3 Aralık 2010 Cuma

Bulgari - Blu Pour Homme (2001)

"Bulgari Blu demek zencefil demek.."




Alışıldık Bulgari koku karakteristiğinden daha farklı bir yapıda olan Blu, 2001 çıkışlı baharatlı odunsu bir koku.

Blu Pour Homme' un harmanı:

üstte: zencefil, galanga (zencefilgillerden bir baharat), kakule
ortada: ardıç, tütün çiçeği, kızsaçı
altta: tik, sandal ağacı, sedir, misk


notalarından oluşuyor. Dikkatinizi çekeceği üzere farklı bir harman. Pek alışılageldik değil. Nitekim kokusu da öyle. Karakteristik kendine has bir kokusu var ve duyduğunuzda hemen Blu olduğunu anlayabiliyorsunuz. Harmanın kalitesinden bahsetmem gerkese, ortalama civarı diyebilirim. Bir miktar sentetiklik mevcut. Bu çok rahatsız edici değilse de, belli seviyenin üstü deneyimdekiler için kullanılmaza yakın. Notaları çok fazla hisetmiyorsunuz. Daha ziyade tek bir koku olarak vuruyor. O da "zencefil." Bulgari Blu demek zencefil demek. İçerisindeki odun kokuları ve tütün yok gibi tek aldığınız zencefil. Bu da neredeyse boğazı kaşındıracak derecede kuru, pudramsı, sabunsu bir zencefil. Bu kuruluk versace blue jeans ile yakın benzerlikler taşıyor. Zaten iki parüfm genel olarak yakınlar. Versace daha çiçeksi tatlı iken, blu sabunsu ve tatlılık minimum. Genel olarak orta hafiflikte, duru bir yapısı var. Ağır ya da bayık değil. Serine yakın bir koku.

Modeller can yakıyor  

Ben bu kokuyu beğenmedim. Yapay zencefil kokusu bana göre çekici bir koku değil ve çokca bilinen ve kullanılan bir parfüm olmasına rağmen ne erkek versiyonunu, ne bayan versiyonunu kullananların hiçbirinde yakıştırmadım. Sentetik, çok kuru ve pudramsı yapısını ve bulgari adına yakışmayan karakterini geçelim, kokusunun da herhangi bir kişiye yakıştığını düşünmüyorum. Zorlarsanız yaşlıların evlerindeki naftalin kokusunu dahi andırıyor da işi misk ve sandal ağacının tatlılığıyla kurtarıyor. 


Özetle bence Bulgari markasının en vasat erkek parfümlerinden biri. Ha gene vasat performansıyla kokusu dışında çoğu açıdan diğer raf ürünlerinden üstte olsa da ben sırf adı bulgari diye para vermeyi gereksiz görüyorum. Karakteristik kokusuna rağmen, karaktresitik bir özelliği yok.

Fark edilirliği gayet iyi, kalıcılığı ortalama üzeri. Uygun yaş grubu 20-25 arası. Yaz dışı her mevsime uygun. Tavsiye etmiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder