26 Aralık 2010 Pazar

Paul Smith - Story (2006)

"Story tıpkı adı gibi; sanki açılıştan uçana kadar gelişip tamamen değişerek size giriş, gelişme, sonuç şeklinde bir hikayeyi anlatıyor.."  



İşte son yılların en başarılı parfümlerinden bir tanesi. Henüz yeni piyasaya giren Paul Smith markası, gelir gelmez ortalamanın üstü kalitede parfümlerle piyasayı bombardımana tuttu. Story' de bunların en iyisi olarak tüm parfüm ortamlarında kısa sürede adından bahsettirmeyi başardı. 2006 çıkışlı parfüm erkek parfümlerinde pek görülmeyen meyveli-çiçeksi tarzda. 

Story' nin harmanı:

üstte: greyfurt, bergamut, sarmaşık
ortada: yasemin, gül
altta: misk, amber, sedir, kabe samanı

notalarından oluşuyor. Story ile ilgili söylenecek çok şey var aslında. Genelde bu kadar başarılı parfümlerin incelemelerini yazarken aklımdakilerin hepsi parmaklarımdan bir anda dökülmek istiyor, heyecanlanıyorum. Sakin olup, adım adım işleyelim. Harman; evet dikkatinizi çektiği üzere harmanı gayet sade. Aslında yeterli de. Bir parfümün başarılı olması için mutlaka iki düzine nota içermesi gerekmiyor. İlginç bir şekilde story bu sınırlı harmana rağmen içerisinde oldukça güzel geçişler barındırıyor. Harman tamamen doğal, canlı ve taze. Genel olarak oldukça hafif, yumuşak, fresh diyebileceğim tarzda bir koku. Harmandaki misk ve amber notaları yapay yoldan elde edilen notalar olmakla beraber bunlar terre d'hermes' de olduğu gibi gayet kaliteli notalar. Kesinlikle ucuz sentetiklik yok.


Kokusuna gelirsek; Story, gigli man ile oldukça fazla benzerlik taşıyor. Gigli man incelememde ikisinin benzerlikleri ve farklarından bahsetmiştim. Ama yine kısaca özetlersem gigli man mandalinaya odaklanıp, sonra nemli odunsu notalar şeklinde kokan, asidik, tene yakın, çok canlı bir parfümken, story turunçgillere özellikle de greyfurta daha fazla odaklanıp sonra bunu yumuşak ve güzel çiçeksi notalarla bağlayıp ardından miskvari şekilde devam eden fark edilirliği daha yüksek bir parfüm. Bu bakımdan gigli man biraz daha genç işiymiş gibi görünürken( ki aslında öyle değil), story daha oturaklı, genç ve modern centilmen erkek kokusu gibi. Ama ikisi de özünde turunçgilli, hafif, ferah ve yaz ve ilkbahara uygun kokular. İkisinin de uygun yaş grupları 20 ve 30lar.



Kokunun açılışı dolgun bir sarmaşık ve greyfurt karışımı şeklinde. Bu ilk başta ağır bir koku imajı verse de parfüm kısa sürede oturuyor. Sonra araya çiçeksi notalar da giriyor. Ancak ilginç bir şekilde dolgun çiçeklere rağmen hiçbir feminenlik yok. Bir erkek parfümünde çiçeksi notalar ancak bu kadar iyi kotarılır. Parfüm bir süre böyle devam ettikten sonra bu genel koku tamamen kayboluyor ve bu sefer misk, sedir ve kabe samanı karışımı bir beyefendi kokusu ortaya çıkıyor. Ancak bu değişim son derece bariz. Sanki iki farklı parfüm kullanmış kadar oluyorsunuz. Endişelenmeyin; bu iki faz birbirine uyumlu olarak gelişiyor ve uçarı değiller. Story tıpkı adı gibi; sanki açılıştan uçana kadar gelişip, tamamen değişerek giriş, gelişme, sonuç şeklinde size bir hikayeyi anlatıyor. Ben şimdiye kadar bunu Story kadar kuvvetli ve güzel yapan başka bir parfüm görmedim. Ona yaklaşanı bile görmedim. O yüzden burnunuza güveniyorsanız ve harman analiz etmeyi seven biriyseniz story bulunmaz nimet.

Kalıcılık ve fark edilirlik gibi konularda yine benzeri gigli man ile karşılaştırsam; Story fark edilirlik olarak daha iyi, gigli kalıcılık olarak. Gigli altlarda, tene yakın olarak uzun süre devam ederken, Story kendini göstere göstere devam edip, daha kısa sürede uçuyor. Özetle harmanı çok ilginç ve başarılı, kokusu farklı ve gayet güzel. Gigli man ile birlikte benim en favori hafif-fresh parfümlerimden. 


Kalıcılığı ortalama, arada bir tazelemek iyi oluyor. Fark edilirliği iyi. Uygun yaş grubu 22-35 arası. Story biraz daha versatil bir koku olarak bence dört mevsimde de kullanılacak bir parfüm. Modern, kültürlü genç centilmen kokusu. Hatta tam bir nerd kokusu. Tam olarak aynı olmamalarından dolayı gigli man ile aralarında seçim yapmak imkansız. Ama gigli man'i seviyorsanız story' e de bayılırsınız. Bence ikisi de koleksiyonda bulunmalı. Mutlaka deneyin diyorum.

10 yorum:

  1. gigli ve bu kokuyu hiç bi yerde bulamadım hatta kullanımdan kalkmıştır diyenleri bile oldu acaba hangi mağazadan bulabilirm ben bu iki kokuyu?

    YanıtlaSil
  2. lalique encre noire nasıl bi parfüm acaba?

    YanıtlaSil
  3. gigli man ve story yi Gg de bulabilirsiniz.hatta london hariç man 2 dahil bütün paul smithleri çoğunlukla bulabiliyorsunuz...paul smith sadece tekin acarda, orada da sadece paul smith man ( man 1 ) bulunmakta...

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Yok böyle çiçeksilik, orta notalardaki gibi çiçeksi olmayı bu derecede baarabilen baska bir parfum var mı sevgili Lord? Gigli ve Story arasında tercih yapsam çiçekli kokuları çok sevdiğimden Story bir adım önde olur. tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  7. Malesef story karakterine yakın bir parfümle karşılaşamadım. Üretimden kalkması da kötü oldu.

    YanıtlaSil
  8. peki Lord birini almaya yetecek paran olsa hangisini alırdın ?gigli man mi?p.s.story mi?cevabın önemli yaz için tercihim olacak:)sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taze turunçgillere kayıyorsan gigli, turunçgillerin yanında biraz da hafif çiçieklere kayıyorsan story. Beğenine kalmış. Ben seçim yapsam turunçgili biraz daha sevdiğimden gigli alırım.

      Sil
  9. Sevgili Lord, üretimden kalkmasına rağmen bir şekilde temin ettim bu parfümden ve inanılmaz beğendim. Neden kaldırılır böyle ürünler üretimden anlamıyorum. Tene yakın olmasına rağmen genel olarak çok güzel bir parfüm. Bilek koklatan cinsten. Bazı notaları Bvlgari Pour Homme ile kesişiyor gibi ama ondan daha temiz ve yeşil çimen tarzı bir etki bırakıyor. Satıcının elinde kaç adet vardı bilmiyorum ama ben 6 adet 50 ml almak suretiyle stokladım. Bunlar da bitince naparım diye düşünüyorum şimdi. Kör alış yapmıştım ama yine pişman olmadım. Buna benzer başka parfüm/parfümler önerebilirmisiniz acaba? Teşekkürler yorumunuz için...

    YanıtlaSil