"aşırı sönük yapısından dolayı potansiyelini kaybetmiş.."
Bu sefer alışık oluğunuzdan biraz farklı
bir inceleme ile karşınızdayım. Bildiğiniz üzere genel olarak piyasada dört tip parfüm var kalite sıralaması olarak. Açık parfüm yani imitasyon parfümler. Ki bunlar kendi arasında ciddi kalite farklılıklarına sahip, bazen çok
fena ucuz ve kalitesiz kokan, bazen şans eseri orijinalini hiç andırmasalar da güzel kokabilen ve gayet fark edilir ve kalıcı olabilen kokular. Ancak
kaliteli esans kokusuna alıştığınız zaman basit gelen ürünler. Sonrasında ekonomi sınıf parfümler yerli yabancı
olsun Adidas, Dunlop, Avon, Oriflamme, Hunca vs. gibi bildiğimiz pek çok marka. Bunlar genel özellikleri bazen güzel
kokabilen ama çoğunlukla
oldukça sentetik yapılı, nadiren başarılı harmanlara sahip olan, genelde oldukça zayıf olan kokular. Tabi kuvvetli ve
kalıcı olanları da çıkabilse de bunlar genelde son
derece ağır yapılır
olanlar. Üçüncü grubumuz hepimizin aşına olduğu ve saklınotalarda da bol bol incelemeleri olan moda
markaları, yani designer ürünler. Bunlar da kendi içlerinde çok büyük bir kalite yelpazesine sahip.
Bazıları açık
parfümlerden bile kötü olurken bazılarının eski serileri veya özel üretim serileri benim diyen niş markalardan daha iyi olabiliyorlar En zengin ve kurcalaması zevkli grup bence burası. Son olarak bildiğiniz
üzere niş gruplar. Bunlar ufak üretimli, belirli kesime yönelik üretim yapan parfüm evleri. Kaliteleri yine değişken. Eh dedirtecek çok marka olduğu gibi efsane kalitede parfümler yapan tek tük
markalar da mevcut. En bilineni haliyle Creed firması.
Malum ülkemizin rezalet ekonomisi ve kötü yönetimi
insanların alım gücünün
sürekli düşmesine sebep oluyor. Paramızın değersizleştiği
her geçen gün, kaliteli ve başarılı
parfümlere ulaşmamızı zorlaştırıyor.
Hele ki ülkenin önemli bir kısmının
oldukça düşük maaşlarla geçindiğini düşündüğümüzde gidip 1000-1500 liralık niş parfümü inceleyip önermek biraz abes kaçıyor.
Fakat ben bu blogda herkese ulaşmak istiyor, blog herkese hitap etsin
istiyorum. Çünkü parfüm sevdası özünde bir hobi, ve herkes hobilerini yaşayabiliyor olmalı.
Dolayısıyla bu hobinin pahalı yüzünü gösterdiğim kadar ekonomik yönünü
de göstermek istiyorum. Açık parfümler ve ekonomik markaları genelde kumar olduğundan
genelde Avon ve Oriflame markaları daha güvenli limanlar. Amerikan markası olan Avon ile İsveç markası olan Oriflame’i kendi pazarımızdaki
diğer ekonomi markalarına
göre biraz daha başarılı buluyorum. Özellikle de Oriflame’i.
Mutlaka sizlerin de bu iki markanın ürünlerinden denediğiniz,
merak ettikleriniz çıkacaktır, dolayısıyla
vakit buldukça bu iki markaların
da ürünlerinden çerezlik incelemeler yazacağım.
Hemen hepimiz Avon’u basit bir ekonomi markası olarak biliyoruz. Ancak aslında Avon oldukça
köklü bir firma. 1886 ‘da kurulan firma ilk parfümünü
1934’te çıkarıyor ve o günden bugüne tam 700'e yakın
parfüm çıkarmış bir firma. İrili ufaklı onlarca parfümör
ile çalışıp hazırlıyorlar parfümlerini. Bugün ilk incelemesini verdiğim Avon ürünü X-Series Force modeli. Pek bilinmeyen ve popüler olmayan bir model. 2016 çıkışlı
yeni bir parfüm olan X-series force aromatik
turunçgil kokusu olarak sunulmuş.
