6 Mart 2011 Pazar

Gendarme - Gendarme 20 (2004)

"Parfümde çok minimalist bir insansanız, kompleks kokuları sevmiyorsanız, temiz ve sade kokularla ilgileniyorsanız beğenebilirsiniz.."



Sıradaki parfüm genellikle sade ve hafif parfümleriyle bilinen ve ünlüler arasında da sevilerek kullanılan Gendarme markasının gendarme 20 versiyonu. 2004 çıkışlı parfümle ilgili teknik veri yok gibi. Resimleri bile zor bulunuyor. Bu Gendarme' nin çok medyatik bir marka olmamasıyla alakalı. Yoksa fiyat dilimi olarak standart markalardan.


Gendarme 20' nin harmanı ve dolayısıyla grubu ile ilgili doğru dürüst bir bilgi bulamadım. Ancak bulduğum yerlerde notalar olarak:

turunçgiller, verbana, yasemin, deri, kekik
verilmiş. Ben açık şekilde kabe samanı notasını da algıladım ki, bu bir kabe samanı temalı koku diyebileceğim kadar yoğundu. İncelemesini yazdığım ürün bir edp. Ancak sanılanın üzerine çok yoğun ve dolgun değil. Zaten gendarme edp'lerinin hemen hepsi bu şekilde.

Harman olarak 20 beni hayal kırıklığına uğrattı. Kullandığım gendarme' ler içinde en vasat ve sentetik harmanlı olanı buydu. Neyseki sentetikliği burun büken türden değil, sadece yapaylığını belli eden tipten. Dolayısıyla çoğu kişiyi rahatsız etmeyecektir. Ancak benim gibi çok bilmiş, herşeyi bilen insanları rahatsız ediyor sanırım..

Genel kalitesi için ortalamanın biraz üzeri diyebilirim, modern bir guerlain kalitesinde. Tabi şişe tasarımı olarak onlardan oldukça vasat. Fakat bu kaliteli hali parfümü kurtarmaya yetmiyor, çünkü genel karakterinde sorunlar var. En başta kokusu gayet kuru bir koku. Burada kurudan kastım pudramsı değil, ancak durgun, suyu çekilmiş, cansız gibi. Bu tarz turunçgil ve kabe samanına yönelmiş parfümlerden bekleyeceğiniz tarzda bir canlılık, nemlilik, tazeliğe sahip değil. Bu da bana sorarsanız konseptiyle çakışıyor. Kokusu üzerine benim değerlendirmem; hafif limon eşliğindeki kabe samanının temiz ve sabunsu kokusuyla harmanlanmış soluk deri şeklinde. Aslında gayet güzel bir kombinasyon. Ancak bu koku hayal ettiğinize göre fazla donuk, durgun ve yavan gelince pek bir tadı olmuyor. 


Özetle bence Gendarme'nin en zayıf halkalarından. Fazla sade harmanı ve durağan cansız yapısı parfümü çekici olmaktan uzaklaştırıyor. Bu tarz taze sabunsu kokular sınıfında çok daha iyi örnekler bulunabilir. Ayrıca Gendarmenin diğer versiyonları da açık şekilde daha başarılı.

Kalıcılık ortalama üzeri, fark edilirlik ortalama. Uygun yaş grubu 20-40 arası. Hafif yapısından dolayı ilkbahar ve yaza uygun. Günlük bir parfüm olarak kullanılabilir. Parfümde çok minimalist bir insansanız, kompleks kokuları sevmiyorsanız, temiz ve sade kokularla ilgileniyorsanız beğenebilirsiniz. Bunun dışında ben pek heyecan yaratmayan yapısından dolayı genele tavsiye edemiyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder