakat cuir intense parfümünü koklayın bakalım neye benziyor. Markayı veya parayı değil kaliteyi düşünerek yorum yapmak lazım bence.

      Sil
  2. Eğer yeterli sayıda creed kullanırsanız smw' ın o kadar da özel bir creed olmadığını ve özel bir yanı olmadığını görebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Ben Özgün beye katılıyorum. Hiç te alınacak bir parfüm değil. Koku olarakta güzel olduğunu düşünmüyorum. Ben açılışını paco xs e benzettim. Ama gerisi fiyasko. Kalite hissi bence bir Creed için çok fazla düşük.

    YanıtlaSil