19 Ekim 2010 Salı

Giorgio Beverly Hills - Giorgio for men (1984)

"Bende daha az tatlı ancak daha kirli bir kouros izlenimi bıraktı.." 



Giorgio for men pek çok kişi tarafından efsane  kabul edilen bir parfüm. 1984 çıkışlı parfüm odunsu oryantal tarzında.

Giorgio for men' in harmanı:

üstte: aldehitler, portakal, kırmızı biber, bergamut, meyve notaları
ortada: karanfil, sandal ağacı, silhat, tarçın, süsen kökü, sedir, gül
altta: bal, tonka fasulyesi, amber, misk, benzoin, meşe yosunu, vanilya 

notalarından oluşuyor. Giorgio for men 80ler parfümlerinin standart pek çok notasına sahip olup, dönemin bazı esintilerini verse de özünde kendine has bir koku. Peki nasıl kokuyor? Kourosvari dersem anlarsınız. Balımsı, miskli, yarı pudramsı yapıda, yumuşak ve kirli bir koku. Yumuşak bir maskülen ancak genç burunlara çok da uygun değil. Bunun nedeni bana göre kokunun biraz geri kafa kalması. Yani sanki 1830'lardan kalma bir misk kokusuymuş imajı vermiyor değil. Bende daha az tatlı ancak daha kirli bir kouros izlenimi bıraktı. Günlük hayatta kouros'u dahi düzenli kullanmak pek mümkün değilken bunu hiç mantıklı bulmuyorum. 



Sorun sadece bu kadarla da kalmıyor. Harmanının kirli ve eskimiş olmasını bir yana bırakalım Kourostaki notaların armonisi bunda yok, biraz burnunuzu yoran bir koku. Notalar doğal kokmalarına rağmen birbirleriyle yeterince kaynaşmamışlar.  Açıkcası günümüzün daha taze kokuları arasında yer edinmesi ve sevilmesi bence zor. 

Fark edilirlik ve kalıcılığı ortalama. Uygun yaş grubu 40 ve üzeri. Bir dönemin başarılı kokusuymuş ancak günümüzde çok fazla yeri olabileceğini düşünmüyorum. Özellikle kourosvari misk tatlılığındaki kirli kokuları seviyorsanız deneyebilirsiniz, bunun dışında tavsiye edemiyorum.

4 yorum:

  1. Merhaba,
    Öncelikle koku tarifinizibaşarılı bulduğumu söyleyebilirim.Kokuyu beğendim.
    İlk sıktığımda bende kirli bir meyve sepeti ve hafiften kirli bir gül notası algıladım.Daha sonra kokuya misk hakımdı ve en güzel yeride burasıydı kanımca.........

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Öncelikle koku tarifinizibaşarılı bulduğumu söyleyebilirim.Kokuyu beğendim.
    İlk sıktığımda bende kirli bir meyve sepeti ve hafiften kirli bir gül notası algıladım.Daha sonra kokuya misk hakımdı ve en güzel yeride burasıydı kanımca.........

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim. Bu tarz kokuları seviyorsanız salvador dali ve guerlain mouchoir de monsieur'yu denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  4. Salvadore Dali'de beğendiğim kokular arasında.
    guerlain mouchoir de monsieur deneme şansım olmadı,bundan sonrada bu yasaklardan sonra olmayacak gibi.Crystal Flacon var,tavsiye etmiştiniz.Üye oldum,ancak birkaç satıcıya mesaj attım,Kargo ücreti ne kadar?Hediye Paketi yapabılırmısınız dıye.Ama donen olmadı mesajlarıma.Sizin alışveriş yaptığınız tavsıye edebileceğiniz arkadaşlarla temasa geçmek isterim.
    Msn adresim: kizilcik_9@hotmail.com eklersenız sevınırım.İyi bayramlar....

    YanıtlaSil