6 Ocak 2011 Perşembe

Gres - Homme de Gres (1996)

"İlk sıkılışından itibaren kokusu aynen devam etse hayatımın kokularından bir olacaktı.."  


Homme de Gres yeşil, aromatik yapılı klasik bir şipre. 1996 yılında çıkarılan parfüm artık üretilmiyor olsa da bulmak mümkün.

"O ne yahu gres?, gres yağı gibi ehiehieh" gibisinden bir tepki verdiğinizi tahmin ediyorum sayın monitör karşısındaki komşum. (çıtır kızlara selam ederim, ettim). Açıkcası isim bana da garip gelmişti. Ancak önemli olan içerik, değil mi? Hadi bakalım o zaman harmana:

bakamıyoruz..  

aslında bakıyoruz ancak vereceğim harman notaları tam doğru notalar olmayabilir, çünkü harman bilgileri doğru düzgün verilmemiş. Bulduğum kaynaklara göre homme de gres' in harmanı:
üstte: armut, fesleğen, turunçgiller
ortada: biberiye çiçeği, baharatlar, servi
altta: misk ve armut ağacı

notalarından oluşuyor. Şimdi bu kadar armut notasını görünce aklınıza CK Escape tarzı meyveli tatlımsı bir parfüm gelebilir, ancak gres çok farklı.

Şimdi; parfüm sert ve erkeksi bir parfüm. Bildiğiniz maskülen erkek kokusu. Ancak bayık, baharatlı ya da ağır değil. Ben açılışı bu kadar muhteşem, bu kadar güzel olan çok çok az koku biliyorum. İlk sıkılışından itibaren kokusu aynen devam etse hayatımın kokularından bir olacaktı. Malesef kuvvetli limonlu - odunsu kokusu 15 dakika sonra  çok dinginleşip pudramsı derecede kuru, hafif yumuşak, hafif tatlımsı ve eski moda bir kokuya dönüşüyor. Halbuki o ne bomba bir açılış.. 


Yazdığım gibi koku sağlam, oturaklı bir koku. Daha ziyade 80ler sonu 90lar başı kokularının karakteristiğinde. Lise talebesine uymaz. Kokusu neye benziyor derseniz 84 çıkışlı lacoste original ile Armani eau pour homme'un karışımının biraz daha bol limonlu hali diyebilirim. Bol taze limonlu, otsu-odunsu, canlı yeşil bir şipre. Lancome Trophee ile de benzeşiyor ancak ondaki o asidiklik gres'te yok. Gres; biraz daha yeşil aromatik yapılı bir kokuya sahip. Belki biraz daha oturaklı. Çünkü trophee dönemine göre sportif bir parfüm. Açılışından sonra hızlıca değişime geçiyor. Her ne kadar bu pudramsı, tatlımsı dönüşüm benim kalbimi kırmış olsa da, hala 80 ve 90lar meraklısı pek çok kişinin gayet beğenisini kazanacağını tahmin ediyorum. 

Özetle Homme de Gres, çok güzel açılışa sahip olup, sonra tatminkar bir kokuya dönüşen, limon notası üzerinde ağırlaşmış, orta tazelikte, yeşil bir parfüm. Oturaklı yapısı ciddi ortamlar için gayet uyumlu. 

Kalıcılık ve fark edilirliği bende ortalama idi. Uygun yaş grubu 25 üzeri. Yaz dışında her mevsime uyacak olsa da sonradan kuru, tatlımsı hale gelen yapısından dolayı kışa biraz daha iyi uyacaktır. Daha ziyade 80ler parfümlerine yönelin kişilerin beğenisine yönelik. Özellikle aranacak kadar mükemmel bir koku değil, ancak ulaşabiliyorsanız bir denemenizi tavsiye ederim.

2 yorum:

  1. merhabalar... sitenizi yeni tanıdım ve çok beğendim. acaba bijan - nude marka parfümü hiç kullandınız mı ? kullandıysanız nası bi yorumunuz var çok merak ediyorum. (gürcan)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, nude'u henüz kullanmadım, yakın zamanda inceleyceğim.

    YanıtlaSil