X-Series Force’un harmanı:
Limon, sarmaşık ve sedir
notalarından oluşuyor. Harmanın bilgisinden aslında
ne kadar basit ve belki boş bir harman olduğu konusunda ipucu zaten veriliyor. Elbette bir
moda markasının onda biri fiyatına satılan bu üründe 15 kalem nota görmeyi, süper esans kalitelerini, harman
dengelerini falan görmeyi beklemiyoruz. Sizin
beklentiniz varsa da o beklentileri gözden geçirmenizi öneririm. Hayatın değişmez
“üç kuruşa beş köfte olmaz” kuralı burada da geçerli. Peki, harman nasıl, çok mu fena? Fena değil diyebilirim, evet sentetiklik haliyle mevcut
ama burun büken, dayanılmaz derecede değil. Limon daha baskın,
sarmaşık da geri planda değil
ama çok net bir koku değil
bu sarmaşık, süsen köküvari hafif buruk aromatiksi kokuyor.
Burada sıkıntı
sadece üç nota olduğundan kokuda derinlik, lezzet
olmaması. Ama genel olarak düşündüğümde bu fiyata normal bir harman.
Kokuya gelirsek. Kokunun açılışı taze limon ve ona eşlik eden yapraksı biraz buruk sarmaşık
şeklinde. Normalde bu tarz parfümlerde esansları
tek tek algılamazsınız
ama konu limon gibi çok bariz bir nota olunca algılaması gayet kolay oluyor. Bu ikili
gayet hoş kokuyor. Koku hafif, temiz, yazlık bir koku kıvamında. Bu esnada cool water’ı birazcık andırdığını belirteyim. Onun daha limon bezeli hali gibi. Ama
normal birinin tıraş
kolonyası diye kestirip atması
fazla sürmeyecektir. Limon özellikle
temiz, taze ve güzel kokuyor. Sarmaşık eh, sentetik ve pek anlaşılır veya beğenilir bir nota olmamış. Başlarda sedirden bir haber yok.
Acaba ne zaman çıkar diye bekliyorum. Bir 10-15 dakika
sonra limonun ekşimsiliği azalıyor, koku biraz daha aromatiğin tatlımsı
buruk haline kayıyor. İlk sıkışın üstünden iki saat geçmesine rağmen sedir kendini göstermiyor. Dolayısıyla elinizde hafif turunçgil bezeli bir aromatik koku kalıyor. Ki aslında güzel bir koku. Sadece çok basit ve çeşnisiz
olmasından dolayı bir hafta bile akılda kalmayacak bir koku.
Parfümün esas sıkıntılı yani ise esans oranının oldukça düşük olması ve alkol su oranının yüksekliği. Her ne kadar bir edt olarak
sunulsa da esans yoğunluğu anlamında çoğu edc’den zayıf olduğunu belirteyim. İşte
burada devreye açık parfümler giriyor. Bu parfümle aynı fiyatlara alabildiğiniz açık parfümler var ve tahmin ediyorum ki soruyorsunuz acaba
hangisi daha iyi diye. Açıkçası pek çok açık parfümün
bundan daha dolgun ve fark edilir koktuğunu söyleyebilirim. Çıkan
koku, basit bir yaz kokusu olarak splash tarzı
kullanılabilecek bir ürünken, aşırı sönük yapısından dolayı potansiyelini kaybetmiş.
Özetle; temiz limoni açılışla umut vaat edecekmiş gibi yapsa da, çeşitlenmeyen tek boyutlu kokusu ve harmanının aşırı zayıflığı yüzünden olmamış bir parfüm X-Series Force. Avon’un bu tipte kokan ancak daha belirgin olan pek çok başka parfümleri var, neden böyle
biri ürüne yatırım yapma gereği duymuş anlayamadım.
Kokunun fark edilirliği son derece düşük, sıktıktan
bir 10 dakika sonra yok gibi, burnunuzu teninize dayamadığınız sürece kokusunu almıyorsunuz.
Kalıcılık
ise buna karşın şaşırtıcı derecede iyi, tenimde 6 saat
civarı kaldı. Fakat parfüm fark edilir olmadıktan
sonra 10 saat de tende kalsa bana göre bir değeri yok. Eğer kullanmak isterseniz hemen
her yaşa ve yılın
her zamanına uyum sağlayabilecek hafif, temiz bir
parfüm olduğunu belirteyim. Şahsi fikrim, piyasada ekonomik markalar arasında bundan çok daha başarılı
aromatik turunçgil kokuları mevcut. Bu parfümü fena olmayan kokusu ve iyi kalıcılığına rağmen, aşırı sönük ve kendini göstermeyen yapısından
dolayı önermiyorum.
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilFarmasi, LR gibi markaların da ürünlerinin yorumlarını bekleriz. Ekonomi, yönetim gibi konuları bırakın bu işin uzmanları konuşsun. Burası parfüm sever bloğu olarak kalsın.
YanıtlaSil